Gå til innhold

Wolfenstein 2 under utvikling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gode nyheter for meg ivertfall,likte RTCW veldig godt.Underholdende spill,men kanskje litt kort?Er også spent på hvordan grafikk på dette spillet vil :dribble:

Synes selv at singelspilleren i RtCW er noe av det mest stemningsfulle i sin sjanger, og jeg hadde få problemer med at det skled ut i overnaturligheter av ymse art. "Realistiske" eventyr fra annen verdenskrig finnes det jo nok av. Så dette ser jeg virkelig fram til. Tror heller ikke det er spekulativt å regne med at det vil bli basert på Doom 3-grafikkmotoren. (Det man i det minste kan si er at det er svært skuffende om det ikke blir det... Har nemlig også hørt rykter om at Soldier of Fortune vil få en slik oppgradering...)

Lenke til kommentar

Konstigt namnval.

Return to Castle Wolfenstein var ju "Wolfenstein 2", eftersom det var en uppföljare till Wolfenstein 3D. Det nya programmet borde rimligtvis ha utvecklingsnamnet Wolfenstein 3.

I värsta fall blir det lika illa som i filmvärlden:

First Blood följdes av Rambo, med undertiteln First Blood 2.

Denna följdes sedan av Rambo 3.

Jag funderar skarpt på att försöka skaffa rättigheterna att göra Rambo 2...

/Olle

Lenke til kommentar
Return to Castle Wolfenstein var ju "Wolfenstein 2", eftersom det var en uppföljare till Wolfenstein 3D. Det nya programmet borde rimligtvis ha utvecklingsnamnet Wolfenstein 3.

Akkurat som Dark Forces serien;

Star Wars: Dark Forces

Star Wars: Dark Forces 2: Jedi Knight

Star Wars: Jedi Knight 2: Jedi Outcast

Star Wars: Jedi Academy aka Jedi Knight 3

Lenke til kommentar
Får håpe det blir like bra som eneren da....

Tror det skal mye til før det blir like bra som eneren. I alle fall slik som vi husker det spillet. Men hvis det blir nesten like bra, så holder det i massevis for meg. Tror de gutta som driver med det spillet vet hvordan vi vil ha det. For som jeg nevnte lenger oppe i tråden, så handler det like mye om tradisjoner. Man ødelegger liksom ikke gammel kunst... :)

Lenke til kommentar
Konstigt namnval.

Castle Wolfenstein og Beyond Castle Wolfenstein fra 83 er de 2 første i serien :)

Ikke samme produsenter(Muse Software), men ID forhandlet frem en avtale med Muse. Disse var og en stor insprasjonskilde til ID's spill og mye av den sammehistorien. Så jeg synes vi godt kan kalle wolf3D og RtCW for oppfølgere til disse to spillene

Disse 2 spillene har også noen geniale ting som egentlig skulle være med i wolf3D og, men som de ga opp fordi det ble for avansert å spille ;)

Synes selv at singelspilleren i RtCW er noe av det mest stemningsfulle i sin sjanger, og jeg hadde få problemer med at det skled ut i overnaturligheter av ymse art. "Realistiske" eventyr fra annen verdenskrig finnes det jo nok av. Så dette ser jeg virkelig fram til. Tror heller ikke det er spekulativt å regne med at det vil bli basert på Doom 3-grafikkmotoren. (Det man i det minste kan si er at det er svært skuffende om det ikke blir det... Har nemlig også hørt rykter om at Soldier of Fortune vil få en slik oppgradering...)

De kan jo ikke droppe monstrene og urealisiteten, for det blir jo ikke Wolfenstein uten det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...