Gå til innhold

Restartproblemer... Noen forslag?

Vacant

Anbefalte innlegg

Heisann! Etter at jeg installerte en ny RAM-brikke (TwinMOS 512mb DDR-DIMM CL2.5) og et nytt lydkort (SB Audigy 2) har maskina begynt å restarte seg hele tiden. Dette skjer uten feilmeldinger, så jeg lurer på hva jeg skal gjøre for å fikse dette. Flashe BIOS'en? Installere flere kabinettvifter? Er RAM-brikken defekt?

Hovedkort: A7N8X-VM

CPU: AMD 2800+

Fint om noen kunne hjelpe meg med dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et minneproblem, ja. Om du ikke har endret på noe i BIOS eller andre plasser etter installasjon av nevnte komponenter, burde du først prøve å ta ut minnebrikken. Da kan du se om systemet fortsatt restarter. Om dette ikke gir bedring, må du ta ut lydkortet også.

Lenke til kommentar

Kanskje dumt forslag, men det kan jo kanskje være virus.

Jeg oppgraderte minnet mitt for en stund siden , og da fikke også sånn at datamaskinen resatte seg uten videre. Men etter å ha reinstallert windows xp funka det.

edit : ekkle leif

Endret av Kuffe
Lenke til kommentar

Har tatt ut minnet nå, og skal teste maskina da... Men hvis alt fungerer nå, er det ensbetydende med at minnebrikken er defekt, eller er det et kompabilitetsproblem mellom minnet og hovedkortet?

Takk for hjelpen... så langt ;)

Lenke til kommentar

Tror mer på kompitabilitetsproblemet med enten hovedkort eller den andre brikka enn på defekt. Men jeg tror enda mer på strømforsyningsproblemer. Uansett kan du jo alltids slå av automatisk restart av maskinen ved systemfeil, gjort ved høyreklikk på min datamaskin -> Egenskaper->Avansert->Oppstart og gjenoppretting, fjern krysset ved automatisk restart av maskinen ved feil. Da vil du få opp en blåskjerm som igjen gjør det lettere å feilsøke vha. google eller microsoft.com. Tipper det er driverproblemer fra lydkortet som gjør det (se på enhetsbehandlingen om det er konflikter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...