Gå til innhold

Kredittkort? Hvordan?

Anbefalte innlegg

Tenker på å opprette en e-butikk og har litt problemer med å finne en samarbeidspartner når det gjelder valideringen og håndteringen av transaksjoner fra kredittkort. Nettstedet er lite og vil kanskje ikke ha mer enn et titalls transaksjoner i måneden, men det er særlig rettet mot internasjonale brukere slik at enkel betaling via kredittkort er en nødvendighet. Ønskelig å ha en billigst mulig tjeneste. Noen forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kun skal ha et ti talls transaksjoner i mnd. vil jeg anbefale deg å kun inngå en manuell "Mail Order" avtale med feks. VISA Norge, Europay, AmEx og Diners. Deretter leier du serverplass hos noen som kan tilby deg SSL-kryptering, og samler inn kredittkort informasjonen via denne siden. Da de fleste ordrer fra utlandet oftest er svindel(Hvorfor skulle feks. kunder i indonesia kjøpe fra høykostlandet norge??!), bør du behandle disse manuellt da alle de overnevnte kortselskapene kun garanterer oppgjør ved bruk av norske kort eller evt. hvis handelen er skjedd gjennom BBS sin SET løsning.

mvh

CC

Lenke til kommentar

Jeg er økonomiansvarlig i en nettbutikk.

Siden vi begynte å godta kredittkort, har vi fått ~120 ordrer fra utlandet med betaling med kort. 119 av disse var fra Sør-Asia/Amerika, den siste kom fra en professor i danmark. De 119 kortene som ble forsøkt brukt var alle "shimminger" av de orginale kortene. Men da vi har ganske effektive verktøy for å avsløre dette, har det kun skjedd en gang at kunden har klart å få tilsendt varene.

Jeg snakker altså kun av erfaring.

PayPal vil jeg forøvrig ikke se på som noe alternativ pga. de store gebyrene knyttet til dette.

Jeg tror at grunnen til at så få nettbutikker godtar kredittkort pr idag, er at de lever på mellom 4-10% fortjeneste. VISA/MC/AmEx/Diners skal ha mellom 1.5-3.9% av kjøpesummen i provisjon avhenging av hvor stor omseting nettbutikken har. Dvs. at de nettbutikkene som topper prisguiden ofte vil miste en stor del av sin fortjeneste hvis de begynner å akseptere kredittkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...