Gå til innhold

Hvordan brenner jeg RW plater?

Anbefalte innlegg

Jeg vil legge inn bilder jeg tar med digitalkamra, etter hvert som jeg tar dem, på en CD-RW plate. Jeg trodde da at man etter hvert som man brenner filene, kan slette dem, og bare fylle på plata med stadig nye brenninger, til den er full.

Hvis jeg bruker "brennbart vindu" i XP går det greit, men når jeg bruker Nero, får jeg bare feilmelding når jeg prøver å brenne på RW plata, som allerede inneholder noen filer.

Hvordan er fremgangsmåten for å brenne flere filer på en RW plate det allerede er filer på, uten å slette det som ligger der fra før, i Nero?

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brenneprogramvaren til Windows XP har sin egen "vri" på ting. Dvs. at det ikke er kompatibelt med vanlige standarder. Derfor kjenner ikke Nero igjen plata korrekt. Løsningen er å bruke Nero bestandig.

PS. Du kan også slette filer fylle opp en plate videre med vanlige CD-R plater. Den eneste forskjellen fra CD-RW er at når du sletter filer så frigir du ikke plass, men bare forteller at fila ikke skal vises mer. Du kan altså brenne videre på det ledige området helt til plata er full, men da er det stopp og ikke mulighet til å gjøre noe mer. På CD-RW kan du altså frigjøre plassen til overskriving, dette kan du ikke på CD-R.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...