SOL Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Har Abit KG7 + AMD XP1700 +win xp = Ustabil..... Kan ikke "disable ACPI" i bios....(mangler kommandoen) har lastet ned bios upgrade, men får det ikke til... etter flashing kommer det helt til slutt ett område som ikke lot seg oppgradere og biosen er den samme hele tiden..... noen gode råd?? må ha den kommandoen....... "disable ACPI" ligge på den filen jeg prøver å flashe.... Lenke til kommentar
bertie Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 sjekk: http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm under BIOS. bertie Lenke til kommentar
SOL Skrevet 27. april 2002 Forfatter Del Skrevet 27. april 2002 Takk... fått opdatert og "Disable ACPI", installert win xp på nytt, og feilmeldingen er borte..... Men maskinen låser seg på samme måte...helst under avspilling av div x film. må restarte maskina..... får ikke opp noe feilmelding nå.... finnes det noe program som kan søke etter feil?? noen ideer hva som kan være feil....? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 ville vel prøvd meg fram ved å f.eks. bare ha i 1 minnebrikke (hvis du har flere). Se om det hjelper. Hvor høy er temperaturen på cpu'en? Det kan være så mangt, så det er veldig vanskelig å si, uten å vite mer om maskina. Har maskinen fungert før, og i tilfelle når begynte problemene? bertie Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Det finnes programmer som kan "stresse" de forskjellige komponentene, men jeg husker ikke navnet på noen av dem. Har du installert nyeste drivere til all hardware? Har du nyeste divX'en? http://www.divx.com Du kan slå av automatisk restart ved feil. (Husker ikke hvor det ligger men skal prøve å forklare) Trykk på Kontrollpanel, System, og let deg frem. Skal ligge i nærheten av der du stiller cache og heter sikkert avanserte egenskaper (advanced properties) eller noe i nærheten. Da får du sikkert en blåskjerm isteden for restart, og der vil det forhåpentligvis stå noe nyttig. Lenke til kommentar
SOL Skrevet 27. april 2002 Forfatter Del Skrevet 27. april 2002 Maskina er- Kg7 Abit - 1* 256 ddr minne - 40 gb western digital - hercules 4500 64mb /tv -win xp - AMD XP 1700 har prøvd å installere kun win xp, så nyeste div x(5.01), skjermkort og lyd. låser seg uansett..... gir snart opp.. har hatt problemet i flere mnd'er. maskina er ny.(kjøpt i komponenter og satt sammen) Lenke til kommentar
SOL Skrevet 27. april 2002 Forfatter Del Skrevet 27. april 2002 Maskina restarter ikke. bildet fryser og lyder hakker..... må slå av og så på igjenn.... dette skjer også under andre programmer.. spill musikk match osv... men ikke så ofte.... Lenke til kommentar
Makky Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Quote: On 2002-04-27 16:24, SOL skrev:Maskina restarter ikke. bildet fryser og lyder hakker..... må slå av og så på igjenn....dette skjer også under andre programmer.. spill musikk match osv... men ikke så ofte.... Jeg har noe av det samme problemet. sjekk: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=27632&forum=26 Lenke til kommentar
SOL Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 prøvde med win 200 pro: FÅR EN INFORMASJONS MELDING SOM GÅR IGJENN: Microsoft ® Windows 2000 ® 5.0 2195 uniprocessor free. Hendelses ID 6009 bruker I/P Lenke til kommentar
Hochi Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 eg har hatt d samme problemet, fekk ikke nvidia kortet og usb modemet til å komunisere samen... når eg fekk d til så kom ditt problem... hver gang eg skulle se en divx film så fekk eg kanskje se 5 min max. D kan være at du har en korrupte installasjon av xp, d hadde eg. Når eg installerte den versionen som eg har nå så funkte d helt fint. Ent ting til eg hadd lastet ned Nimo codec pack build 7... har alt du trenger til divx filmer... Hope it helps. Hochi Lenke til kommentar
SOL Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 har prøvd med 2 versjoner med XP, prøvd med win 2000 pro og win 98. alle det samme...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå