dessessop Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Er det noken her som har lest Tempelrider serien av Jan Guillou? Kva dykk synest om dei? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 jada.. lest alle sammen (Arven etter Arn og) og holdt foredrag om den og Jan Guillou. Veldig interessant lesning spør du meg. Underholdende. Hvis du er ekstremt anti-kristen kan den bli litt irriterende i lengden da. Da den handler mye om gud og kristendommen. Og som vi vet, er Jan Guillou en meget politisk person som har sterke meninger om mye. Hvis du leser litt mellom linjene så ser du den handler mye om at vi burde takke muslimene for mye og at kristne er ikke bedre enn muslimer. Muslimene var kommet mye lengre enn de kristne på den tida og var mye mer tolerante. Hvis det var noe spesielt du lurte på er det bare å spørre;) Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 neida ikkje noko spes. men geniale bøker. sjølv om det er mykje oppdiktet så får ein jo eit innblik bådde i sverge og midtøsten rundt 1100. du har kanskje lest heksenes forsvarer og? den er jo ganskje interesang. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 nei, den har jeg ikke lest. Men ja, mye oppdiktet. Men det som er ganske morsomt er at alle plassene har skriver om finnes. Gårder og alt. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 mangen av folko har vel og eksistert. Det er vel eit spørmål om dei har gjort nett det som står der, men dei har eksistert Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg har veldig lyst til å lese serien. Har hørt veldig mye positivt om den, og har planer om å sette tenna i den etter jeg har blitt ferdig med noen andre bøker. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Joda, det er en spenmnende serie med mye stilig informasjon. Lærer en del og han skriver skikkelig bra. En av de få bokseriene jeg faktisk eier Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Likte den serien, og som alle sier så var det jo en del nyttig info mixa inn mellom linjene... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Da var vi to Blib Tror det er den eneste hele bokserien jeg eier. Har faktisk kjøpt og betalt dem alle selv. Det er ikke mange bøker jeg gjør det med. Mamma hadde arven etter arn og anbefalte meg den. Og da var jeg som forhekset, klarte ikke legge fra meg bøkene før jeg hadde lest alle! Det står så mye god informasjon(og mye av det er sant, med en del modifikasjoner selvfølgelig), skrevet på en fantastisk måte! go Jan Gouillou! Herr Brun Lenke til kommentar
-apocalypsis- Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Bøkene om Arn (+ Arven etter Arn) er vel kanskje de bøkene som jeg har lest flest ganger, ved siden av Ringenes Herre. Noen som fikk med seg tv-serien Arns Rike? Nettopp kjøpt dvd'en, inneholder fem dokumentarprogram med Jan Guillou som reiser rundt til kjente steder fra bøkene (bl.a. Näs, Forshem kirke, Lena, Gestilren, osv.) og forteller om svensk historie, selvfølgelig med en del Arn innimellom... Lenke til kommentar
arianar Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har lest alle sammen og likte alle veldig godt. Anbefaler alle å lese dem. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Ja, likte de veldig godt. Jan Guillou er en av mine favorittforfattere, ingen tvil! Endret 12. september 2004 av aero^^ Lenke til kommentar
Dr. Panda Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Kan ikke gjøre annet enn å støtte opp om det de andre skriver her... Tempelridder serien er genial! Faktisk stolt eier av den (+ arven etter arn) jeg og.... Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Den første boken koster kun 99,- på bokhandleren her i byen. Og heldigvis har jeg en tilgodelapp der på... tja... 3-400 kroner. Tror det blir Tempelridder-bøker på meg snart, jau. Edit: har nå kjøpt meg boka og lest nærmere 200 sider. Veldig, veldig god bok! Koser meg skikkelig! Endret 30. september 2004 av Treblad Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Sorry for at jeg drar opp en gammel tråd, men ville si at "arns rike" nettopp gikk på TV2. Det er en dokumentar om sveriges historie som baserer seg på Jan Gulliou's bøker, med mr. Gulliou som programleder. Den er delt i 5, og går klokken 20.00 lørdager. Herr Brun Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Eg såg det. Var jo litt interesant det... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Det var interresent ja, men jeg syns de kan lage en ordentlig film av det heller. Og det virket som en relativt dårlig dokumenta. FÅr vente å se om den tar seg opp igjen i neste program. Herr Brun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå