Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett detter ut!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har hatt en SMC Barricade Wireless Broadband Router (R1.96h3) i ca 4 år nå og har aldri hatt problemer med den. MEN i går begynte nettett og dette ut hele tiden, etter ca 30 min +- kommer det opp Nettwork Connection Lost menn den finner den igjenn med en gang og jeg må manuelt godkjenne passord og slikt (en gang jeg måtte restarte ruteren). Jeg har et 3Com WLAN PCI kort med ekstern antenne, kjører 64bit Wep på subkanal 10 (har prøvd forskjeldige sub kanaler, men fortsatt ustabil kobling) på 11Mbit. Har eller WinXP og bruker driverene til XP til og koble meg opp. Så spørsmålet mitt er: Er dette noe som skjer når Wlan rutere blir "gammle", er det symptomer på noe annet? Må jeg bare bite i det sure epple og kjøpe meg en ny? Eller kan det være kortet i PCen?

 

Mvh

 

Jarl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest vanlige for denne typen feil, er etter det jeg har sett, at routeren har buggy firmware eller forstyrrelser fra andre trådløse nett, trådløse telefoner o.l. som bruker samme båndet som trådløse nett. I tilfelle forstyrrelser, så er det eneste som kan hjelpe å skifte kanal på routeren. Selvfølgelig kan det bety at routeren og/eller nettverkskortet er defekt, siden all eletronikk før eller siden svikter. Men du kan jo først sjekke at antennen(e) sitter skikkelig i osv., før du konkluderer med at utstyret er defekt. Du kan jo evt. prøve å få lånt annet utstyr å teste med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...