Gå til innhold

BSOD kan det være minnet?

hojo

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg har hatt et lite problem med en pc. Det begynte med at maskina restarta seg i tider og utider. SÅ jeg tenkte det kanskje hadde blitt noe krøll i windows, så jeg instalerte win xp på nytt. istalasjonen gikk noenlunne greit.

da jeg skulle istallere for eks. office så fikk jeg bare beskjed om at det var feil ved lesing av kabinett fil

og ved istlasjon av div. andre programmer så fikk jeg beskjed om at system filene ikke kunne oppdateres.

etter både instalasjon av drivere og programmer så kom opp den berømte: BSOD

og masina restarta seg. Så jeg skjønte at det var noen komponenter det var noe feil med. så jeg tok å byttet minne og skjermkort, og hva tror dere skjedde da??

maskina ble så stabil som den aldri har vært før

Det må jo være minnet( er ganske sikker, skal ta å teste ut litt til, med å sette inn det orginale skjermkortet og se hva som skjer da) jeg har iallefall dette minnet på den maskina

så hva tror dere??

retur av en minne brikke, vil det være noe problem hos komplett.no

Noen med erfaring om dette????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som minneproblemer ja. Når du nå har et oppsett som fungerer er det greit å teste en del av gangen for å finne ut hva som er ustabilt. Så lenge minnet er fucked så skal det ikke være noe problem å returnere det, men det er best å dobbeltsjekke så du er sikker i din sak.

Du kan også teste minnet med memtest86

http://www.memtest86.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...