Gå til innhold

AMD Athlon XP 2500+

leffern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
i idle så er den på 50grader, kanskje mindre. er ikke helt sikker, bruker jo pc'n mye :) i load så er det 56-60 grader ja

Hva måler du med?

Jeg har samme prosessor. Når jeg måler med ASUS probe har jegca. 55C ved full load. Måler jeg med MBM som jeg tror måler rett fra CPU har jeg opp mot C70 ved full load. Og den er ikke brent ennå... :-)

Lenke til kommentar

OIOIOI :D her kom det mye rart opp! det står at cpu'n bare er 39 grader "gleder meg å høre" og at cpu vifta kjører 3900rpm og ikke 3500 :)

Current speed: 1466mhz

Max speed: 2250mhz

External clock: 133mhz

sjer nåda ? :)

Lenke til kommentar
OIOIOI :D her kom det mye rart opp! det står at cpu'n bare er 39 grader "gleder meg å høre" og at cpu vifta kjører 3900rpm og ikke 3500 :)

Current speed: 1466mhz

Max speed: 2250mhz

External clock: 133mhz

sjer nåda ? :)

Sett FSB til 166MHz i første omgang.

Edit: Falconer kom meg i forkjøpet.

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar
External Clock: 166mhz

Current speed: 1833mhz

:thumbup:

Der ja. Du har nemlig kjørt prossesoren på en lavere hastighet enn den er laget for. Jeg anbefaler deg å lese denne før du eventuelt skulle begynne å overklokke. For jeg regner med at du er en nybegynner når det gjelder overklokking.

edit: folk har en lei tendens til å komme meg i forkjøpet :hmm:

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar
har du har du laget broer over L3 chache?

LOL! Jeg tror ikke du helt fikk frem det du mente der.

- Ingen Athlon CPU'er har L3 cache.

- Jeg skjønner ikke hva "bro over cachen" skal være for noe??

Du mener sikekert om han har låst opp CPU'en ved å lage forbindelse over fabrikk-konfigurasjonen på CPU'en som heter "L3". Dette trenger man ikke gjøre om man har hovedkrot med Nforce2 chipsett, og man kan ikke gjøre det dersom man har en nyere "låst" XP2500+. MEN, man trenger faiktisk ikke å gjøre noe med det dersom man overklokker kun via FSB.

I ditt tilfelle ville jeg prøvd meg frem med å starte PC'n på 167MHz-168MHz osv helt til du får første kræsj. Da ville jeg resatt biosen og brukt 5MHz mindre enn det som fikk PC'n til å kræsje. Samtidig ville jeg økt spenningen på CPU med 0,05V og prøvd igjen. Slik hadde jeg fortsatt til jeg fant max (NB. helst ikke gå over ca 1,8V og 60°C, dette må du sjekke for hver gang). Hvis du ikke kommer lengre med økt spenning så er det andre ting som stopper deg. Prøv da å sett ned minnehastigheten eller øk spenningen på minnet eller Northbridge. Når du har funnet max så setter du ned med 5MHz for å garantere stabiliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...