Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ethernet-kort og LAN spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått 1 Mb/s bredbånd fra Firstmile og har ikke noe utstyr til å bruke det :roll: . så jeg trenger forslag.

Vi skal koble to PCer sammen som er 2 etasjer fra hverandre med LAN, så vi kan samtidig dele data og båndbredde.

Jeg har et gammelt hovedkort, Asus P4S533-E, og jeg lurer på om det kan håndtere bredbånd i det hele tatt?

Jeg trenger noe som ikke gir meg noen problemer, og jeg er helt fersk på dette området.

So, let the bidding begin! Please?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et gammelt hovedkort, Asus P4S533-E, og jeg lurer på om det kan håndtere bredbånd i det hele tatt?

Selv et ti år gammelt hovedkort kan kobles til bredbånd i og med dette kun krever et nettkort.

Og kalle et P4 hk for gammelt er vel og ta i, selvsagt kan det håntere bredbånd.

Lenke til kommentar

Vil ikke kalle hovedkortet ditt gammelt :no: Det er et godt kort!

Du trenger et nettverkskort i hver pc (trådløst eller ei bestemmer du selv).

Du trenger en router hvis ikke det er innebygd i adsl-modemet.

Router i modemet: Da tar du kabelen fra modemet og kobler til en switch og kabel fra hver pc i switchen.

Ikke router: Da kjøper du en router med innebygd switch, så kobler du pcene til den.

Lenke til kommentar
Vil ikke kalle hovedkortet ditt gammelt  :no:  Det er et godt kort!

Du trenger et nettverkskort i hver pc (trådløst eller ei bestemmer du selv).

Du trenger en router hvis ikke det er innebygd i adsl-modemet.

Router i modemet: Da tar du kabelen fra modemet og kobler til en switch og kabel fra hver pc i switchen.

Ikke router: Da kjøper du en router med innebygd switch, så kobler du pcene til den.

Ok, hvilket merke er best? Hvilket kort burde jeg kjøpe? Det kommer også til å bli mye spilling mellom dataene.

Ser at det bare er en inngang til bredbåndet, også en ut til PCen min. Da er det vel ikke switch i modemet.

Hvilken router anbefaler dere?

Endret av Solid Snake
Lenke til kommentar
har du lest hjemmenettverkstråden som står som sticky her i forumet?

han har et helt annet utgangspunkt enn meg. Han skulle ha trådløst, det skal ikke jeg. Det er for dyrt tror jeg, selv om det hadde vært praktisk siden vi skal ha et LAN mellom kjelleren og 2. etasje.

Lenke til kommentar

han har et helt annet utgangspunkt enn meg. Han skulle ha trådløst, det skal ikke jeg. Det er for dyrt tror jeg, selv om det hadde vært praktisk siden vi skal ha et LAN mellom kjelleren og 2. etasje.

Utgangspunktet er likefullt det samme. nettverksteorien (som du her lurer på) er den samme. han tar med trådløst i tillegg til kablet lan fordi det er mange som bruker dette, men det han skriver om kablet nett er direkte overførbart

Lenke til kommentar

Utgangspunktet er likefullt det samme. nettverksteorien (som du her lurer på) er den samme. han tar med trådløst i tillegg til kablet lan fordi det er mange som bruker dette, men det han skriver om kablet nett er direkte overførbart

Leste den nå, den fortalte meg ikke noe jeg ikke visste. Bortsett fra den "Ruter port 1-4 til nettverkskortet i PCen". Han mente vel en av de fire, ikke alle sammen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...