dan1el Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Morn. Jeg har tenkt til å skrive en artikkel om Internet Explorer, og hvorfor man burde slutte å bruke denne nettleseren. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal vinkle artikkelen. Jeg lagde et dårlig utkast, der jeg skrev ned om sikkerhetsrisikoen og at spyware er invitert rett inn i systemet, men gidder folk å lese slik? Skal jeg heller sammenligne IE opp mot andre nettlesere? Det jeg har nå ligger her: http://dan1el.net/ie/ Hvis noen er villige til å skrive et avsnitt eller to så ville jeg blitt glad Men tilbake til saken... hvis du leste en artikkel om IE, hva skulle til for å få deg til å forlate nettleseren? En lang og kjedelig artikkel om dens dårlige sikkerhet eller en artikkel som går rett på sak og forklarer at konkurente er 10 år foran? Endret 19. juli 2004 av dan1el Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Skriv om flere nettlesere, det virker som om du jobber for Opera ... Men vanlige nettbrukereskjønnert ikke dette med virus og alt mulig... så bruk heller en vinkling med at f.eks Opera har bedre funksjoner og nevn eksempler... tror det vil hjelp en del på tilgjenngenligheten Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Legg med et eksempel på IEs elendige støtte for alpha transparency på PNG-bilder - inviter leseren til å se på et slikt bilde med IE og deretter med en annen nettleser. Har sett det før på en side Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Rett å slett idiotisk Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Rett å slett idiotisk Meget idiotisk.. "Dette er et gedigent problem med Internet Explorer." Dette står i avsnittet om at de fleste takker ja til spyware uten å vite det. Det er ikke IE sin feil at brukere ikke leser meldinger! Du har faktisk en Nei-Valg, og den knappen står også som default, så det er bare å trykke på enter! Artikkelen fikk hvertfall ikke meg over til siden din Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Rett å slett idiotisk Meget idiotisk.. "Dette er et gedigent problem med Internet Explorer." Dette står i avsnittet om at de fleste takker ja til spyware uten å vite det. Det er ikke IE sin feil at brukere ikke leser meldinger! Du har faktisk en Nei-Valg, og den knappen står også som default, så det er bare å trykke på enter! Artikkelen fikk hvertfall ikke meg over til siden din Vi IE-folk må holde sammen. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 *Add's dan1el to "stupid-idiot-list", and doesen't care about /me 's warn-level* Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Trangsynte fortidslevninger, begge to... http://tranchant.plus.com/ie http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=269216&hl= Dere minner meg om fattern begge to, han tør ikke prøve noe nytt, og dermed sitter han igjen med en dårlig browser. EOD. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Trangsynte fortidslevninger, begge to... http://tranchant.plus.com/ie http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=269216&hl= Dere minner meg om fattern begge to, han tør ikke prøve noe nytt, og dermed sitter han igjen med en dårlig browser. EOD. Jeg har aldri hatt problemer med IE og har prøvd Opera, så stfu! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Nei, spyware og adware + et virus i ny og ne går ikke under kategorien "problemer" hos deg. Edit: Nevnte jeg dårlig støtte for CSS, dårlig støtte for PNG, ingen støtte for <abbr>, feil boxmodel, og at IE i det hele tatt er et reint helvete for webdesignere som ikke bruker ferdige templates? Endret 19. juli 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg kan ikke forstå hva som er så idiotisk bak en objektiv artikkel. Dette lover bra dan1el, gjerne ta med at IE har dårlig standardstøtte, og at features som tabbed browsing ikke eksisterer. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Ie suger det jo ikke noe og diskutere . det vi burde diskutere er hvilken brower av di andre som er abselutt best og kanske no iformasjon om hvilke browsere som finnes jeg vet om Netsscape ?(skrive feil) , mozilla , mozilla Firefox , opera men det finnes vell flere ? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) FtZ: Det finnes utrolig mange andre browsere. Alt fra textbaserte (lynx og Mosaic?) til vanlige grafiske for win (Opera, Mozilla, Firefox), linux/unix (Galeon, Konqueror, Mozilla (firefox)) og Mac (Safari). Jonas: Hvorfor overrasket det meg ikke at du klarte å trenge deg inn i denne tråden og bare kverulere? Da er det vel på tide å argumentere imot. Dette står i avsnittet om at de fleste takker ja til spyware uten å vite det. Det er ikke IE sin feil at brukere ikke leser meldinger! Du har faktisk en Nei-Valg, og den knappen står også som default, så det er bare å trykke på enter! Problemet er at denne boksen ikke skal kunne komme opp. Den gjennomsnittlige IE-bruker vet ikke hva man skal svare, og trykker oftest "Ja". Firmaet som står bak kan høres seriøst ut ("infocorp" o.l.), men installerer likevel en stygg searchbar som viser deg "personalisert reklame". Hvorfor den searchbaren sender store mengder data til en ukjent server med jevne mellomrom er ikke akkurat noe mysterium... Nå vil jeg stille deg et ærlig spørsmål, Jonas. Har du noensinne prøvd en annen browser enn IE (snakker ikke nå om variasjoner av IE, men Opera, Mozilla, Mozilla Firefox el.l.) lengre enn en mnd.? Hvis mine antagelser er korrekte har du kun prøvd Opera, og det maks i en dag. Du kan ikke drive å argumentere for IE uten å ha prøvd ut konkurrentene skikkelig. Før du begynner å flame meg om at jeg sikkert ikke er bedre selv, vil jeg opplyse om at jeg bruker Netscape 7.1, Mozilla, Mozilla Firefox, Opera 7.52, Opera 7.23 og IE om hverandre. I tillegg har jeg brukt Konqueror en del. EDIT: dan1el: . En god artikkel som verden trenger sårt. Endret 19. juli 2004 av jorgis Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Hvorfor overrasket det meg ikke at du klarte å trenge deg inn i denne tråden og bare kverulere? Har ingen anelse.. Jonas. Har du noensinne prøvd en annen browser enn IE (snakker ikke nå om variasjoner av IE, men Opera, Mozilla, Mozilla Firefox el.l.) lengre enn en mnd.? Hadde Opera instalert en stund da jeg knote med sider, men etter jeg formaterte har jeg aldri hatt noe annet enn ie! Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 "I've Tried'em'all". Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Jonas. Har du noensinne prøvd en annen browser enn IE (snakker ikke nå om variasjoner av IE, men Opera, Mozilla, Mozilla Firefox el.l.) lengre enn en mnd.? Hadde Opera instalert en stund da jeg knote med sider, men etter jeg formaterte har jeg aldri hatt noe annet enn ie! Hvorfor overrasket ikke det meg? Oki, Jonas. Jeg kan gi deg en liten utfordring. Installer Mozilla Firefox, og sett deg godt inn i den. Installer de extensions du vil. Bruk den som din hovedbrowser i tre uker. DA kan du komme tilbake og argumentere/kverulere for hvorfor IE er bedre. Avslag er å innrømme sin egen ignoranse. Endret 19. juli 2004 av jorgis Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 "I've Tried'em'all". Nevn i fleng. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 "I've Tried'em'all". Nevn i fleng. Netscape, Opera, 3*mozilla, My-ie2(elns),Konqueror(Linux though), og likte INGEN av dem. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Her var det mye å ta tak i. Jeg får bare skriver mer. Husk at siden oppdateres fortløpende. Jonas: du aner ikke hva du snakker om. IE er tilsynelatende OK for deg, men under det stygge skallet ligger det mye ulumskheter. Og hvis dere vil korrigere noe eller komme med forslag, så bare spytt ut. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 "I've Tried'em'all". Nevn i fleng. Netscape, Opera, 3*mozilla, My-ie2(elns),Konqueror(Linux though), og likte INGEN av dem. Gammel vane vond å vende? Hvis det er tilfelle, så kanskjde denne faller i smak: http://www.opera.com/startup/customize/ Og husk, 5 minutter er ikke nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå