eQunix Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 ja, var veldig usikker på hvor jeg skulle poste denne men.... I allefall, jeg kom borti en stygg mIRC URL som endte med at hele reggistriet på PCEN ble slettet, så jeg formaterte C: Driven min i håp om og bli kvitt jævelig skapen som hadde klussa til. Etter formatering og reinstallering finner jeg ut at det hadde satt seg noen "Wormes" og 1 Backdoor på D:, jeg tenkte "pytt, pytt" det var bare og kjøre en Anti Virus controll så var det bortevekk, men etter litt browsing på internett etter Anti Virus tools fant jeg ut at sider som www.symantec.com, www.antivirus.com (Free Online Scan) var totalt blocket og gikk ikke and og gå inn på Nå har jeg formatert igjen og fått installert Norton Anti Virus & Firewall, fått updata begge to. Men jeg får stadig vekk opp noen undelige prosesser i Taskbaren som ogskgfodskg.exe osv... fikk beskjed av Norton at en backdoor hadde injecta seg på et vis i explorer.exe og det var derfor jeg ikke fikk nå verken scanna etter virus eller gått inn på anti virus sider Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 En helt ren installasjon med formatering burde hjelpe om ikke Norton har et verktøy du kan bruke. Ligger det på D: er jeg redd du må ta denne. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Røsk ut nettverkskabelen, og ikke sett den inn før ETTER du har installlert Norton. Lenke til kommentar
eQunix Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Er det ingen annen måte? vær eneste gang jeg skal avslutte windows kommer det opp at en prosess som heter "cojmnn32.exe" må avsluttes, denne filen står IKKE i taskbaar Takker for alle svar Lenke til kommentar
felzius Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Tja, været er ganske surt i dag. Lenke til kommentar
zadaz Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 sjekk C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts står der noe slikt: 127.0.0.1 url.til.update.server.com så må du fjerne det Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Tja, været er ganske surt i dag. eQunix: http://forum.programmer.no/index.php?showtopic=222888&hl= Prøv å scan pc`en med dette: http://www.avast.com/i_kat_67.html Det hjalp meg, og jeg hadde akkurat samme problem. Virus som blokka Norton scan og update. Lenke til kommentar
brazir Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg har akkurat formatert hd og lagt inn alt på nytt. Første gangen jeg prøvde regnet jeg med at dette kom til å gå glatt, men den gang ei......jeg fikk installert WinXP og nettverksdriverne, alt ok. Deretter tenkte jeg jeg skulle ta en Winupdate før jeg installerte Norton Security. Da begynte trøbbelet......jeg fikk virus........det stengte både brannmuren og antiviirus, jeg fikk ikke oppdatert Norton virusdefinisjoner og heller ikke koblet opp til nett...så jeg måtte innse at jeg var fukka. Måtte ta den tunge veien å formatere alt på nytt igjen. Denne gangen tok jeg ned virusdefinisjonene fra symantec før jeg gjorde noe som helst annet, deretter koblet jeg av internett, installerte norton, oppdaterte definisjonene og der var det gjort. Jeg var "untouchable". Uten brannmur er du SVÆRT sårbar for tiden......skal ikke være koblet til lenge før du får dritten på maskina. Så jeg lærte en ting, kun koble opp til nett for å hente oppdaterte virusdefinisjoner, koble av så snart disse er ferdig lastet ned. Så snart du har installert brannmur, AV og disse er oppdatert er du godt i gang :-) Lykke til!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå