EinarEriksen Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Ny programvare over nett Det ser for tiden ut som at SonyEricssn utvikler en tjeneste som gjør det mulig å laste ned ny programvare til modellen K700i over Internett. Mange ser på dette som en nødvendighet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Denne artikkelen virker utrolig SonyEricsson-vennlig! Dere skriver en artikkel om at selv-oppgradering er mulig nå, som en nyhet presentert av SE. Dere nevner ikke et eneste ord om at dette er har vært standard hos siemens i lang tid. Også enkelte andre produsenter har tatt en slik tjeneste i bruk. Måten det er skrevet på får det til å virker som at SE er de som har begynt med dette, og andre har fulgt etter. Slik er det da overhodet ikke. En mer korrekt måte å skrive det på kunne vært: "Siemens har i lengre tid hatt dette som standard på sine modeller. SE kommer nå etter med denne muligheten, per i dag kun på 2 av sine telefoner. Det er ingenting som tyder på at Nokia vil tilby dette til kunder enda." videre: Når et forum består av massevis av poster med tråder angående feil på en mobil, er det ikke da litt feil å beskrive dette som "rykter"? Det er fakta at det er mye feil på mobilen. Søk på K700 på forumet så finner du kjapt dette Sikkert en grei artikkel, men dere burde holdt den nøytral og generell, og heller i et lite avsnitt nevnt at K700 snart får denne muligheten. Are Lenke til kommentar
tommo21 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Det bør vel også strengt tatt nevnes at for å utføre denne oppdateringen av firmware, så må alle K700 eiere gå til innkjøp av en Syncstation. Dvs. en av disse basestasjonene som følger med P800(DSS-20, ikke tidligste versjon) eller P900(DSS-25). Disse har så langt ikke vært tilgjengelige å få kjøpt separat i Norge, men kan bestilles på Ebay(nye og ubrukte) for ca 250,- inklusive frakt. Eller fra diverse andre Netshop'er i Europa. Det vil også kunne brukes med den nye basestasjonen CSS-25 som ble lansert sammen med de andre produktene som SE lanserte den 15.07.04. Den vanligste USB-kabelen DCU-11 og bluetooth/ir kan IKKE brukes ved denne oppgraderingen. Har faktisk ikke vært klar over at Siemens har hatt denne tjenesten i lang tid. Ble først klar over det etter at denne saken dukket opp før helgen. Kjempeflott av Siemens å være først ute med en sånn tjeneste. Nå bør vel kanskje også Nokia komme igang med en sånn tjeneste fordi de trenger det like mye som det SE har trengt det. Disse største selskapene har gjort gode penger på at folk har måttet levere inn telefonene sin etter garanti-tida har gått ut. Tror nok det kan skape en god buzz rundt både Nokia og SE om det blir så enkelt å oppdatere sine telefoner online. Det skaper fort mye dårlig markedsføring når nye modeller kommer ut, fordi det er ofte veldig mye softwarefeil på dem. Endret 19. juli 2004 av tommo21 Lenke til kommentar
mag86 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Er det noen som vet hvor den døde linken på sonyericsson sine hjemmesider er? Jeg fant den ikke. Lenke til kommentar
tommo21 Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Er det noen som vet hvor den døde linken på sonyericsson sine hjemmesider er? Jeg fant den ikke. Linken er død fordi denne tjenesten ikke er ferdigutviklet(betaversjon). I tillegg ble det nok for mye trafikk på den. Endret 20. juli 2004 av tommo21 Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Død link er fjernet. Takk for tilbakemeldingen. Fint å høre hva folk mener om synsvinklene i artiklene våre. Jeg har nylig gått til innkjøp av Siemens S65. Tidligere har jeg kun eid Samsung, Siemens og Ericsson. Jeg favoriserer ingen produsenter, men kjøper mobiltelefoner som passer til mitt bruk. Når jeg skriver artikler prøver jeg å velge ut stoff som jeg tror interesserer flest lesere. Det var på ingen måter meningen å favorisere SonyEricsson, men nyheter om K700i har ofte trukket til seg mange lesere. Det tyder på at det er attraktivt lesestoff. Det er interessant og attraktivt lesestoff vi prøver å utvikle. Angående vinklingen i artikkelen det her diskuteres, er det SonyEricsson K700i jeg prøvde å holde meg til gjennom hele artikkelen. Har fått inntrykk av at enkelte mener at det virket som SonyEricsson var først med tjenesten, ifølge meg. Har derfor skrevet litt om, som et forsøk på å tydeliggjøre at SonyEricsson faktisk ikke var først ute med dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg