vis2 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Er det hovedkortet som har tatt kveld. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Jepp, det er nok det. Det er iallefall det jeg sier når jeg går til sengs. Vennligst gi litt mer info. Litt vanskelig å hjelpe deg basert på det lille du skriver. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Haha, "tatt kvelden" er et godt utrykk, er nok bare windows som legger seg i dvalemodus. Lenke til kommentar
vis2 Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) kan utdype det litt mer: Når jeg starter maskinen starter viftene og jeg får følgende melding på sjermen going to sleep. Det høres ingen lyd fra hdd. Det blir heller ingen temp på cpu. For å slå av maskinen må jeg holde inne på knappen 4 sek. vidar Endret 19. juli 2004 av vis2 Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) ah, skjermen som sier "going to sleep" selvførlgelig, får du noe annen melding før det? Av og til når jeg starter opp så får jeg "Out Of Range" og deretter "Goin To Sleep" på grunn av at det er ikke noe vits i at skjermen står på når den ikke får riktig signal. Prøv å slå av skjermen og slå den på igjen og sjekke om skjermkortet står skikkelig i og om rammen står skikkelig i. Endret 19. juli 2004 av White_Tiger Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Det at skjermen går i dvalemodus tyder på at den ikke får signal fra skjermkortet. Årsakene kan være så mangt, men jeg tror jeg ville begynnt å sjekke om kabelen til skjermen sitter godt i begge ender, se som skjermkortet sitter skikkelig godt i AGP-porten (bruk litt makt). Så ville jeg koblet ut alt unødvendig (HD, CDrom, lydkort etc) og sett om du får startet opp slik at du kommer inn i biosen. Når du har gjort dette, fortell hvordan det går så kan vi gi tips til hvordan du skal gå frem videre. Lenke til kommentar
vis2 Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 ja nå har jeg gjort dette, men fortsatt samme resultat, Dette er en atlon 900Mhz cpu,skal jeg ikke kjenne om den blir varm? Har satt kortet tilbake med jumper. Kort K7T pro ver1 Dama har noe på hdd ,Op w98. Kan jeg sette hdd i en annen pc og starte opp?? Vidar Lenke til kommentar
Lou Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Og prøv å bytte om på RAM brikkene. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Hvis det høres ut som maskinen starter opp som normalt og du ikke får opp noe på skjermen, betyr det nok som Simen sier at skjermen ikke får signal. Kan være at skjermkortet har tatt kvelden. Det har skjedd med meg. Plutselig en dag var alt svart Lenke til kommentar
vis2 Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Skal prøve å bytte simmen, er bare ei brikke i pc,en. Prøvde å starte uten brikken og det var samme resultat. brikken har kansje dødd av ensomhet, drar å låner hos en sdram konge. Vidar Lenke til kommentar
vis2 Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Har byttet ramen men det hjalp ikke, Har nå satt hdd i en gammel dell , den startet opp men måtte inn med ny soft til chipset. Det ser ut til at dataene er berget. Skal prøve å teste cpu på et annet kort,for å kontatere om det er kortet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Skal prøve å bytte simmen, er bare ei brikke i pc,en.Prøvde å starte uten brikken og det var samme resultat. brikken har kansje dødd av ensomhet, drar å låner hos en sdram konge. Vidar SIMM? Hvor gammel PC er det vi snakker om her? Jeg trodde det var en athlon etterellerannet med 900MHz og SDram (DIMM)... SIMM (FP og EDO) er jo en minneteknologi som hadde sine glansdager for ca 10 år siden og døde ut for rundt 7 år siden da SDram tok over sammen med 100-200MHz CPU'er. Lenke til kommentar
vis2 Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Ja simen 1 har nok rett om simmen Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Får du opp noe på skjermen i det hele tatt? Ser du BIOS blir lastet inn? Eller kommer Windows logoen opp i det hele tatt? (Når windows lastes inn)? Lenke til kommentar
vis2 Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Nei jeg får ikke noe annet opp på skjermen enn "going to sleep" Lurer også på om det går ann å oppgradere fra win98 til xp home , uten å miste dataene på maskinen. Finner ikke noen fora der det diskuteres software. Vidar Lenke til kommentar
durabit Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Det at skjermen går i dvalemodus tyder på at den ikke får signal fra skjermkortet. Årsakene kan være så mangt, men jeg tror jeg ville begynnt å sjekke om kabelen til skjermen sitter godt i begge ender, se som skjermkortet sitter skikkelig godt i AGP-porten (bruk litt makt). Så ville jeg koblet ut alt unødvendig (HD, CDrom, lydkort etc) og sett om du får startet opp slik at du kommer inn i biosen. Når du har gjort dette, fortell hvordan det går så kan vi gi tips til hvordan du skal gå frem videre. Ripper opp Simens kommentar igjen. Dødt skjermkort???? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Lurer også på om det går ann å oppgradere fra win98 til xp home , uten å miste dataene på maskinen. Finner ikke noen fora der det diskuteres software. Se i venstre marg på denne siden. Der finner du under "Forumkateogorier" linken til "Programvare". Men for å svare kort: Ja, du kan oppgradere windows uten å miste data. (Du må bare unngå det som heter "fresh install" og formatering, ellers skal det gå bra) Lenke til kommentar
vis2 Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Finnes dette alternativet på xp-home. oppgradering?? Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 øh! har du prøvd å bytte skjermkort??? lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå