Gå til innhold

Artikkel om Internet Explorer

Anbefalte innlegg

Smak og behag, bruker IE på windows maskinen min jeg, men det er med Googlebar installert.

90++% av verdens befolkning som bruker internett kan ikke ta _helt_ feil.

Spyware osv. skyldes som oftest brukeren, "jeg trykker ja på alle vinduene som spretter opp". Det har jeg også opplevd med Mozilla FireFox faktisk, at jeg får spørsmål om jeg vil legge inn "plugin".

Mange av de 90% vet ikke at det finnes andre alternativer ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Smak og behag, bruker IE på windows maskinen min jeg, men det er med Googlebar installert.

90++% av verdens befolkning som bruker internett kan ikke ta _helt_ feil.

Jeg vil tippe at godt over 50% av de ikke har tatt noe valg selv på hva de vil bruke, og nok ville brukt en annen hadde de hatt muligheten til å se forskjellene.

Alle som bruker IE har tatt et valg. Uansett hva de tror eller vet om browsere så har de med å bruke IE gjort et valg.

I tillegg, så tror jeg evn svær del av de 50% gir langt fan i åssen broswer dem bruker, og ikke hadde byttet om de hadde fått valget.

Lenke til kommentar
I tillegg, så tror jeg evn svær del av de 50% gir langt fan i åssen broswer dem bruker, og ikke hadde byttet om de hadde fått valget.

Korrekt. Jeg har en del av de fjolsa der i klassen. De "gidder" ikke å lære seg noe nytt, men samtidig kommer de krypende til meg og spør hvordan de fjerner verktøylinjer og uforklarlige popups. :thumbdown:

Lenke til kommentar

en god del venner av meg, har sett opera hos meg, og sett at "oj, den er jo faktisk en del bedre!". Neste gang eg er på besøk hos dei, så sitter dei også med opera.

:woot:

Marvil: Det "Valget" du snakker om blir for mange om å ha internett eller ikkje, fordi dei ikkje veit at der er andre browsere enn IE. Det er mange som ser at "oj du har jo ikkje internett jo!" fordi eg ikkje har IE ikon på skrivebordet ;)

Lenke til kommentar

Jepp da sitter jeg med Firefox.. "Cursor Blink Rate" er ødelagt og den er altfor langt inntil sist skrevet bokstav. Så sinsykt irriterende!

Edit: I IE er det slik at hvis jeg skriver noe i en tekstboks, holder det med å holde musa utenfor tekstboksen for å scrolle. I firefox må jeg trykker et sted på siden. Enda mer irriterende!

Edit2: Ser ikke ut som vedlegg funker heller..

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Legg til at alt ser i hvertfall fint ut i IE, ikke nødvendigvis i Firefox (HW.no, VG.no etc).

.. får nok høgg for dette, men det er fremdeles sant (bruker FF selv) :green:

Fordi "mannen bak" sidene som ikkje funker i anna enn IE ikkje følger standarder.

Blir like dumt som å sei at Toyota yaris er raskere enn en fet ferarri. Yaris i bratt nedoverbakke, og ferarri i hard oppoverbakke.

Lenke til kommentar
Tullete sagt.... IE viser mange sider bedre enn andre, og enkelte sider funker bare med IE. Sånn er det bare...

Nettopp fordi webdesignerene tilpasser sidene sine til IE ved å gjøre feil som IE mistolker, og får til å bli riktig!

IE tolker ikkje alle webstandarder riktig, punktum. Det er en heilt objektiv påstand.

Lenke til kommentar
Greit nok det. Men det forandrer ikke det faktum at den i dag funker best i praksis :p

åååh jo!

Opera, Mozilla/firebird er teoretisk (og ofte i praksis også) 4x så rask.

Dei støtter webstandarder.

dei har masse fine funksjoner, som popupblocker og denslags.

IE er den browseren som er minst motstandsdyktig overfor hacking, spyware, virus osv..

Det var berre littegrann, om du vil ha meir så sei ifra ;)

Lautsprecher: poengterer berre ditt nederlag ang. sikkerheten til IE ;)

Lenke til kommentar
Denne diskusjonen blir stadig særere og off-topic.

Helt enig, har aldri sett slike personangrep som er ovenfor (fra alle parter).

Alle får ha sine meninger, om noen er forønyd med IE så må de absolutt få lov til det. Glem ikke at MS Internet Explorer var den første gratis browseren. Mens Netscape kostet penger så fikk allmenhenten "gratis" tilgang til en bra browser. Sånn sett har dere mye å takke IE for!

Edit:

Det virker også som en del av dere glemmer en viktig ting, IE var ikke ledere på browsermarkedet. De ble ledene fordi de gjorde browseren gratis og stilte med et produkt som var veldig bra.

Endret av ????????
Lenke til kommentar
Sånn sett har dere mye å takke IE for!

----

De ble ledene fordi de gjorde browseren gratis og stilte med et produkt som var veldig bra.

#1 Som "webdesigner" (dvs. en med interesse for webdesign) har jeg INGENTING å takke IE for, jeg har derimot nok av klager.

#2 Veldig bra? Sett gjennom hvilke øyne? En bra nettleser er er nettleser som støtter standarder satt av W3C, og som i tillegg har mange kjekke funksjoner. Det gjør heller ikke noe med en oppdatering i ny og ne.

Lenke til kommentar

Gratis? Ikke fanden om IE er gratis. Grunnen til at IE har blitt populær, er fordi at Microsoft sluttet og inkludere Netscape i deres operativsystemer. Sitat følger

Microsoft tends to kill off competition by drawing on resources supplied by its OS monopoly to completely out-spend its competitors, by using its customers' dependence upon existing products to force new products upon them, or by buying its competitors outright. Probably the most publicized (but definitely not the first) example of Microsoft's leveraging of their monopoly power to take over new markets is their dealing with Netscape. Microsoft spent millions of dollars creating a competitor to Netscape's web browser and then gave away the browser for free in an attempt to drive Netscape out of business. Not only did Microsoft give its browser away for free but it also spent money on promotions so that people who switched to their browser would get other things for free -- Microsoft was essentially paying people to use their web browser. Microsoft would not have been able to do this if it did not have a monopoly on the OS market and Netscape had no possible business defense on this because you can't make money when you have to pay people to use your products.

To make matters worse for Netscape, Microsoft used their influence with full force to prevent OEMs (an OEM is a computer maker such as Gateway or Dell) from putting Netscape on any of the computers they shipped. Microsoft told OEMs that they could not uninstall Internet Explorer and install Netscape's Navigator even when customers asked specifically for Netscape or they would lose their Windows licenses. For OEMs, losing their Windows licenses would essentially put them out of business, so they had no alternative but to submit to Microsoft's demands. So, Microsoft used their absolute control over something that OEMs couldn't do without (Windows) to push a totally unrelated product (Internet Explorer) into more places than customers wanted and keep other products (Netscape Navigator) out even when that's what customers wanted and what OEMs wanted to give them.

.

Hva sier du til det?

Her er det blant annet noen funksjoner som gjør Opera overlegen i forhold til IE:

http://www.opera.com/whyopera/opera-ie/

Lenke til kommentar

Kan du slutte å kverulere?

Vil du heller betale for en browser?

Hvis du lærer deg å lese så står det i fortid, "så fikk".

Skal du fortsette så hold meg utenfor.

Du får gjerne ha dine meninger, bare ikke kveruler og gjenta ting som allerede er nevn mange ganger i samme tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...