Gå til innhold

Problemer med STORE filer. Pakke ut/installere.

Anbefalte innlegg

Hellu.

Lurer på om det er en form for kjent feil i Windows som gjør at det alltid skjer med rart (les: fatal error, feilmelding, error) når man prøver å pakke ut (dvs. pakke ut zip/rar filer, eller installere spill fra .iso-filer) store pakkede filer.

Det som skjer er at det alltid kommer en feilmelding når jeg prøver å pakke ut store filer. Dette har begynt å irritere meg STORT, siden jeg ikke får brukt PCen min i det hele tatt lenger.

Har sittet og tenkt på dette.. Hvordan kan det ha seg at filer jeg laster ned fra nettet (ikke noe illegalt, men f.eks en cs-film) som er ment for å ikke vært korrupt. Og med en gang den kommer over til min PC så blir den korrupt. Hva? Hva? Hva i svarte ¤%/¤/¤%?

Noen som har den fjerneste anelse?

Mvh. ahpadt :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et lignende problem med min PC. Når jeg åpnet liknende filer som du beskriver brukte explore.exe 99% av tilgjengelig CPU-kraft. Det hjalp ikke å avbryte explorer.exe heler. Da jeg byttet til et annet minne-merke med mindre aggresive timing fungerte det brillefint. Problemet var altså minnet.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det dette som er problemet. Men en kamerat hadde lignende feil på sin eksterne harddisk. Han prøvde å pakke ut en DVD på 4,5 GB på en FAT32 partisjon (som ikke støtter filer over 4GB).

Ser du har XP, og derfor er det vel naturlig å tro at du har NTFS som ikke har begrensinger på filstørrelser.

Men tenkte det var verd å nevne, just in case ;)

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet selv for en tid tilbake siden. Det visste seg ut zip programmet mitt hadde synget sitt site versj på min PC. la inn en nyere versjon, og alt fungerte utmerket.

WinRAR er å anbefale etter min mening. Det klarer å pakke ut alt av filer.

-z00l-

Lenke til kommentar

Hvis du laster ned gjennom en "transparent cache server" vil filer på 255MB eller mer ofte bli korrupte. Prøv å bruke Download Accelerator Plus, eller et annet liugnende program, som deler filen opp i flere deler. Et annet alternativ er å laste ned fra port 81 istedet for port 80. Dette vil ofte gjøre at nedlastingen din forbigår cache-serveren som ødelegger filene.

Lenke til kommentar
Hvis du laster ned gjennom en "transparent cache server" vil filer på 255MB eller mer ofte bli korrupte. Prøv å bruke Download Accelerator Plus, eller et annet liugnende program, som deler filen opp i flere deler. Et annet alternativ er å laste ned fra port 81 istedet for port 80. Dette vil ofte gjøre at nedlastingen din forbigår cache-serveren som ødelegger filene.

Får jo også en feil med filene når jeg kopierer dem fra andre via vanlig LAN, så da igjen er det ikke bare det som kan være feilen.

Lenke til kommentar

Fikk det samme problemet her en dag når jeg forsøkte å pakke ut en DVD-plate komprimert i deler a 50mb, ved navn r01, r02 osv. Tilfeldige filer ble kalt "corrupt" av winrar i utpakkingsprosessen. Jeg løste det ved å stoppe så mange programmer i tray og i oppgavebehandlingen som jeg klarte, etter dette gikk det uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...