Gå til innhold

Får denne meldingen: going to sleep

vis2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan utdype det litt mer: Når jeg starter maskinen starter viftene og jeg får følgende melding på sjermen going to sleep.

Det høres ingen lyd fra hdd.

Det blir heller ingen temp på cpu.

For å slå av maskinen må jeg holde inne på knappen 4 sek.

vidar :hmm::hmm::hrm::hrm:

Endret av vis2
Lenke til kommentar

ah, skjermen som sier "going to sleep" selvførlgelig, får du noe annen melding før det? Av og til når jeg starter opp så får jeg "Out Of Range" og deretter "Goin To Sleep" på grunn av at det er ikke noe vits i at skjermen står på når den ikke får riktig signal. Prøv å slå av skjermen og slå den på igjen og sjekke om skjermkortet står skikkelig i og om rammen står skikkelig i.

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar

Det at skjermen går i dvalemodus tyder på at den ikke får signal fra skjermkortet. Årsakene kan være så mangt, men jeg tror jeg ville begynnt å sjekke om kabelen til skjermen sitter godt i begge ender, se som skjermkortet sitter skikkelig godt i AGP-porten (bruk litt makt). Så ville jeg koblet ut alt unødvendig (HD, CDrom, lydkort etc) og sett om du får startet opp slik at du kommer inn i biosen.

Når du har gjort dette, fortell hvordan det går så kan vi gi tips til hvordan du skal gå frem videre.

Lenke til kommentar

ja

nå har jeg gjort dette, men fortsatt samme resultat,

Dette er en atlon 900Mhz cpu,skal jeg ikke kjenne om den blir varm?

Har satt kortet tilbake med jumper.

Kort K7T pro ver1

Dama har noe på hdd ,Op w98.

Kan jeg sette hdd i en annen pc og starte opp??

Vidar

Lenke til kommentar

Hvis det høres ut som maskinen starter opp som normalt og du ikke får opp noe på skjermen, betyr det nok som Simen sier at skjermen ikke får signal. Kan være at skjermkortet har tatt kvelden. Det har skjedd med meg. Plutselig en dag var alt svart :p

Lenke til kommentar

Skal prøve å bytte simmen, er bare ei brikke i pc,en.

Prøvde å starte uten brikken og det var samme resultat.

brikken har kansje dødd av ensomhet, drar å låner hos en

sdram konge.

Vidar :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Har byttet ramen men det hjalp ikke,

Har nå satt hdd i en gammel dell , den startet opp men måtte

inn med ny soft til chipset.

Det ser ut til at dataene er berget.

Skal prøve å teste cpu på et annet kort,for å kontatere om det er kortet.

:w00t::w00t:

Lenke til kommentar
Skal prøve å bytte simmen, er bare ei brikke i pc,en.

Prøvde å starte uten brikken og det var samme resultat.

brikken har kansje dødd av ensomhet, drar å låner hos en

sdram konge.

Vidar :thumbup::thumbup:

SIMM? Hvor gammel PC er det vi snakker om her? Jeg trodde det var en athlon etterellerannet med 900MHz og SDram (DIMM)...

SIMM (FP og EDO) er jo en minneteknologi som hadde sine glansdager for ca 10 år siden og døde ut for rundt 7 år siden da SDram tok over sammen med 100-200MHz CPU'er.

Lenke til kommentar

Nei jeg får ikke noe annet opp på skjermen enn "going to sleep"

Lurer også på om det går ann å oppgradere fra win98 til xp home , uten å

miste dataene på maskinen.

Finner ikke noen fora der det diskuteres software.

Vidar :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Det at skjermen går i dvalemodus tyder på at den ikke får signal fra skjermkortet. Årsakene kan være så mangt, men jeg tror jeg ville begynnt å sjekke om kabelen til skjermen sitter godt i begge ender, se som skjermkortet sitter skikkelig godt i AGP-porten (bruk litt makt). Så ville jeg koblet ut alt unødvendig (HD, CDrom, lydkort etc) og sett om du får startet opp slik at du kommer inn i biosen.

Når du har gjort dette, fortell hvordan det går så kan vi gi tips til hvordan du skal gå frem videre.

Ripper opp Simens kommentar igjen. Dødt skjermkort????

Lenke til kommentar
Lurer også på om det går ann å oppgradere fra win98 til xp home , uten å miste dataene på maskinen.

Finner ikke noen fora der det diskuteres software.

Se i venstre marg på denne siden. Der finner du under "Forumkateogorier" linken til "Programvare".

Men for å svare kort: Ja, du kan oppgradere windows uten å miste data. (Du må bare unngå det som heter "fresh install" og formatering, ellers skal det gå bra)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...