jorgis Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 BTW, det tok Opera 12/23(refresh) sek. og åpne HW.NO. til sammenligning tar det IE 2. Hørt om noe som kalles for cache? IE lagrer siden til minnet fordi du har besøkt den mange ganger før, mens Opera (som ikke har sett den før) må laste alt på nytt. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 BTW, det tok Opera 12/23(refresh) sek. og åpne HW.NO. til sammenligning tar det IE 2. Hørt om noe som kalles for cache? IE lagrer siden til minnet fordi du har besøkt den mange ganger før, mens Opera (som ikke har sett den før) må laste alt på nytt. Jeg refresha side ca. 10-15 ganger å tok gjennomsnittet. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Hmm. At jeg ikke tenkte på det. IE laster jo ikke iframes (nyhetsboksene) på samme måte som Opera gjør. IE sier at siden er ferdig _før_ iframesene lastes, mens Opera venter rolig på tur. (noe som muligens burde være rapportert som en bug hos IE, siden den feilaktig sier at siden er ferdig lastet). Endret 20. juli 2004 av jorgis Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg foreslår av vi overser Lautsprecher, slik at vi kan diskutere på et normal nivå. Kan vi spore tilbake nå? Her er en påstand fra den profilerte Windows fantatikeren Paul Thurott: "Microsoft broke the Web, Microsoft should fix it" Jeg undres om dette har noe med IE å gjøre? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 BTW, det tok Opera 12/23(refresh) sek. og åpne HW.NO. til sammenligning tar det IE 2. Det har blitt bevist gang på gang at FF, Opera og Safari er kjappere enn IE. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Som jeg sa til SirIce på MSN; Det mest latterlige her er at folk ikke bare overser ham. ALLE som diskuterer her har jo skjønt at han gjør det for å provosere, men LIKEVEL så sitter det 5 folk og hisser seg opp isteden for å gjøre det som får det til å slutte;Å OVERSE HAM! Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg tror noe av årsaken til at Microsoft ikke har inkludert tabbed browsing osv. er vel fordi de har betydelig mer å tape(Kunder/slaver, whatever) på det en lille Opera. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Akkurat hvordan kan de tape kunder på å innføre tabbed browsing i nettleseren sin? Endret 20. juli 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Som jeg sa til SirIce på MSN;Det mest latterlige her er at folk ikke bare overser ham. ALLE som diskuterer her har jo skjønt at han gjør det for å provosere, men LIKEVEL så sitter det 5 folk og hisser seg opp isteden for å gjøre det som får det til å slutte;Å OVERSE HAM! Unnskyld meg, men tror du Ola Nordmann bryr seg om tabbed browsing, WC3 osv? Neppe! men greit det, skal slutte å "provosere". Det er ingen som gidder å høre på meg unasett. *Pulls the plug* Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Det er ikke det at denne diskusjonen er helt idiotisk, den blir bare diskutert på helt feil del av forumet. Hvis vi får en moderator til å flytte den til programvare (elns), kan vi godt fortsette. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Dette er da ikke en idiotisk diskusjon. Vi diskuterte IE i ro i mak helt til et vist medlem ødela. Men jeg spør om igjen: Hvordan burde jeg skrive artikelen? Eller, hva skulle til for at du ville lest den eller overbevist deg om at det finnes bedre alternativer der ute? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Dette er da ikke en idiotisk diskusjon. Vi diskuterte IE i ro i mak helt til et vist medlem ødela. Men jeg spør om igjen: Hvordan burde jeg skrive artikelen? Eller, hva skulle til for at du ville lest den eller overbevist deg om at det finnes bedre alternativer der ute? Ikke begynn artikkelen med Ikke bruk Internet Explorer! ihvertfall.Virker ikke så særiøst. Endret 20. juli 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Men jeg spør om igjen: Hvordan burde jeg skrive artikelen? Eller, hva skulle til for at du ville lest den eller overbevist deg om at det finnes bedre alternativer der ute? Artikkelen må, som mange har sagt før meg, være så objektiv som det er fysisk mulig. Du må derfor ikke bare stå der å rakke ned i fleng på IE, men dra frem punkter som IE mangler, på samme tid som du trekker frem mangler i de andre browserene som IE derimot har. Dette går nok veldig bra når du først får satt deg ned en liten stund. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Er det rart det er krig Menneskerasen er selv-destruktiv så, nei det er i grunn ikke så rart. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 OT: spm : hva er tabed browsing ??? er det når jeg trykker på TAb knappen og den hopper fra link/box til neste link/box ?? dette er jo da inkludert i Ie og så vidt jeg husker .. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 FtZ: jeg anbefaler deg å laste ned Opera på www.opera.com, så kan du se selv Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 OT: spm : hva er tabed browsing ??? er det når jeg trykker på TAb knappen og den hopper fra link/box til neste link/box ?? dette er jo da inkludert i Ie og så vidt jeg husker .. tabbed browsing: Flere vinduer innenfor Opera istedenfor flere vinduer på taskbaren. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Av egen erfaring så blir IE lettere fucket med dritt som ligger der ute men liker ikke opera og nå holder eg på å teste ut Firefox men foreløpigt er eg ikke fornøyd. Holder med IE enda til noe bedre kommer. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Du får ikke tak i mer solid programvare enn Opera og Mozilla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå