pc-killer1317 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Noen som kan hjelpe meg med et lite javascript problem? Se på følgende: ----------------------------------------------------- <script> function updateme() { var d=document.forms.myform if (d.ri.value == "abc") { alert("Nr. 1"); } elseif (d.ri.value == "def") { alert("Nr. 2"); } } </script> <form method=POST name="myform"> <input type="radio" name="ri" value="abc" onchange="updateme()" checked> <input type="radio" name="ri" value="def" onchange="updateme()"> </form> ----------------------------------------------------- Hva er galt her? Når jeg skifter mellom 'radio'-knappene kjenner den ikke igjen sin egen verdi og vil ikke poppe opp vinduet med nr. 1 eller nr. 2. Noen som vet hvordan jeg ordner problemet i koden?? (eller i hvertfall får javascript til å skille mellom hver av 'radio'-knappene) (NB: trur ikke elseif-kommandoen fungerer som den skal heller, men skift den ut med if, og scriptet forstår fortsatt ikke forskjellen mellom 'radio'-knappene) Takker for alle svar... Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Det var vel litt vanskelig å svare på dette ja... Er det ingen med litt kunnskap som kan svare på dette? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Trur kanskje du må sende med ein parameter til funksjonen. Ser ikkje ut til at 'value' kan hentast ut frå radio-knappar slik som td. text-boksar. Det som står under her funkar iallfall. <script language='javascript'> function updateme(val) { if(val == 'a') { alert("Nr. 1"); } else if(val == 'b') { alert("Nr. 2"); } } </script> <form name="myform"> <input type="radio" name="ri" value="abc" onClick="updateme('a')"> <input type="radio" name="ri" value="def" onClick="updateme('b')"> </form> [ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-04-23 22:00 ] Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Takker, det tenkte jeg faktisk ikke på... Jeg får prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå