Gå til innhold

En revolusjonerende måte å forbedre CPU kraft!

kenski

Anbefalte innlegg

En kamerat gav meg linken til denne diskusjonen, og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Først en liten ting til dere som ikke kan noe elektronikk, før dere forsvarer kenski bør dere vite at det han sier kan omtrent sammenlignes med dette:

Jeg tok ganske enkelt å skjærte vekk et hjul bak på bilen (fryktelig upresis forklaring av hvilke pinner han klipte), og satte på en sykkel (Hva i alle dager gjorde den kondensatoren der, det forklarer han aldri). Jeg satte også 2 termometere ved siden av bilen (han setter faktisk lysdiodene ved siden av prosessoren uten å si noe om hvor (eller om) de skal koples til), for å måle antall luftfuktighet (Man bruker ikke lysdioder til å måle hverken strøm eller spenning. Og hvis man i elektronikk måler gjennomgang av noe, er det snakk om strøm ikke spenning).

Og slik fortsetter han å snakke om ting han ikke aner om hva er.

Det var vel mitt viktigste synspunkt, men jeg vil også legge ved en liste over mine favoritt-sitat fra denne diskusjonen.

De generelle:

- Jeg går vk1 elektronikk, og har litt greie på dette. Tror faktisk dette ville fungere.

- Man bør ha god innsikt i elektronikk og da selvfølgelig. (Av kenski selv)

- karen trenger et klapp på skuldra for å tenke kreativt og rettleding isteden for å kvesse klørna for så å gå til frontalangrep på teorien

- Poenget er at vi ikke vet om han skriver dette for moro skyld. Tror selv du tviler litt siden du har lagt en del arbeid ned i et par av disse postene dine for å motbevise/skadeskyte hans teori.

De som er morsomme for de som kan elektronikk:

- Der er bare et dumt oscilloscope du har prøvd dette på da! De "ser frekvensen, ikke føler!"

- Og til alle dere sivil ingeniører, ingeniører, vk folk og whatever...SKAM DERE! Hva skjer når man likeretter en firkantpuls fra en oscillator ???? Får ut en ren likespenning,f=0Hz, trenger ikke glatte den engang!

- likeretter man de pulsene så får man et lite, kort spenningsfall ved hver nullgjennomgang i firkantpulsen

(Ang. de to siste: Dette ville stemt hvis det var en firkantpuls som gikk like mye over 0V som under 0V. Men i vanlig digitalelektronikk, det gjelder også i en PC, så går pulsene mellom en positiv spenning og 0V, aldri under).

Og en liten kommentar til slutt. Har noen faktisk klart å se klokkepulsen med ett oscilloscop? Jeg har aldri sett oscilloscop som klarer over 100Mhz, og de er sjeldne og dyre. I prosessorer nå til dags er klokkefrekvensen langt høyere.

- Hans Olav

Siden alle andre skryter av utdannelse, får vel jeg gjøre mitt beste også:

- Radioamatør siden jeg var 12 år.

- Fullført VK1 Elektronikk. (Slapp å gå opp til muntlig prøve under prosjekteksamen, fordi jeg ikke kunne trekke karakteren lengre opp).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-28 05:30, kongkrone skrev:

Så bortsett fra å sitte og flire av alle påstandene som er skrevet (ja det var veldig mye piss her!) tenkte jeg at jeg fikk skrive inn hva jeg er også....

Kong [cand.nesten.alt], og har tydligvis en IQ score som er nærmere vår kjære Alberts en noen av de andre som skriver her kan skilte med...(JA, den er LANGT over gjennomsnittet!!!)

Det var en gang en klok greker som sa noe som at "alt jeg vet er at jeg ingenting vet"... Han viste seg å være langt visere enn mange skrikhalser...

[ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-07-29 11:40 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har tro på at dette faktisk kan la seg gjøre.

Selv har jeg ikke noe spesiellt god insikt på området, men tror at det lar seg gjennonføre.

Men hadde vært morro om han kunne dokumentert noe etterhvert?

Og denne posten er skammelig full av useriøst "jeg tror jeg har peiling, og vet at det der ikke går, så derfor prøver jeg å drite han ut"-poster. noe jeg anser som dårlig fra folket ellers her. Det er vel ikke noe ukjent tema det med fjortis-posting?

Magnus

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-29 12:48, Kaptein_S skrev:

Jeg har montert et speil i pc'en min så nå har jeg TO cpu'er!

LOL! Bra jobba! Denne påstanden er faktisk MINST like saklig som mange av de andre i denne tråden :smile:

Jeg kan ikke noe særlig om elektronikk, men jeg måtte le av enkelte av påstandene om Einsteins teorier.

NEI, man kan IKKE si at jorden faller mot eplet! (Både Newton og Einstein er ganske enige på dette punktet...) I henhold til Einsteins Generelle Relativitetsteori krummer masse tid-rommet. (Litt vanskelig å beskrive uten å tegne en figur, men et lite søk på nettet burde kunne gi tvilerne svar.) Større masse => større krumning. Tro meg, et eple krummer tid-rommet SVÆRT lite... Ergo: Eplet faller mot jorden og ikke omvendt!

Tror mange blander den Generelle Relativitetsteorien med den Spesielle Relativitetsteorien...

Lenke til kommentar

Quote:

LOL! Bra jobba! Denne påstanden er faktisk MINST like saklig som mange av de andre i denne tråden :smile:

Jeg kan ikke noe særlig om elektronikk, men jeg måtte le av enkelte av påstandene om Einsteins teorier.

NEI, man kan IKKE si at jorden faller mot eplet! (Både Newton og Einstein er ganske enige på dette punktet...) I henhold til Einsteins Generelle Relativitetsteori krummer masse tid-rommet. (Litt vanskelig å beskrive uten å tegne en figur, men et lite søk på nettet burde kunne gi tvilerne svar.) Større masse => større krumning. Tro meg, et eple krummer tid-rommet SVÆRT lite... Ergo: Eplet faller mot jorden og ikke omvendt!

Tror mange blander den Generelle Relativitetsteorien med den Spesielle Relativitetsteorien...

Har du noen internettsider om dette emnet? Synes det virker interessant! Har alltid lurt litt på det der...

Lenke til kommentar

Quote:

John_^ skrev (2002-04-23 20:00):

Jeg har absolutt ingen tro på dette. Kom ikke her å påstå at AMD, Intel og andre ikke hadde funnet ut dette for lenge siden hvis det var fakta.

Det var jo nylig noen fant ut hvordan man hacket en XboX

Microsoft har jobbet på maskinen lenge og ikke funnet noen muligheter.

Så alt er mulig.

Selv har jeg ikke særlig peiling på om dette virker.

Lenke til kommentar

kenski: Du kan jo skaffe deg en til prosessor, og koble ledninger til socketen som du lodder på begge prosessorene. Altså pin A1 i socketen til Pin A1 på begge prosessorene osv. Det blir litt lodding, men prosessorene vil jo jobbe paralellt !! Kult! Da får du jo 4x ytelsen til den orginale Pentium 200 MMX'en du hadde. :smile:

Med det samme du er i gang, koble en dobbel likeretter, en kondensator og to lysdioder til stikkontakten så får du 100MHz nettspenning inn i PC'n! Genialt! Da er du oppe i 8x ytelsen allerede.

Bruk også 230v fra stikkontakten inn på harddisken i stedet for pysete 12v.. Da får du kanskje disken til å spinne sinnsykt raskt.. 30.000rpm ? At ingen har tenkt på dette før.. Genialt !! Snart sparker den gamle 200MHz'en selv de nyeste Pentium 4'ene bak! Du er et geni!! Stå på.

PS. Har selv overklokket en GSM 900-telefon til 1200.. Dritbra! alle samtalene blir sånn donald duck-stemme på. (=speeda opp) Neste prosjekt blir å "overklokke girene på sykkelen min. Nå har jeg jo bare fra første gir til 18'ende gir. Jeg vil heller ha det slik: 10'ende til 28'ene gir. Sykler myyye raskere da. :grin: :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest denne tråden, og merket at det er mange forskjellige meninger her, de fleste meningene er faktisk sinnsykt useriøse fra useriøse folk som innbiler seg at de "liksom" har peiling, noe de IKKE har.

Videre tror jeg at trådoppretteren enten har "glemt" det bort, eller rett og slett ikke hatt noe mer å komme opp med, kan det ha noe med alle rettingene han har fått på å "snakke mot seg selv" og si feil utrykk og kalle en ting for noe annet i neste tråd osv.

Vi må også se på tiden det har gått siden denne tråden ble opprettet, for litt over 3 md siden, i april. Han skulle jo få det publisert på ITAvisen.no (noe vi ikke har sett ennå, kan det tenkes at itavisen.no er litt seine med å laste opp nyheter :???:), ellers så fant han ut at det ikke nyttet å lure oss mer.

Men det er bra jobba, jeg trodde faktisk på deg de første 3 sidene :grin:

Ikke det at jeg har peiling på elektronikk (men skal få, begynner gk elekrto nå til høsten), men det jeg virkelig kan er å lese alt som står i en tråd og sette det opp mot hverandre og se hva som er mest fornuftig. Jeg synes det høres litt unaturlig ut at han får plassert 2 dioder eller hva det nå var på pin'ene, de skal jo liksom nedi socketen, der er det IKKE plass til dioder!

HUMBURG!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor alle skal torpedere om han med dritt-svar!

Han komm med et forslag (som dere sannsynlig vis er misunlige for ellerno)Cut him some salck ,ok?

Han spurte ikke om dere kunne skjelle ham ut etter alle kunstens regler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...