GolfBag Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Heihå, nå kjøper jeg meg en bærbar pc Forbereder meg til livet som student. Men jeg har enda ikke funnet ut hvordan jeg skal merke pc'en på en god måte slik at navnet mitt / telefonnummer er permanent merket på den... Hvordan pleier dere å merke bærbare pc'er (og for så vidt andre elektroniske komponenter som kamera, mp3-spiller ++) Vanlige merkelapper er lette å fjerne... finnes det noen med en slags superlim? Hva med permanent tusj? eller spraylakk og sjablong? finnes det noe som det ikke går an å fjerne? går det an å svi navnet + telefonnummer inn på en fin måte? slik at det alltid er der? Bør jeg gjøre dette på undersiden av laptopen? Barbara.no skulle laget en guide om dette Edit: skriveleif Endret 19. juli 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Ingen svar på så lang tid... ser ut for at dette kunne vært et kjempe marked viss noen fant på en god måte med brennemerking / farge Endret 20. juli 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Er jo lit surt å ha ordnet noe permanent på hvis du får lyst til å selge den senere.. Lenke til kommentar
Andylfc Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 La oss si du kjøper deg en ny og dyr bil, det første du gjør er ikke å svi inn initialene dine i setettrekket er det vel? Hvem stod hvor i iq-quen? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) I hvert fall ikke du anders79, du stod sist Det er relativt liten sjangs for at vinningsforbrytere velger å stjele en merket pc foran å stjele en umerket... først og fremst siden den da enten må påføres store skjønnhetsskader. Fattern jobber i Statoil og der har de svimerket et godt synlig statoil-merke på all slags elektronisk utstyr. Edit: det er ikke enkelt å stikke av med en bil og komme fra det sammenlignet med å bare rappe en bærbar pc. Merking av bærbar pc vil være forebyggende samt stikke kjepper i hjulene for vinningsforbrytere. Endret 20. juli 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Er jo forskjell fra STORE firmaer til privat personer... Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Denne tråden handler ikke om at jeg skal merke pc'n min eller ikke, men hvordan jeg skal merke den Lenke til kommentar
Andylfc Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Det er da ikke jeg om spør om råd til hvordan man skal senke verdien på pc'n sin mest mulig. Hvis du er redd for din dyre pc så tegn forsikring! Men ikke bry deg om mine dårlige råd så bare svi i vei du Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Men men for å svare på topic, så tror jeg du kan få en eller annen dings til dremel til å graver det du vil ? En vanlig svi penn burde vell også egentlig gjøre susen Endret 20. juli 2004 av ikkeno Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hva med neglelagg? Det sitter vel bra, og kan fjernes med neglelakkfjerner. Det vil jo ikke hinder noen forbrytere, som du sier. Men ærlig talt...har noen tenkt å stjele den, så stjeler de den. Om den er merket har lite å si hvis de stjeler den og reiser hjem til Ukraina. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Når jeg for mange år siden kjøpte meg en fin dyr kalkulator til videregående (vel den var dyr da så brukte jeg simpelthen en loddebolt til å skrive navnet mitt på den. Og hvis du virkelig vil ha det "gøy" skriv: Stjålet fra Golfbag ...Det skulle gjøre ting mindre aktuelt å stjele Cobos Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hvis mannen har lyst til å merke sin PC så må han jo få lov til det. Om verdien synker er jo hans problem og det er tydelig at han ikke er ute etter å kjøpe en pc som et investeringsobjekt men noe han vil ha for seg selv og bruke. Jeg blåser i den fremtidige verdien av min pc og tar gjerne imot gode tips selv. Loddebolt blir litt vanskelig på min pc desverre for det er metall rundt hele (titan/magnesiumlegering eller no.....Thinkpad T23) Lenke til kommentar
Nessa Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 noen smartiser skulle laget et program som gjør det mulig å spore opp pc'en når den kobler opp til internett, lagt det skjult på harddisken ellerno (slik som recovery greiene på packard bell ol.), slik at det ikke slettes ved vanlig format .. ..fantasi? first geek to do it gets a candy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå