gotark Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Jeg sleit med lyden 2sek pip, 2sek stillhet, 2sek pip, 2sek stillhet,osv ganske så lenge Etter å ha lirka på rambrikkene en god stund slutta det. Nå har jeg den artige 2sek pip, 1sek stillhet, 3 raske pip. (piiiiip pip pip pip) Hva var nå det igjen? Noen som husker? Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Du må først finne ut hvem som har laget bios-en din, så finne ut hva den koden betyr på en eller annen side. (google f.eks.) Hver bios har (eller hadde) som regel forskjellige pip frekvenser på samme feil. Lenke til kommentar
gotark Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Sansynligvis abit som har laga den.. tror jeg ABIT KG7-lite hovedkort Lenke til kommentar
gotark Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 har du noe tips til hvordan jeg burde søke. bipingsounds on my motherboard? Lenke til kommentar
Prox Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 motherboard+manual motherboard = ditt kort, da.... Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Prøv å søk på litt av hvert på google. (beep codes, trur jeg funka i mitt tilfelle). Sjekk på abit sine sider for hvem som har produsert biosen til hovedkortet ditt. Sist jeg var borte i dette (2-3 år siden) så endte det med at jeg måtte få nytt hovedkort, cpu og ram. Husker ikke hvor jeg fant de pip-kodene, men prøv 'beep codes'! Lenke til kommentar
Prox Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 http://www.motherboards.org/files/manuals/2/kg7.pdf Lenke til kommentar
gotark Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board One beep - board is working fine One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU 1 short(Beep) System booting is normally 2 short(Beep) CMOS setting error 1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR Fant noe her ja. Poster det i tilfelle andre vil se. 1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error 1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error 1 long - 9 short(Beep) ROM Error Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly. Short(Beep) continuous POWER supply has a problem A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages. Four beeps then machine shuts down. This is because this version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on the fan header. Make sure you attach a fan to the FAN1 or FAN4 header or clear CMOS to reset to default (no checking). Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 1long, 3short No video card or bad video RAM Reseat or replace the video card. ta ut og sett i skjermkortet Lenke til kommentar
gotark Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Hmm. Ifølge denne har jeg keyboard error ? Går ned og sjekker det nå. _ |_ |_ |_ Lenke til kommentar
gotark Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Vel. Må sjekke det siden. Blir vel til at jeg rapper pappas voodoo3 en liten tur og går ned og bytter med mitt PCI 2mb. kan jo være en mulighet det og. Men da må jeg dessverre slå av maskina.(for her er voodoo3 kortet) Kanskje neste gang vi snakkes sitter jeg på en AMD XP 1700+ 384mb DDRram +litt stasj og snart må jeg få meg et skjermkort og. kanskje geforce4mx ? hvis jeg får tak i et billig ett. Penger er kjekt, hvis man har nok... Lenke til kommentar
gotark Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 WOHO!! Nå funker det ENDELIG :smile: Begynte å lure litt med en gang da den klikka på detecting harddrives greiene i oppstarten. Men etter et par sek gikk det opp for meg å sjekke jumper setingene på DVD-en. Men har du sett, den sto på master. fysj. så nå er det bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå