Don Corleone Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Heisann. Jeg skulle logge en pc med WXP Pro på et domene. Jeg har lagt til domenet slik som er beskrevet i guider rundt på nettet. (Dette har jeg gjort neoen ganger før også, og alt har gått bra.) Problemet jeg får nå, er at det ser ut som om jeg logger på domenet, men login scriptet kjøres ikke. Når jeg prøver å få tilgang til de delte ressursene på serveren, så må jeg oppgi brukernavn og passord. Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke får logget skikkelig på. Jeg har testet på tre andre maskiner og brukt samme fremgangsmåte, og alt fungerer fint. Jeg har drevet å fjernet og lagt til datamaskinen i Active Directory Users and Computers, men det hjelper ikke det heller. Vet noen hva som kan være galt? Jeg blir snart gal av dette, siden alt fungerer greit på de andre maskinene med WXP Pro som jeg tester. Har søkt rundt på nettet, men finner ingen som har hatt dette problemet. På forhånd takk Lenke til kommentar
Sakalav Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Vet ikke om jeg er helt borte vekk nå, men prøv å legge inn IP adr. til domene serveren i Trusted zone i brannmuren din. Dette har i hvertfall hjulpet meg når jeg ikke har fått kontakt. Lenke til kommentar
Don Corleone Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Brannmuren er disabled.... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Prøv med å slå av Fast User Svitching og Use Welcome Screen... Lenke til kommentar
kamus Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Det virker som innmeldinga av maskina i domenet ikke har gått helt etter planen. Meld den ut og så inn igjen. Pass på at maskinkontoen hvis det er det du lager i AD users and computers har de riktige rettighetene. Har hatt dette problemet flere ganger og da har det gått feil i innmeldingen av maskina til domenet. Kan også være at det er noen problemer med DNS. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Er du sikker på at du logger deg på domenet, når du logger deg inn på XP klienten? Velger du manuelt domenet i listen på innloggingsbildet? Hvor har du lagret scriptet og hvordan har du satt at klienten skal bruke det skriptet? Lenke til kommentar
Don Corleone Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Takker for mange gode forsøk på hjelp, men har desverre ikke klart å løse dette enda. Problemet er også beskrevet på Experts Exchange, men jeg har ikke lyst til å betale penger for å melde meg på den siden. Jeg får konatkt med maskinen via Active Directory Users and Computers, og ja, jeg logger inn på domenet og ikke lokalt, det er heller ikke mulig å bruke Welcome Screen eller Fast User Switching når man logger inn på et domene, så de valgene får jeg ikke. Maskinen får IP-adresse av serveren og jeg har tilgang til internett. Jeg har sett litt i Event Viewer of funnet følgnede melding som kanskje kan være av betydning: Windows cannot determine the user or computer name. (An internal error occurred. ). Group Policy processing aborted.. Jeg håper fortsatt at noen kan hjelpe meg til å finne en løsning på dette. På forhånd takk!! Edit: Feilmeldingen ove førte meg til denne siden http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;329708, hvor jeg følgte løsningen til punkt og prikke uten at det hjalp. Endret 20. juli 2004 av Don Corleone Lenke til kommentar
enl Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Jeg har det samme problemet også desverre. Har du prøvd å bruke Windows 98(eller andre 9x versjoner) til å logge på med? Det fungerer glimrende hos meg, men jeg vil ikke ha 98 på alle maskinene Endret 20. juli 2004 av enl Lenke til kommentar
Don Corleone Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg har det samme problemet også desverre. Har du prøvd å bruke Windows 98(eller andre 9x versjoner) til å logge på med? Det fungerer glimrende hos meg, men jeg vil ikke ha 98 på alle maskinene Det er uaktuelt å bruke Windows 98, da vi kun bruker Windows XP og Windows 2000 på våre maskiner. Lenke til kommentar
enl Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Det er greit, men hva kan grunnen være til at det fungerer så bra med Windows 9x? Det er vel muligens et eller annet med autoriseringen som klikker kanskje Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Det du må gjøre når du har problemer er å gå inn i event-vieweren og se etter feilkoder der. Disse kan du så lete opp igjen på technet. Fant dette ved et søk på feilmeldingen din. Kanskje det hjelper. http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;329708 Let som sagt i event-viewer etter feil. Lenke til kommentar
Don Corleone Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Det du må gjøre når du har problemer er å gå inn i event-vieweren og se etter feilkoder der. Disse kan du så lete opp igjen på technet. Fant dette ved et søk på feilmeldingen din. Kanskje det hjelper. http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;329708 Let som sagt i event-viewer etter feil. Jeg klarte å finne frem til den selv, slik som jeg har postet i en melding litt lenger oppe på denne siden. Prøvde den fremgansgmåten, men det hjalp ikke. I all min fortvilelse, så prøvde jeg med 2 andre nettverkskort, bare for å teste. Fikk samme feil på det første, men da jeg satt i det andre så fungerte det akkurat slik det skulle!! Forstå det den som vil... Kanskje det er noen guruer her som har en forklaring på dette? Men i allafall, nå er problemet mitt løst. Takk for innsatsen alle sammen. Endret 20. juli 2004 av Don Corleone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå