Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN vs Analog fast telefonlinje.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger ikke mer enn en telefon linje. Dersom internett er aktuelt, har det ingen betydning om linjen blir opptatt. Adsl skal skaffes etterhvert.

Det jeg lurer mest på er det tekniske. Er klar over at det er to linjer. Prisen er også mot det dobbelte av vanlig analog linje. Er det to linjer som er fordelen? Er det riktig som jeg har hørt at ISDN er noe lureri fra telenor sin side. En måte å "loppe" kunder for enda mer penger?

Endret av apachenerd
Lenke til kommentar
Er det to linjer som er fordelen? Er det riktig som jeg har hørt at ISDN er noe lureri fra telenor sin side. En måte å "loppe" kunder for enda mer penger?

ISDN er fantatisk mye bedre på oppringt samband, det er digitalt og vanskeligere og avlytte. Du får mye mer fancy telefoner til ISDN enn til POTS.

Det er ikke lureri, det er et fantastisk flott telefonsystem som Tn desverre har priset litt for høyt i dagens marked.

Lenke til kommentar
det er digitalt og vanskeligere og avlytte.

ja, det er digitalt, og kanskje vanskeligere å avlytte, men jeg skal love deg, hvis noen vil avlytte samtalen din så gjør de det uten de store problemene selv om du har ISDN.

Men for normale mennesker har jo det ingen betydning whatsoever....

Lenke til kommentar
ja, det er digitalt, og kanskje vanskeligere å avlytte, men jeg skal love deg, hvis noen vil avlytte samtalen din så gjør de det uten de store problemene selv om du har ISDN.

Du slipper da plagene med et biapparat o.l som kan brukes for og lytte.

Lenke til kommentar
Du slipper da plagene med et biapparat o.l som kan brukes for og lytte.

Syns det "avlyttningsfrie" med ISDN blir bare dumt. Om en i familien tar telefon på en telefon og det ikke er til dem, må de andre i familien også bruke den telefonen.....

Ellers dreit Telenor seg veldig ut når de oppgraderte sentralene sine til ISDN, og tok alle sentralene over alt for kort tid, uten å bry seg om hvor mange som ville ha, at de sliter med økonomien i det. Derfor prøver de å melke ISDN-kua så lenge de kan; fremtiden ligger i bredbånd (ikke nødvendigvis *DSL) og IP-telefoni.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...