dan1el Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Det eneste jeg sa om standard var du må definere hva du mener med standard i artikelen. Det er bare ett sted jeg har nenvt standard i artikkelen, og det er i settningen "Internet Explorer forurenser internett med deres holdninger til åpne standarder". Der har jeg også forskynt deg med en link: http://people.opera.com/howcome/2001/msft/index.html Klarte å tvinge meg til å bruke de røti browser'ne ca. en time om dagen i en uke for hver av dem. Uferdige/ubrukelige/ugne browere alle sammen. Bare måten du skriver på gir meg grøssninger... og som forsterker min oppfattning av deg: et ignorant fjols. Endret 19. juli 2004 av dan1el Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Hva er vitsen med å bytte browser hvis man ikke opplever problemer, og den du har tilfredstiller dine behov? F.eks. så syntes jeg at "Mouse-Gestures" er noe du ville gjort i Black & White for å bytte halsbånd på kua di. EDIT: Grøssninger? Nå tror jeg du overreagerer litt her(Noe alle Opera-huer gjør forresten) Ignorant fjols? Bare fordi jeg foretrekker IE.? Bare fordi du slenger rundt deg med fanzy ord som "ignorant" OSV. Så kan du ikke skjule det faktum at du egentlig hater IE fordi det er "in" *Vrir seg i latter* Endret 19. juli 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 F.eks. så syntes jeg at "Mouse-Gestures" er noe du ville gjort i Black & White for å bytte halsbånd på kua di. Husk, det er valgfritt å installere extensions Om man ikke opplever problemer, trenger man ikke bytte nei, men denne artikkelen er vel for å opplyse andre om hvordan ting KUNNE ha vært, uavhengig om de er på utkikk etter et alternativ til IE eller ikke. Personlig syns jeg det er vanskelig å forestille seg IE problemløst, og det er fordi jeg opplevde problemer regelmessig mens jeg brukte IE og hadde den oppfatningen at IE var "the one and only". Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 EDIT: Grøssninger? Nå tror jeg du overreagerer litt her(Noe alle Opera-huer gjør forresten)Ignorant fjols? Bare fordi jeg foretrekker IE.? Bare fordi du slenger rundt deg med fanzy ord som "ignorant" OSV. Så kan du ikke skjule det faktum at du egentlig hater IE fordi det er "in" *Vrir seg i latter* Ignorant fjols fordi: du ikke ser at det finnes alternativer som overgår IE med flere mil du antageligvis er klar over at det finnes alternativer, men ikke tør å bytte fordi du blir "skremt" av ny teknologi du aldri har prøvd deg på webdesign over frontpage-nivå og aldri ergret deg over IE's dårlige støtte du ikke tør å bruke en alternativ browser i mer enn et par timer fordi du kanskje kan like den da du ikke hører etter på det andre sier og ikke gidder å lese _hvorfor_ andre mener IE er dårligere PS: IE er langt ifra "in". IE er på nedgang, og så lenge MS driter i å vedlikeholde den, er det bare en vei; ned. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) **dobbelpost ** Endret 20. juli 2004 av dan1el Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Ok, du har nå klart det kunststykket å misforstå meg på flere nivå: du ikke ser at det finnes alternativer som overgår IE med flere mil Så hvor finnes de? du antageligvis er klar over at det finnes alternativer, men ikke tør å bytte fordi du blir "skremt" av ny teknologi Hvor får du det fra, Alle som bruker IE er ikke fjortisser som nettopp har fått PC gjennom jobben til fatter'n, eller er fatter'n du aldri har prøvd deg på webdesign over frontpage-nivå og aldri ergret deg over IE's dårlige støtte Så hvorfor skulle det bry meg da?du ikke tør å bruke en alternativ browser i mer enn et par timer fordi du kanskje kan like den da Jeg likte dem ikke! du ikke hører etter på det andre sier og ikke gidder å lese _hvorfor_ andre mener IE er dårligereHvorfor skulle jeg bry meg om hva andre mener? Jeg stoler kun på fakta!IE er langt ifra "in". IE er på nedgang Jeg sa at det var in å hate IE! Endret 20. juli 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg stoler kun på fakta! Fint at du kan dra fram noen fakta som beviser at IE er en bedre browser enn Opera, Mozilla, Safari osv, annet at enn den har flere brukere (noe som ikke beviser at den er bedre). Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Kan noen rope på Lautsprecher? Han er vist helt ute på jorde. Her er fakta: Internet Explorer inneholder en rekke sikkerhetshull som gjør at du er meget sårbar til virus og spionprogrammer. Spionprogrammer er nermest invitert inn på maskinen. Internet Explorer er relativt treg. Med andre nettlesere går det mye kjappere. Internet Explorer er relativt ribbet for funksjoner. Nettlesere som Opera tilbyr deg mye bedre funksjonalitet. Internet Explorer støtter ikke transparente PNG-bilder. Hva er så galt med det? Internet Explorer forurenser internett med deres holdninger til åpne standarder. Det er registert 55 oppføringer når det gjelder sikkerhetshull på Internet Explorer hos Secunia. Mer fakta: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=233387 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234685 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/05/13/398239.html http://reviews.cnet.com/4520-3513_7-5142439.html http://reviews.cnet.com/4520-3513_7-5021391.html ...og det er fortsatt ikke "in" å hate IE. Endret 20. juli 2004 av dan1el Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Reporting from Orderud gård:(Ligger faktisk rett bort i "gata") Internet Explorer inneholder en rekke sikkerhetshull som gjør at du er meget sårbar til virus og spionprogrammer. Hørt om spybot resident? Spionprogrammer er nermest invitert inn på maskinen. se over Internet Explorer er relativt treg. Med andre nettlesere går det mye kjappere. niks, ikke hos meg ihvertfall Internet Explorer er relativt ribbet for funksjoner. Nettlesere som Opera tilbyr deg mye bedre funksjonalitet. Jeg trenger ikke mer såkalt "funksjonalitet" Internet Explorer støtter ikke transparente PNG-bilder. Hva er så galt med det? Det er sjelden jeg har sett sider som faktisk BRUKER png Internet Explorer forurenser internett med deres holdninger til åpne standarder. En glimrende beskrivelse av nynazister. Lær deg å skille på levende og ikke levende ting. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=233387 USA har jo kommet med mye bullshit gjennom åra, så hvorfor skal vi tro dem nå? Endret 20. juli 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Internet Explorer støtter ikke transparente PNG-bilder. Hva er så galt med det? Det er sjelden jeg har sett sider som faktisk BRUKER png Vet du hvorfor? Nettopp fordi IE ikke har god nok støtte for det (IE5 takler ikke PNG i det hele tatt, tror jeg), og fordi en god webdesigner ikke utelukker de som måtte bruke en (i en webdesigners øyne) mindreverdig nettleser. Nettopp derfor er det også slik at man må benytte seg av juks i CSS-koden sin for at IE skal vise siden riktig. Er dette noe som skal kjennetegne en god nettleser? Neppe. EDIT: Hørt om spybot resident? Hvorfor skal man bruke ekstraprogrammer for å holde spyware unna når man kan ha det rett i browser? Det er omtrent som å trenge et lite ekstraprogram som sluker minne for hver gang du skal skrive bokstaven "L" i word/notepad/whatever, nettopp fordi word/notepad/whatever ikke har støtte for bokstaven "L". Endret 20. juli 2004 av jorgis Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Hørt om spybot resident? Hva skal man med ekstra programvare når man kan slippe spyware ved bruk av andre nettlesere. Hva med de som ikke er klar over et slikt program? Det er mange. niks, ikke hos meg ihvertfall IE _ER_ relativt treg. Godta det. Jeg trenger ikke mer såkalt "funksjonalitet" Ignorant Det er sjelden jeg har sett sider som faktisk BRUKER png De fleste dropper det, siden IE ikke støtter det. Og hvordan kan du vite at du er på en side med transparente PNG-bilder når du ikke kan se dem? En glimrende beskrivelse av nynazister. Lær deg å skille på levende og ikke levende ting. Å gud i himmelen og jesus på korset og satan i Gehenna. Endret 20. juli 2004 av dan1el Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Det er omtrent som å trenge et lite ekstraprogram som sluker minne for hver gang du skal skrive bokstaven "L" i word/notepad/whatever, nettopp fordi word/notepad/whatever ikke har støtte for bokstaven "L". Akkurat nå bruker det 0%CPU, og 2 MiB minne. Dessuten, den notepad sammenligningen din har ikke så mue med saken å gjøre?(rotete skrevet, men jeg er trøtt) Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Akkurat nå bruker det 0%CPU, og 2 MiB minne. Dessuten, den notepad sammenligningen din har ikke så mue med saken å gjøre?(rotete skrevet, men jeg er trøtt) Hvor mye ressurser programmet tar er jo irrelevant. Faktum er at du trenger det for å holde spyware-en på avstand. Det skulle vært unødvendig. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Du har fremdeles ikke gitt meg noen fakta, Lautsprecher. Har du ikke sett innlegget mitt, ta en titt lenger opp. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 niks, ikke hos meg ihvertfall IE _ER_ relativt treg. Godta det. *host*fan-boy*host* Jeg trenger ikke mer såkalt "funksjonalitet" Ignorant vedder en 10'r på at du ikke vet hva ignorant betyr. En glimrende beskrivelse av nynazister. Lær deg å skille på levende og ikke levende ting. Å gud i himmelen og jesus på korset og satan i Gehenna. Nettopp vært på nachspiel? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Jeg skal ikke hefte meg så mye inn i denne diskusjonen, men er det virkelig mulig å være så provoserende bare for å irritere møkka ut av folket her på WDS? Skjerp deg! Absolutt alle som har sett denne diskusjonen bortsett i fra deg vet at det finnes alternativer til Internet Explorer som knuser den i funksjonalitet, brukervennlighet og anonymitet. Dessuten har IE et tusentalls feil når det kommer til CSS. Noe av det mest irriterende for oss som utvikler nettsider er IE's feilaktige box model. Inniblant tenker jeg bare på å drite i feil i den omdiskuterte browseren når jeg utvikler en side. (Men så kommer jeg på at 35% av mine besøkende bruker IE.) Surfer man i tillegg på mange halvskumle sider - warez etc (akkurat det inntrykket jeg har fått av deg) - har utviklerene en stor fordel hvis brukeren kjører IE pga. det's sikkerhetshull som ofte legger inn diverse spyware. Argumentet ditt mot dette er at man kan legge inn et program som fjerner spyware (AdAware, SpyBot osv..), men hvorfor ikke bare bytte browser? Da slipper du å bruke sånne program i det hele tatt. Du sier at det er skjeldent du ser folk bruke PNG? Grunnen til at PNG er lite brukt, er nettopp fordi IE har dårlig støtte for formatet, og man må til med alle slags IE-propitære hacks for å engang få det til å se OK ut. Det er rett og slett skamfullt, siden PNG er det beste bilde-filformatet som er på markedet for øyeblikket. Du sier i signaturen din at den eneste feilen med IE er brukerfeil. Akkurat hva mener du med det? Kan du klandre brukeren for å automatisk få innlagt spyware på pcen sin via IE når brukeren går inn på en side? Endret 20. juli 2004 av SirIce Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Yay, SirIce! Edit, hmm bildene virka ikke. Endret 20. juli 2004 av dan1el Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) BTW, det tok Opera 12/23(refresh) sek. og åpne HW.NO. til sammenligning tar det IE 2. Endret 20. juli 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 #1. Ja, mange vet ikke om hva de går glipp av når de bare bruker IE. Greit nok det, men her må man jo ta med hvem som bruker IE. Mange, merk; mange, IE-brukere er folk som f.x mine foreldre, som ikke har bruk for live CSS-redigering, transparente PNG (ja jeg tviler på at med deres bruksområde så vil det bli en aktuell problemstilling), en raskere browser (mange sitter allerede på gamle pentiummaskiner som allerede bruker 10seks på å loade browseren) osv. #2. Jeg skjønner godt at MS vil at IE skal følge Windows og vøre umulig å ta vekk. IE er trossalt en viktig del av Windows (det er døra til Internet) og om jeg hadde laget et operativsystem, så hadde ikke jeg gjort det lettere å fjerne vitale deler. Om det betyr at de ikke skal oppdatere og følge med på standardene er en helt annen sak. @jorgis; Vel, ofte så er det å ha et program som er spesielt tilpasset sitt bruksområde bedre enn noe innebygde greier. Et godt eksempel er jo XP sin brannmur, den funker jo, men det finnes plenty med mye bedre versjoner på markedet. Sluker minne ja. Sist gang jeg og du diskuterte at XP slukte mer resurser enn 2k, så var det et likegyldig argument da man uansett hadde plenty med resurser å ta av.. Dessuten "sluker" ikke et lite ekstraprogram resurser. Å bruke slike ord viser egentlig bare at det man sier ikke er så bra som man skal ha det til, man må bruke overdrivelsesord for å få folk til å høre etter.. PNG ja, skjønner ikke hvorfor ikke IE har støtte for dette. Er jo helt på viddene da..? Hvorfor skal de blokke et filformat som er mye bedre enn de som allerede finnes..? Helt feil syns jeg. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Lol, makan for en diskusjon. Tror det er ganske umulig å komme fram til noe fasit-svar her. Denne diskusjonen er like umulig å bli enig i som andre diskusjoner om b.la AMD vs Pentium, Nvidia vs ATI osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå