Gå til innhold

Internet funker ikkje:( , men Nettverket funker :)

Anbefalte innlegg

Godag, har eit problem...

Jeg har eit nettverk med ein ZyXEL PRESTIGE 300

med bredbånd og 4 tilkoblede pcer...

De som er problemet.

Jeg skulle inn på pc'n og spille chatte osv.

da jeg fant ut at kun nettverket funket og ikkje internett,

internett og nettverk funket på alle di andre maskinene :w00t:

men min funket ikkje :no: .

Jeg prøvde og gå inn i instillingene men alt så ut som om de var normalt.

<Få automatisk IP> (elle noe sånt)

Nå har jeg komt fram til at de er sikkert bare jeg som har tuklet i instillingene

for jeg får ikkje kontakt med routeren.

CMD -> TELNET-> o 192.168.1.1 -> ERROR?

før kom de at jeg skulle slå inn passord og da kom jeg inn i instillingene på routeren... :thumbup:

men :no: ...

Jeg klarer alså og komme inn til andre maskiners mapper som C og D osv. på Søsteren min sin maskin osv...

Noen som vet råd? :innocent::cry:

for og resete instillingene i nettverk eller noe sånt, har prøvd og uinnstall og inst. men de kommer bare de samme innstillingene for de om... :(

Håper på svar...

__GoGGeN__

Endret av goggen90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilken nettleser bruker du? Internet Explorer? får du feilmelding? isåfall hvilken. hvis du får sånn kan ikke vise siden så tar du bare å tilbakestiller alle instilllingene i Internet Explorer. da kanskje det funker. prøvd ipconfig? og f. eks ping www.vg.no? høres nesten ut som at du ikke får pinget nette

Lenke til kommentar
1. Hvilken ip har maskinen? (kommandoprompt - skriv inn "ipconfig" og trykk enter)

2. kan du pinge de andre maskinene?

3. kan de andre maskinene pinge deg?

1. Jeg har sett på ip og denne er helt annerledes i forhold til

de andre maskinene i nettverket...

Jeg får heller ikkje gateway...

alle maskinene er satt opp til og få 192.168.1.2 etter router (192.168.1.1)

men min får 168.156.12.35 (-- bare eit eksempel)

2. Nei, jeg får 100% lost...

3. Nei, jeg får 100% lost...

Lenke til kommentar
[quote name='wil' date='19/07/2004 : 11:31'] hvilken nettleser bruker du? Internet Explorer? får du feilmelding? isåfall hvilken. hvis du får sånn kan ikke vise siden så tar du bare å tilbakestiller alle instilllingene i Internet Explorer. da kanskje det funker. prøvd ipconfig? og f. eks ping www.vg.no? høres nesten ut som at du ikke får pinget nette [/quote]
Jeg har prøvd og resete innstillingene i IE men til ingen nytte...
Jeg får
Siden kan ikkje vises....
Melding

Jeg bruker til vanlig Mozilla men da dette ikkje
skal ha noen betydning siden alle Internett prg.
bruker de samme innstillingene i Windows.... (XP)

Ser ikkje ut som om de går ann og pinge ein
dritt utenom meg selv :D
Lenke til kommentar

Helt klart bare noen innstillinger i nettverkskonfigurasjonen din.

Bruker du dhcp-server for og få en ip-adresse?

I tilfelle: start - run - cmd - ipconfig /renew

hvis ikke så kopier innstillingene fra en annen maskin, men husk å sette siste nummer i ip-adressen til noe unikt, som altså ingen annen maskin har. Da brude det funke.

Lenke til kommentar

Det virker ikke som om du får tildelt riktig ip. Den ip'en maksinen din har, er en Windows setter automatisk dersom den ikke får tildelt en.

Prøv å gå til kommandolinjen og skriv "ipconfig /release", trykk enter og vent til du kommer til promptet igjen, og skriv "ipconfig /renew".

Lenke til kommentar

La meg gjette. Den Ip'en du får er 169.254.xxx.xxx ??

Det betyr at du kke får tildelt IP-adresse. Prøv som nevnt med "ipconfig /release" (slik at du får 0.0.0.0 i IP) og så med "ipconfig /renew".

edit: Prøv med ipconfig /renew på de maskinene som virker og verisifser at de fremdeles får tildelt ip-adresse. Hvis de ikke gjør det kan det være noe feil med routeren som gir deg ip-adresser.

Endret av ob1
Lenke til kommentar
La meg gjette. Den Ip'en du får er 169.254.xxx.xxx ??

Det betyr at du kke får tildelt IP-adresse. Prøv som nevnt med "ipconfig /release" (slik at du får 0.0.0.0 i IP) og så med "ipconfig /renew".

edit: Prøv med ipconfig /renew på de maskinene som virker og verisifser at de fremdeles får tildelt ip-adresse. Hvis de ikke gjør det kan det være noe feil med routeren som gir deg ip-adresser.

Hei, har prøvd dette men da kom de Windows IP-Config.

Endret av goggen90
Lenke til kommentar
Det virker ikke som om du får tildelt riktig ip. Den ip'en maksinen din har, er en Windows setter automatisk dersom den ikke får tildelt en.

Prøv å gå til kommandolinjen og skriv "ipconfig /release", trykk enter og vent til du kommer til promptet igjen, og skriv "ipconfig /renew".

Lenke til kommentar

Hva mener du? HVa er det som kommer opp? Hvilken IP-adresse får du?

Hvis du fremdeles får 169.254.xxx.xxx adresse så gjør det samme på de andre maskinene og sjekk om de får til delt riktig IP-adresse. Hvis de gjør det så ligger feilen hos den ene klienten. Hvis de begynner å få 169.254.xxx.xxx adresser så er feilen i routeren din (eller hva det enn er som tildeler IP-adresser hos deg.)

Endret av ob1
Lenke til kommentar

Hva mener du? HVa er det som kommer opp? Hvilken IP-adresse får du?

Hvis du fremdeles får 169.254.xxx.xxx adresse så gjør det samme på de andre maskinene og sjekk om de får til delt riktig IP-adresse. Hvis de gjør det så ligger feilen hos den ene klienten. Hvis de begynner å få 169.254.xxx.xxx adresser så er feilen i routeren din (eller hva det enn er som tildeler IP-adresser hos deg.)

Hei,

Jeg får kun opp

dette svare ikkje noe ipadresser elr noen ting

som det pleier og være.

Men nå har jeg tenkt ut ein kansje plan:

Jeg kjøper ein ny harddisk og beholder den gamle

også instalerer jeg bare windows på nytt.

(Jeg trenger ein ny harddisk siden jeg har 40GB :cool: så...)

Noen som vet om en billig 80GB Harddisk?

Lenke til kommentar

Du trenger vel seriøst ikke å spørre på forum om det? Det er et ganske håpløst spørsmål å stille her siden du kan, like lett som alle andre, lete på en webshop eller kjøpe en brukt på auksjon.

Bruk "produktguide" linken øverst på siden så kan du lett se hvilke disker som er billige og hvor du selges. Er dette for dyrt så får ta sjansen på at qxl (eller lignende) selger brukte disker som holder mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...