Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Delphi har da aldri vært high level.

Men jeg kan skjønne at du tviler, siden det følger så mye pjatt med i Delphi, slik som GUI form designer, o.s.v.

Men det er langt kraftigere enn VB.

På en nettside en gang fant jeg noen som hadde laget OS i Pascal (og selvfølgelig ASM). Da må jo det også være logisk at Delphi er middle-level. Du kan sammenligne C og Pascal, det er to språk som folket brukte før. C er litt kreftigere enn Pascal.

Så har vi nåtid, C++ og Delphi. Begge er objektorientert, og det er for det meste det som skiller dem fra orginalene.

EDIT: Det ble litt rart forklart, men jeg tror nok du skjønner det. (du er vel ikke helt dum antar jeg)

Endret av kr1570ffz0r
Lenke til kommentar

Delphi er veldig likt VB, bortsett fra at det bruker PASCAL istedet for BASIC. (jeg har brukt begge)

Det at C++ er objektorienter betyr ikke at du kan sammenligne Delphi med C++, C++ er betydelig mer kraftig en Delphi.

Nå jobber jeg for det meste med C++, VB, VB.NET for tida (mest C++, lager spill) og da merker en at det er ting som C++ ikke egner seg til, og ting som ikke er mulig å lage i VB(du har ikke direkte minne tilgang, det har du heller ikke i Delphi).

Delphi og C++ er to forskjellige verktøy (hammer og slegge) og har sine bruksområder, hvis en kan sammenligne Delphi med C++, hva skal vi med C++ da?

EDIT:

Frobaska delphi tilhenger!wallbash.gif

Aner ikke hva han snakker om!

:TIDE

Svar på thread:

Jeg ville valgt VB.NET, fordi det har utrolig bra klasse funksjon opplegg greier, pluss at jeg har lang lang erfaring fra VB. Men nå er VB.NET ganske anderledes en VB6.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Delphi er veldig likt VB, bortsett fra at det bruker PASCAL istedet for BASIC. (jeg har brukt begge)

Det at C++ er objektorienter betyr ikke at du kan sammenligne Delphi med C++, C++ er betydelig mer kraftig en Delphi.

Nå jobber jeg for det meste med C++, VB, VB.NET for tida (mest C++, lager spill) og da merker en at det er ting som C++ ikke egner seg til, og ting som ikke er mulig å lage i VB(du har ikke direkte minne tilgang, det har du heller ikke i Delphi).

Delphi og C++ er to forskjellige verktøy (hammer og slegge) og har sine bruksområder, hvis en kan sammenligne Delphi med C++, hva skal vi med C++ da?

Svar på thread:

Jeg ville valgt VB.NET, fordi det har utrolig bra klasse funksjon opplegg greier, pluss at jeg har lang lang erfaring fra VB. Men nå er VB.NET ganske anderledes en VB6.

Vel,

Delphi er en pakke med IDE, compiler og masse, masse headers. Det er disse headerene som gjør at det ser high-level ut. Hvis du har programmert console før med Delphi, har du nok vært borti litt mer avanserte ting, selv om de sakene ikke kan måle seg med C++. Hvis du har brukt Delphi så mye som du påstår hadde du merket det. Delphi er Object Pascal. Altså, pascal som er objektorientert. Det er bare teit å sammenligne Delphi og VB, for Delphi er betydelig mye kraftigere enn VB. Sånn er det bare.

EDIT:

Forbaska VB tilhengere :wallbash:

Endret av kr1570ffz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...