Atpn Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 header("HTTP/1.0 404 Not Found"); header("Status: 404 Not Found"); koden over gir en falsk 404 error i IE, men den funker ikke i Opera er det mulig lage noe ala det samme bare til Opera? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 IE lager sin egen feilmelding dersom den mottar en feil i headeren. Andre nettlesere kommer heller med den faktiske feilmeldingen som kommer fra webserveren eller evt. fra PHP-scriptet. Dersom du vil ha en "lesbar" feilmelding må du skrive den selv. Er bare dumt at IE skal lage sin egen feilmelding i stedenfor den som kommer fra serveren (som kanskje kan gi noe informasjon om hva feilen er) Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Okey, så det er et IE fenomen altså, men det må da være mulig å få apache til å sende ut en 404 error selv om fila man søker eksisterer? Skal bruke det til å virkelig banne de jeg banner på forumet mitt skjønner du Lenke til kommentar
TorS Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 En løsning kan jo være å redirecte brukerne som du har bannet til en side du vil. Det kan for eksempel være en 404-side. header("Location: 404-side.html"); Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Å banne folk med en 404 er bare dumt. Gi dem en informativ side, og bruk header("Location: banned.php"); Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Å banne folk med en 404 er bare dumt. Gi dem en informativ side, og bruk header("Location: banned.php"); Hehe... forklarte det litt dårlig ser jeg. Det er en del av banninga. Sender da selvsagt ut mail, er jo ikke helt teit heller Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Mange folk bytter mail hver uke, eller oppgir ikke en "ordentlig" mail til forumer ol. Er dem bannet, så sier du det, du ikke til dem at forumet ikke finnes lenger! Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Istedenfor å sende en 404 ville jeg sendt en 301 permanent redirect til en side hvor det står at man er blitt bannet fra forumet. Mye bedre! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Å banne folk med en 404 er bare dumt. Dette er ikke særlig inspirerende. sorry at jeg går off-topic for å nevne det. En kombinasjon av .htaccress og header(location) ville kanskje fungere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå