Gå til innhold

USB2.0 tv-tuner til bærbar

JSB

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt meg en tv-tuer til min bærbare.

Dette er hva jeg ønsker:

-timeshifting

-usb2

-radio

-fjernkontroll

-bra mottak

-ingen strømadapter

-stereo

Fant ikke så mye erfaringer/tips om dette....

Disse modellene er de jeg vurdere. Hadde satt pris på om dere kunne dele erfaringene deres :)

-Pinnacle PCTV USB-2 Ekstern USB-2

-TerraTec Cinergy 200 USB, Tv-kort USB2.0

-Gainward Hollywood@Home TV2GO TV-tuner USB2.0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle gjerne hatt meg en tv-tuer til min bærbare.

Dette er hva jeg ønsker:

-timeshifting

-usb2

-radio

-fjernkontroll

-bra mottak

-ingen strømadapter

-stereo

Fant ikke så mye erfaringer/tips om dette....

Disse modellene er de jeg vurdere. Hadde satt pris på om dere kunne dele erfaringene deres :)

-Pinnacle PCTV USB-2 Ekstern USB-2

-TerraTec Cinergy 200 USB, Tv-kort USB2.0

-Gainward Hollywood@Home TV2GO TV-tuner USB2.0

Terratec Cinergy 200 har i følge div. tester dårlig mottak når du har normal lengde på antennekabelen, krever veldig kort kabel/sterkt signal.

Lenke til kommentar

Trenger ikke wintv- pvr350 usb alltid å ha strømkabel?

Så også det at terratec trengte ganske sterkt signal. Og at programvaren var ganske dårlig,men at den er/skal bli oppdatert. Noen som har den selv?

Lenke til kommentar

Jeg er også på utkikk etter det samme, en ga opp da jeg skjønnte at det er alt for mye søppel og fallgruver blandt disse produktene.

Den eneste produkttesten jeg har lest med mye positivt å melde er av den Pinnacle PCTV USB 2.0. Testen finner du i høyre kolonne på http://www.dinside.no/data Men i følge testen og prislister så er den temmelig dyr: ca 1800kr.

Si i fra hvis du finner noe som er billigere og likevel bra.

Lenke til kommentar
Jeg er også på utkikk etter det samme, en ga opp da jeg skjønnte at det er alt for mye søppel og fallgruver blandt disse produktene.

Den eneste produkttesten jeg har lest med mye positivt å melde er av den Pinnacle PCTV USB 2.0. Testen finner du i høyre kolonne på http://www.dinside.no/data Men i følge testen og prislister så er den temmelig dyr: ca 1800kr.

Si i fra hvis du finner noe som er billigere og likevel bra.

Var det jeg også fant ut, så jeg går for et pci-kort til den stasjonære i stedet. POV Nvidia NVTV gir desidert mest for pengene hvis man tar i betraktning både usb og pci-tunere.

Lenke til kommentar

POV Nvidia NVTV har desidert det beste bildet, har nettopp kjøpt dette kortet. Bildet er krystalklart og lyden er sinnsyk klar. Hadde en PCTV pro før med 5.50 drivere, dårlig bilde og lyden var fiasko.

Anbefaler POV nVTV sterkt!

Endret av karasjok
Lenke til kommentar

Skulle gjere hatt til bærbar jeg da. Den du snakker om som ble testet i dinside,er ikke det en annen tuner?

Fant bare test av Pinnacle PCTV Deluxe Ekstern USB, ikke den jeg mente som er

Pinnacle PCTV USB-2.

I den testen er det ut som de snakker om den som krever egen strømadapter.

Er d ingen som har bra erfaring med en usb2 tv-tuner uten ekstern strøm?

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale denne (fordi om den ikke innehar alle Deres krav til specs.):

http://www.avermedia.no/docs/products_tvtu...vertvusb2.shtml

Kjøpte denne da www.barbara.no hadde den i julekalenderen. Er meget fornøyd med den med tanke på hva man får til den prisen. Den er meget liten, bærer preg av kvalitet, meget bra mottak/bilde/oppløsning og har rå design. Ellers er det bare å se på produsentens hjemmeside ovenfor for mer info, og bare å spørre hvis Dere lurer på noe.

Den selges på www.romex.no

Lenke til kommentar
Jeg kan anbefale denne (fordi om den ikke innehar alle Deres krav til specs.):

http://www.avermedia.no/docs/products_tvtu...vertvusb2.shtml

Kjøpte denne da www.barbara.no hadde den i julekalenderen. Er meget fornøyd med den med tanke på hva man får til den prisen. Den er meget liten, bærer preg av kvalitet, meget bra mottak/bilde/oppløsning og har rå design. Ellers er det bare å se på produsentens hjemmeside ovenfor for mer info, og bare å spørre hvis Dere lurer på noe.

Den selges på www.romex.no

Sikkert ok den, men styr unna noen av de andre versjonene til avermedia, som bare fungerer som screen overlays, dvs. de kobles mellom skjermen og pc'en. Ville vel tro det skulle være nok så ubrukelig på en notebook, for ikke å snakke om at man ikke får tatt opp med de.

gjør deg i stand til å se på TV og ta opp video på din notebokk
:p Endret av Saft-is
Lenke til kommentar

jeg har nettopp kjøpt et MSI tv tuner usb 2.0 til min bærbare, det funker kjempebra..

erfaringer ang tv tunere til bærbare er at de fleste bør kjøres med strømadapter da pc'en ikke alltid klarer gi nok strøm til tv tuneren så bildet vil hakke en god del..

vil derfor anbefale å bruke strømadapter..

Lenke til kommentar

Bilde hakker mens man ser på TV uten og ta opp? Skjer ikke hos meg, og jeg har ikke ekstern strømforsyning. En annen ting er at det er kjedelig å ta med seg på reise. En tredje ting er at hvis man får det problemet kobler man bare TV-kortet til en USB 2.0 HUB med ekstern strømforsyning så er saken løst :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg har nettopp kjøpt et MSI tv tuner usb 2.0 til min bærbare, det funker kjempebra..

erfaringer ang tv tunere til bærbare er at de fleste bør kjøres med strømadapter da pc'en ikke alltid klarer gi nok strøm til tv tuneren så bildet vil hakke en god del..

vil derfor anbefale å bruke strømadapter..

Rart at du er fornøyd med denne, når den går for å være blant de dårligste på markedet, både i "offisielle" tester og brukeres erfaringer her på forumet.

Lenke til kommentar

svalset: Du mener altså at USB-TVtuneren "klokkes ned" for å spare på strømmen og samtidig blir så treg at det hakker?

Det må jeg kalle en utrolig dårlig løsning, og venter heller til det fungerer skikkelig med USB'utgangenes 2,5W.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
hva er vitsen med å bruke ekstern usb 2.0 HUB med ekstern strømforsyning? da er det jo for all del like greit med strømforsyning rett i tv kortet vel-???

Og ja, til tross for de ofisielle testene så er jeg kjempefornøyd, skjønner ikke hva folk har å utsette på dette kortet!!
Lenke til kommentar

Du svarte ikke på spørsmålet mitt? Hvis bildet hakker kun ved spesielle funksjoner som man ikke har bruk for på reise er det like greit med en USB 2.0 HUB siden man da slipper å drasse med seg en adapter. Det jeg mente... Men nå vet jeg ikke hva du mener når du sier at bildet hakker... under hvilke omstendigheter... Men uansett, hver sin smak :thumbup:

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at en vanlig USB 2.0 port på en bærbar pc klarer ikke gi nok strøm til tvkortet slik at den sender bildet raskt nok til pc'en og derfor vil bildet hakke/være uklart om ikke tv kortet for nok strøm.. :p

skjønner du mer nå?

en annen ting er at om du lar tv tuneren ligge i et annet rom så må du jo ha en grasat lang usb kabel da.. så uansett bør du ha tvkortet nærme pcen og hva er da problemet med å ha strøm adapter tilkoblet tv kortet egentlig? ser ikke problematikken her jeg.. :roll:

Lenke til kommentar

Mener du at USB-porter på bærbare PC'er ikke følger USB-spesifikasjonene? USB _skal_ nemlig kunne levere 2,5W (0,5A ved 5V), uansett om du finner porten på en USB-HUB eller på en PC/Bærbar PC.

Jeg spør nå heller: Hvorfor bruke USB-HUB eller ekstern strømforsyning i det hele tatt? Dette burde jammen fungert skikkelig uten noe ekstra dill.

Det jeg vil ha er altså:

USB-TVtuner + USB-kabel + Bærbar PC + antellekabel = Fungerer perfekt.

Jeg har tidligere hadd:

Scanner + USB-kabel + Bærbar PC = fungerte perfekt (uten noen ekstra strømforsyning eller USB-hub) Hvorfor skulle ikke USB-TVtunere kunne fungere på samme måten?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg har tidligere hadd:

Scanner + USB-kabel + Bærbar PC = fungerte perfekt (uten noen ekstra strømforsyning eller USB-hub) Hvorfor skulle ikke USB-TVtunere kunne fungere på samme måten?

Grunnen til det er at tvtunere krever mer strøm enn de produktene her.. jeg kan fint kjøre scanner etc over usb uten strøm, men en tv tuner krever vesentlig mer strøm for å fungere perfekt enn f.eks. en scanner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...