Gå til innhold

Ny Mp3 hva bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt mer info hadde gjerne vært greit da. som f.eks:

*Vil du ha harddiskbasert eller flashbasert?

*Prisklasse?

*Bruksområde? på hytten langt fra strøm eller et sted der du kan lade batteriene så ofte du vil?

*Vil du ha en driverløs spiller?

*Radio?

Vanskelig å svare på spørsmålet ditt slik som du har stilt det. Alle har foskjellige meninger om hva man bør kjøpe. Hva du ser etter i en mp3-spiller gjør det enklere å gi deg et bra svar på en spiller som passer for deg.

Lenke til kommentar
*Vil du ha harddiskbasert eller flashbasert?

*Prisklasse?

*Bruksområde? på hytten langt fra strøm eller et sted der du kan lade batteriene så ofte du vil?

*Vil du ha en driverløs spiller?

*Radio?

1. Flash (ikke helt sikker på forskjellen)

2. Max 2000

3. Ikke viktig

4. Driverløs

5. Ikke viktig

Lenke til kommentar

Kort sagt om flash og hdd:

Flash:

- 64-512 MB plass

- Veldig små (på størrelse med lighter, fyrstikkeske)

- Koster alt ifrå 400-3500

Harddisk:

- Ofte fleire GB plass (1-60GB)

- Større enn flashbaserte. Den minste er iPod Mini som er litt mindre enn vanlig iPod som er 10*6 cm

- Meir plass for pengane.

- Koster frå 1800-5000

Rekner med du går for flash av økomoniske grunnar.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

1. Vil du ha harddiskbasert eller flashbasert?

2. Str

3. Bruksområde? på hytten langt fra strøm eller et sted der du kan lade batteriene så ofte du vil?

4. Vil du ha en driverløs spiller?

5. Radio?

Ok. da blir det litt annerledes:

1. Hardisk

2. 0-2000 kr

3. Ikke viktig

4. Driverløs

5. Ikke viktig

Annet:

>> Str: 1-5 GB

>> Helst med søkefunksjon

EDIT:

Når jeg tenker meg om litt...

512 / 4 (en sang) = 128 sanger (MP3) ... Det er ikke akkurat så lite det, men får man en grei MP3-spiller som har bare 512MB?

Endret av FuZzY^
Lenke til kommentar

Er ikke akkurat så stort utvalg av harddiskbaserte spillere til under 2000 kroner.

Eneste må vel være noen av creative's MuVo2, de koster litt under/over 2000 kroner, avhenging av hvor stor plass det er på de. Hvis du vil ha noe billigere/noe med større plass, og det ikke gjør deg noe å kjøpe brukt, kan di jo sikkert finne noen spillere til salgs på QXL som kunne passe bra.

Fant kjapt fram to spillere som er til salgs på qxl, som jeg tenkte du kanskje ville se på:

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=12...um=1&Catg=11976

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=12...um=2&Catg=11976

Vet ikke om dette er noe for deg, men som sagt er det ikke mange Hd-spillere til under 2000 kroner, så det begrenser jo valgene dine litt hvis du vil ha en "butikkny" spiller. Hvis du derimot ser litt på bruktmarkedet er det et mye større utvalg til uner 2000 der. Lykke til.

Lenke til kommentar
NO CF slot

Det er?

Det er nok bare påpekt for å skille den fra modellen over, som er noen hundrelapper dyrere og kan lese direkte fra Compact Flash minnekort til harddisken. For eksempel for å tømme et digitalkamera på reise. Den billigste modellen ser visstnok helt lik ut, men CF-slotten 'virker ikke'.

Lenke til kommentar
Du får iPod mini til same prisen som ein 512MB flashbasert, eg hadde ikkje vore i tvil.

Eg har sett ein harddisk under 3GB: Creative MuVo2 1.5 GB 1972,

iPod: 512MB flashbasert, vs iPod 4GB hardisk = samme pris? LOL

Er noe du må regne med da. Ipod er hardisk. Tåler ikke all verdens med støt.

Har du spiller med minnebrikke. Tåler den 1000 ganger mer risting enn en hardisk noen vil tåle.

Så kommer ann på behovet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...