Alastor Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Rett å slett idiotisk Meget idiotisk.. "Dette er et gedigent problem med Internet Explorer." Dette står i avsnittet om at de fleste takker ja til spyware uten å vite det. Det er ikke IE sin feil at brukere ikke leser meldinger! Du har faktisk en Nei-Valg, og den knappen står også som default, så det er bare å trykke på enter! Artikkelen fikk hvertfall ikke meg over til siden din du kan jo gå inn på www.letssingit.com med IE som er en helt vanlig side med tektser... men innstallerer spyware på din maskin AUTOMATISK gjennom et ennå ikke tettet sikkerhetshull (blir tilogmed gjenkjent som virus av norton), uten noen form for klikk på ja og nei. Så kjør på med IE. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Internet Explorer er ikke gratis. Greit at man kan laste den ned fra Microsoft.com, men dette krever imidlertid Windows-lisens, iallfall juridisk sett. Laster du ned IE uten en Windows-lisens, blir det på lik linje med å cracke Opera for å fjerne reklamen... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Internet Explorer er ikke gratis. Greit at man kan laste den ned fra Microsoft.com, men dette krever imidlertid Windows-lisens, iallfall juridisk sett. Laster du ned IE uten en Windows-lisens, blir det på lik linje med å cracke Opera for å fjerne reklamen... ja såklart, det er derfor dei legger den ut for nedlasting uten å skjekke om du har windowslisens på en eller anna måte.... IE er gratis, punktum. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Internet Explorer er ikke gratis. Greit at man kan laste den ned fra Microsoft.com, men dette krever imidlertid Windows-lisens, iallfall juridisk sett. Laster du ned IE uten en Windows-lisens, blir det på lik linje med å cracke Opera for å fjerne reklamen... ja såklart, det er derfor dei legger den ut for nedlasting uten å skjekke om du har windowslisens på en eller anna måte.... IE er gratis, punktum. DET ER DA VITTERLIG IKKE GRATIS! Slå opp gratis i ordboken og kom tilbake. Edit; Slå opp "skjekke" og "sjekke" også..:) Endret 22. juli 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Da er ikke Mozilla Firefox gratis heller fordi det innebærer at du har en datamaskin... C'mon...give me a break - IE er gratis... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en Den er gratis for nedlasting for _alle_som_vil_ - derimot, den kan kun installerast på windowssystemer, som ikkje er gratis. Nettleseren sjøl _er_ gratis. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) 1. IE er en del av Win, og Win koster penger. 2. Ja dem sjekker ikke fordi dem da vil miste de som har piratkopiert versjon, men det betyr fremdeles ikke at det er gratis. MS "går ut ifra" at du allerede har kjøpt en Winlisens, noe som innebærer at du har betalt for IE. Ring MS og spør om dem har laga IE for å gi det vekk gratis. Edit; Piranha; Bilder erke lovlig i signatur. Endret 22. juli 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Edit; Piranha; Bilder erke lovlig i signatur. Det er en spacer - men serveren min er nede (:O) og jo jeg har fått tillatelse til å ha den 1x1px spaceren der Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 1. IE er en del av Win, og Win koster penger. IE er riktignok en del av windows, som standard nettleser - men fremdeles, IE i seg sjøl er GRATIS - men krever et operativsystem som koster penger. Derfor kan dei legge den ut for GRATIS nedlasting for ALLE som vil ha den UANSETT OS, men kun dei med windows får installere den. GRATIS. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 @piranha; Oja.. Sorry, skulle bare spare deg for en warn ellerno.. @arve: Les punkt 2. Selve installfila er kanskje gratis, men å bruke det og innstallere det kreves lisens. Det er lissom det som menes med å koste penger da. Prisen på Win inkluderer IE. Man får ikke kjøpt IE i butikken separat fordi det er inkludert i en pakke som koster penger, og er bare mulig å drifte (uten noen modifikasjoner på div OSer da) på Win. Ring dem du og fortell dem det du sier her og se hva dem svarer. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Ring dem du og fortell dem det du sier her og se hva dem svarer. Er jo det eg seier, IE i seg sjøl er gratis (programmet ja, ikkje berre installfila) - men krever en lisens på windows, som koster penger. Om du laster ned IE fra microsoft.com og installerer på linux, og poff så funker det uten at du har cracka noke som helst e.l. (en tenkt situasjon, ja) - så har du ikkje gjort noke ulovlig. Men - det var nesten fristande å ringe å spørre Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 IE som et stand-alone porgram er og blir gratis. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) "Stjal" en lenke fra en annen tråd her på forumet: Check it out. Her er det (etter som jeg forstår) folk som kan komme med kommentarer direkte i bloggen til fyren som er med på å utvikle IE (EDIT: Test-manager var det visstnok ), du finner vel kanskje en god del arugmenter der, etter hva jeg kunne lese av de ~25 første innleggene. (Har ikke kommet lenger). Jaja. Det var det jeg ville bidra med i denne tråden. Fælt som dere syter over "personangrep". Tåler man ingenting lengre? Endret 22. juli 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Kan jeg spørre dere om en tjeneste? Gi deres argumenter for hvorfor IE er en dårligere nettleser! Eventuelt, hvorfor bruker du ikke IE? Gi gjerne en fyldig forklaring. Mine: * Meget sårbar for virus og spyware. Veldig, veldig mange folk sliter med popups, gator, MyWebSearch. * Relativt treg. * Relativt ribbet funksjonalitet * Internet Explorer hindrer utviklingen på Internett * Internet Explorer forurenser internett med deres holdninger til åpne standarder. * Internet Explorer er en aldrende applikasjon som ikke har blitt oppgradert på årevis. ...dårlig idé. Endret 22. juli 2004 av dan1el Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 "Stjal" en lenke fra en annen tråd her på forumet: Check it out. Legg merke til at "Gabe Newell" (seff ikke den ekte Gabe) har skrevet "i love IE too because of the security aspect, coupled with outlook". Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg tenker jeg skrive om hele artikkelen... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Min favoritt: http://positioniseverything.net/explorer/peekaboo.html Favoritt 2: http://positioniseverything.net/explorer/guillotine.html Men ihvertfall: IE er ikke gratis, Mozilla er. Mozilla er til og med Open Source. Noen grunner til ikke å bruke IE: http://www.businessweek.com/technology/con..._7734_tc120.htm http://www.eweek.com/article2/0,1759,1617931,00.asp http://positioniseverything.net/explorer.html http://www.flexbeta.net/main/articles.php?action=show&id=32 Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 * Internet Explorer hindrer utviklingen på Internett Før man fikk en slags standardplattform var det sterkt etterlyst å ha en felles standard på ting. Nå mener man at det hindrer utviklingen. *skjønner ikke helt* Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 * Internet Explorer hindrer utviklingen på Internett Før man fikk en slags standardplattform var det sterkt etterlyst å ha en felles standard på ting. Nå mener man at det hindrer utviklingen. *skjønner ikke helt* W3C har alltid satt standarden for HTML og CSS, og den har aldri IE vært helt i vater med i støtte. Lenke til kommentar
Prowl Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Rett å slett idiotisk Meget idiotisk.. "Dette er et gedigent problem med Internet Explorer." Dette står i avsnittet om at de fleste takker ja til spyware uten å vite det. Det er ikke IE sin feil at brukere ikke leser meldinger! Du har faktisk en Nei-Valg, og den knappen står også som default, så det er bare å trykke på enter! Artikkelen fikk hvertfall ikke meg over til siden din Vi IE-folk må holde sammen. Uff, jaja "stupid people in large groups..." Opera er det beste alternativet for øyeblikket. Den siden hadde forresten et lekkert design og et flott budskap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå