Gå til innhold

Spørsmål om reinstallering av WinXP

Anbefalte innlegg

Jeg har Windows XP Pro på min maskin, og maskinen er fullstappet med programmer, og ikke minst masse video som er lagt inn og ikke er ferdigredigert ennå.

Spørsmålet mitt er da om det er mulig å reinstallere Windows XP Pro uten å måtte formatere harddisken, og dermed ta vare på programmene som ligger inne? Eller blir det da problemer med registeret o.l?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er straffen for å legge alt på en partisjon.

Hvis du anskaffer Partition Magic programmet kan du partisjonere opp disken uten å miste data, og på den måten få flyttet dokumenter og film over til en annen partisjon. Så formaterer du windowspartisjonen (med programvare da disse må legges inn på nytt) og starter installasjon av Windows.

Lenke til kommentar

Du kan legge inn XP over den gamle versjonen ved å velge alterntivet "reparer windows" funskjon under innstallasjonen. Du skal da ikke trenge å legge inn programmene dine på nytt, men erfaringsmessig er bedre om du får et rent system ved en formatering.

des,OUT!

Lenke til kommentar

Den enkleste metoden å reinstallere Windows XP på er å skaffe seg en XP CD med knekt kode, koster deg maksimum en femtilapp. Deretter koble til annen harddisk med ComPort kabel v.04 minimum og reinstallere alt på rundt 20 minutter. Kan gjøres i både basis modus og avansert modus. Veldig enkelt faktisk. Mail meg, så skal du få CD'en av meg gratis.

Mvh Christer Strøm.

Lenke til kommentar
Den enkleste metoden å reinstallere Windows XP på er å skaffe seg en XP CD med knekt kode, koster deg maksimum en femtilapp. Deretter koble til annen harddisk med ComPort kabel v.04 minimum og reinstallere alt på rundt 20 minutter. Kan gjøres i både basis modus og avansert modus. Veldig enkelt faktisk. Mail meg, så skal du få CD'en av meg gratis.

Mvh Christer Strøm.

interesant, men hvordan er framgangen med en ComPort kabel? Og hva menes med v.04?

Kunne vært interesant å vite mer om fremgangen her :yes:

Knekt kode er ikke'no problem :whistle:

PS: Av hensyn til videre diskusjon (om at dette er ulovlig) så har jeg også lovlig versjon til begge mine maskiner som fulgte med ved kjøp ;) .

Lenke til kommentar

Installer fra orginal CD (ikke om det er Recovery CD).

Velg å installere på samme partisjon, ikke velg reparer på første velg, men på andre gang du får spørsmål om dette. Da skal register og lignende blie beholdt.

OBS! Er veldig lenge siden jeg gjorde dette siste, så ta det med ei halvstor klype salt. Vil ikke at du skal ødelegge noe her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...