Gå til innhold

hvordan lage iso filer

Anbefalte innlegg

er det mulig og lage iso filer med nero 5.0 ??

hvis ikke, hvaslags program er det som skal brukes?

grunnen til at jeg lurer er at jeg er ganske lei av cdr som ikke funker osv osv. har slitt ut et sett med hd2 cdr for andre gang. og OFP cdne taker for seg.

så lenge man eier orginalen selv er vel dette lov. meningen er jo da og lage et image (*.ISO) av cdne som blir brukt som playdisk ettersom det er disse som blir slitt, for så og bruke de i D-Tools. eller tilsvarende

ettersom jeg ikke er helt sikker på om dette er et aktuelt spørsmål på forumet

sender jeg melding til moderator om posten.

er det eventuelt noen andre metoder? noe greier man kan klistre på cdne eller noe??

Takk.

Endret av Octavian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan bruke Alcohol 120%, et programm som er svært enkelt å bruke. Anbefalles på det sterkeste :yes:

Definitivt det beste som finnes, og forumet på Deamon Tools er er veldig informativt.

Alcohol 120% tar alle spill, NERO tar kanskje bare eldre spill? Du kan laste ned en demo, lag image av alle dine spill. Det har jeg gjort, men da må ha litt ekstra HD plass.

Lager også image av alle driver/programmer CD´er, ved formatering så trenger du bare OS CD´en.

Lenke til kommentar

Anbefaler, som mange andre her, Alcohol 120%. Du finner en gratis-utgave på hjemmesiden deres.

Alcohol 120% ripper (så vidt jeg vet) bare til .MDS og clone-cd image'r. Dette er ingen ulempe, da det er det eneste du trenger. Bruker selv kun .MDS når jeg skal ta backup, det formatet støttes selvsagt av Alcohol når det gjelder brenning, men også av Daemon-tools hvis du er lei av å slite på cd'ene dine.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar
Nero lager *.NRG filer noe som er ubrukelig i dette tilfelet.

NRG filer er det bare å rename til ISO filer da disse er helt lik i oppbygging bare med annet etternavn.

Eller var det til BIN det gikk an? :hmm:

Anyways, både ISO og BIN støttes av d-tools så da er det vel ikke no problem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...