Gå til innhold

LCD1760NX eller LCD1860NX?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å bestille en 17" LCD skjerm i løpet av denne uka.

Siden jeg har hørt mye positivt om Nec MultiSync LCD1760NX vil jeg gå for denne.

Men da jeg skjekket i produktguiden var det en Nec MultiSync LCD1860NX som er en 18" til ca samme pris.

Skjermen min skal brukes mest til film og spill.

Er 18" like bra på spill?

Så burde jeg gå for 17" eller 18" tommeren?

Noen andre ting jeg lurer på.

1. Hvor er det best og bestille skjermen fra?

2. Og følger det med en DVI kabel i esken?

3. Hvilke instillinger må jeg gjøre i forhold til farger / bildet når jeg får skjermen?

Takker for alle svar! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

18"ere er det som skal vere optimalt for 1280x1024 opplysninga men har ikkje blitt ein suksess då folk var vant med 17/19 størrelsane.

Så 18" begynner å bli "gamle" skjermer som har blitt liggande igjen på lager histen og pisten

Eit teikn på dette er at 1860nx er berre TCO -99 som kvit og TCO-95 som svart.

Nye Nec skjermer ville hatt TCO-03 (kvit) og TCO-99 (svart), desutan står det ingenting om responstida til skjermen, denne kan då vere oppe i 25-30ms.

Som arbeidsskjerm duger den fint sidan den nok bedre farge og innsyn enn 1760nx.

men som spillskjerm trur eg diverre den kommer til å halte litt med etterslep blant anna.

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

1. Produktguiden. Kjenner ikke til Vaagen, men Netshop har de fleste et godt forhold til

2. Tror ikke det, men send en mail til forhandleren du velger og spør

3. Sansynligvis ingen. På DVI tipper jeg at det holder å justere lysstyrken etter rommet. Er du mer avansert har du kanskje flere krav, men da burde du også vite hvordan du stiller de inn selv ;)

Lenke til kommentar
Skjermen min skal brukes mest til film og spill.

Så burde jeg gå for 17" eller 18" tommeren?

17" er trolig best for spill (pga lavere responstid og mindre etterslep)

18" er nok best til film (pga større skjemflate, jo større den er jo lengre unna kan dere sitte skjermen og flere kan dere være til å se på film samtidig.)

Hva prioriterer du høyest?

Evt. hva synes du er værst av litt mindre skjerm under filmavspilling eller litt mer etterslep under spilling)

Lenke til kommentar
Ok takk for hjelpen. Da tar jeg 17". Men er det noen som kan svare meg på de 3 andre spørsmålene?

Du kan kjøpe skjermen hos netshop.no, og som du ser følger ikke DVI-kabel med. Det må du kjøpe i tillegg, og står under som tilbehør. (Koster ca 250,-)

Du kan velge mellom:

Den i svart/sølv

Den i sølv/hvit

Edit: Det står iallefall under den i svart/sølv:

* DVI kabel medfølger ikke

Endret av SilentDrive
Lenke til kommentar
Synes selv at 17'' er for liten til både film og spill.

Men mellom de to hadde jeg gått for 17''

Visst du kjøper en LCD med 19 tommer, blir jo bare bildet forstørret, fordi du ikke har muligheten til og sette oppløsningen høyere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...