Kina bill Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Er enig med de personene som mener karen trenger et klapp på skuldra for å tenke kreativt og rettleding isteden for å kvesse klørna for så å gå til frontalangrep på teorien og personen som noen her har gjort. Kritikk kan være ok det til sitt bruk (som mitt innlegg nå hø hø), men vi/jeg hadde ikke kommet langt på jobben min om vi hadde arbeida sammen i grupper som bare kastet kritikk over bordet med en gang noen tenkte annerledes. Kanskje karen har et havari av en teori, men det har ikke noe med saken å gjøre. Samarbeid, fremdrift, entusiasme og kreativitet kan lett drepes med enspora kritikk, så er det sagt. Dere som sitter på en haug med både kunnskap og info men ikke har helt troa på dette her, hjelp nå til litt da! Gjerne for å bevise at dette ikke vil funke i praksis. Rune. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 For all del... kreativitet bør settes pris på. Men vedkommende er så ute på viddene og det er _opplagt_ han skriver dette for morro skyld, noe som personer som har litt peil på dette emnet ser med en gang. Trenger ikke gå rundt blåøyd og naiv. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Poenget er jo veldig greit... Dess mer "nyskapende" teorien din er (og hans skårer relativt høyt på den skalaen dess større er kravet til bevis og en metode som andre kan etterprøve. Rimelig grunnleggende vitenskapsteori det, derfor når han påstår noe sånt, burde han forvente kritikken han fikk. Cobos Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Mr Hondaen! Poenget er at vi ikke vet om han skriver dette for moro skyld. Tror selv du tviler litt siden du har lagt en del arbeid ned i et par av disse postene dine for å motbevise/skadeskyte hans teori. Hadde du trodd dette var for moro skyld hadde du postet et innlegg med kun et smil-ikon eller lignende (siden dette da skal være el-komikk/humor på høyt plan) . Uansett, nå drar jeg på Ble Canto konsert. Han fortreffelig kveld. Rune. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Mange som har et stort behov for å kverulere her? Kanskje man kunne ha laget et eget forum for kverulering? Kall det FjortisForum.. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Alle som har hatt ein viss interaksjon med andre menneske veit at den som stikk hovudet fram får det kappa av. Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 kenski gleder seg vel bare til noen poster på forumet at prosessoren deres gikk til helvete :smile: Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Selv vet jeg nepep hva jeg skal tro,... Da jeg rett og slett ikke har kunnskaper innenfor dette selv... - Derfor gidder jeg heller ikke risikere å drite meg på trynet ut med å komme men noe "Tekniske" greier,... Etter å ha lest gjennom postene - har dette gjort også meg til en tviler, da jeg også som regel er veldig skepsis (kommer ann på da seff...) - Men som sagt så har jeg ikke peiling på dette og vil ikke uttale meg mer om det... Men hadde det på en eller annen måte blitt dokumentert /bevist så er jo det bare fint,... - Men siden han først og fremst kom til dette forumet med "Oppdagelsen" sin,.. hvorfor ikke slippe mer info/docs med det samme,... - Mulig jeg alt er på jordet,.. men hadde det skadet,... ?? - Kunne gitt de tvilerne som gadd, sjansen til å ofre en cpu for dette eksperimentet for å evt. motbevise han,... Men,.. Uansett,... Men trenger ikke ha DoktorGrader, være Ingeniør etc.. for å få til noe kreativt heller da....... Men venter spent på hvordan dette vil ende,... Selv nå er jeg tviler og tror heller ikke på noe Innlegg i ITAvisen for øyeblikket,... Men må si meg imponert om dette faktisk skjer,... :=) - Synes også at det er litt mistenkelig at fyren kun har postet i denne tråden,... - dvs. en annen tulling på ferde igjen med enda et nick ? -- Who knows,... Er det en ny ærlig og hederlig bruker ønsker jeg han velkommen ,... [ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-04-25 22:53 ] Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Quote: On 2002-04-25 21:23, Kina bill skrev:Mr Hondaen!Poenget er at vi ikke vet om han skriver dette for moro skyld. Tror selv du tviler litt siden du har lagt en del arbeid ned i et par av disse postene dine for å motbevise/skadeskyte hans teori.Hadde du trodd dette var for moro skyld hadde du postet et innlegg med kun et smil-ikon eller lignende (siden dette da skal være el-komikk/humor på høyt plan) .Uansett, nå drar jeg på Ble Canto konsert.Han fortreffelig kveld.Rune. Nei jeg tviler ikke.. jeg vet. Grunnen til at jeg la ned litt tid i dette var fordi jeg så folk GÅ PÅ det han sa. Jeg ser med en gang at dette er pisspreik fra ende til annen.. fordi folk generelt ikke har peil på ting som dette, de har kanskje hørt noe om likeretting, frekvens og kondensatorer så forbinder de dette med noe som k a n fungere.. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Quote: On 2002-04-25 21:30, Nuffern skrev:Mange som har et stort behov for å kverulere her? Kanskje man kunne ha laget et eget forum for kverulering? Kall det FjortisForum.. Man kan jo spørre seg hva du gjør inne på et diskusjonsforum som er åpent for allemann alle ? Diskusjoner som ender i kverulering er jo en selvfølge. Du kverulerer jo selv når du skriver nedlatende.. "fjortisforum" ? hehe... selvmotsigelse ? :grin: ROFLOL Tror alle har en kverulant i seg :wink: Lenke til kommentar
kosh Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 forstår egentli ikkje korleis noken kunne ta alvorlig det innlegget der frå begynnelsen av :smile: Høres no ut som rein bullshit Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Grunnen til at Intel, AMD, og andre ikke har brukt kan være fordi at det har noe med kjøling og slikt, men misforstå meg rett. Jeg tviler på hele saken. Quote: Den 2002-04-23 20:00, John_^ skrev:Jeg har absolutt ingen tro på dette. Kom ikke her å påstå at AMD, Intel og andre ikke hadde funnet ut dette for lenge siden hvis det var fakta.Tror liksom at noen da hadde utnyttet dette for å selge maskiner med dobbel Mhz hastighet hvis det gikk. btw: går også VK1. Elektronikk. [ Denne Melding var redigert av: Squeegie på 2002-05-10 12:30 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-04-25 19:34, knutivarr skrev:...og det ble merkelig stille fra "kenski" etter all denne kritikken... Hadde jeg hatt en slik "fantastisk" idè, ville jeg nok forsvart den LENGE. Ser ut til at han er blitt svar skyldig?Gleder meg til innlegget i ITAvisen Han kan ikke sitte heledagen med å diskutere med dere,han har sikkert andre ting å gjøre,Mitt poeng er at han kan ikke sitt å forklar ting dere/eg ikke for står,Me for vente å se hva han får til.eg sjønner i bæret om hva han prater om.Kjetil Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Vegard20 skrev (2002-04-23 23:53):Det utroligste er mulig i elektronikken. Men ett spenningslager over en av CPU pinnene kan ikke være bra. Klokkefrekvensen blir akkurat det samme så lenge du ikke tukler med klokkepulsen til CPU`en. Dette kalles heller overklokking for min del. CPU`en er designet for å kjøre sine 200Mhz ikke mer ikke mindre. Tror nokk at det som først og fremst er problemet er at CPU'en er designet for 200mhz som vegard20 sier, men hvis dere klarer å sqwise ut noen extra mhz ved å bytte ut en kondensator(hvis det va det dere skulle gjøre), så er jo det flott. Men tviler litt på det. Isåfall hvorfor har ikke dagens HK og CPU produsenter gjort det tidligere? Tviler på at de "holder tilbake" teknologi, pga at i dag så må man forbedre seg meget kjapt hvis man skal være i toppen av markede. Det gikk ikke mange dagene/ukene etter man har lansert amdXp+2000 før man fikk XP+2100. Men hvis det går så er det jo bra. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 piss preik alt samma. går på mekken, har litt elektro der, og det dere med lysdioder er jo dritiut. han klippa 2 pinner, men ossen fikk han plass til dioder og slikt unner der a? eller har vi missforstått alt samma? Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Hehehe. Dette var gøy gitt!!! Skulle hatt Oddvar Stenstrøm som meklingsmann mellom partene her.... Skjønte ikke helt det med eple og treet? Hva hadde det med Einstein og gjøre? Trodde det var Newton som fikk et eple i hode osv... jaja lærerikt var det... Har selv tre-årig Elektronikk utd. Men alt jeg husker fra det var ohms lov og at jeg satte sammen en schmidt-trigger en gang..... :smile: Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Quote: Den 2002-07-28 03:45, Krishell skrev:piss preik alt samma. går på mekken, har litt elektro der, og det dere med lysdioder er jo dritiut.han klippa 2 pinner, men ossen fikk han plass til dioder og slikt unner der a? eller har vi missforstått alt samma? jo da det er lett å koble alt det dere i sammen,, dersom den jokeren som startet tråden vil frem med dataen på delene osv.. ,,,men en ting som varer at når eks. intel produserete pentium så laget de en prossesor og stilte den inn på eks. 120 mhz og en anen på 140 mhz osv. noe av det som skjer i dag med brennere. så det var en anen i tråden som oxo nevnte det. :smile: Lenke til kommentar
kongkrone Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Jaja.... etter å ha leste denne tråden er det eneste jeg har kommet frem til at det er mange som skryter av de forskjellige titlene sine (kastet bort mange år på studier) uten at det som blir sagt er spesielt glupt eller gjennomtenkt... tror faktisk vi hadde en filosof som hadde gått allmenfag her og jeg *imponert* Så bortsett fra å sitte og flire av alle påstandene som er skrevet (ja det var veldig mye piss her!) tenkte jeg at jeg fikk skrive inn hva jeg er også.... Kong [cand.nesten.alt], og har tydligvis en IQ score som er nærmere vår kjære Alberts en noen av de andre som skriver her kan skilte med...(JA, den er LANGT over gjennomsnittet!!!) Lenke til kommentar
Baldersen Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Hva vil dette ha å si for varmeutviklingen i prosessoren? Det er vel det som er den store begrensningen når man skal ta ut mest mulig ytelse av en cpu. Hilsen Baldersen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Hahaha. Jeg gidder ikke lese alt, men må bare le høyt av de stakkars naive folka som tror på dette. Minner meg om en jeg har pratet med som var overbevist om at han hadde flere evighetsmaskiner hjemme. Bla. badekaret hans var en evighetsmaskin... Han var forresten veldig opptatt av Yoga, for han skulle lære å fly vha. meditasjon. Det hadde han vistnok sett på et Yoga-treff og pratet med en som hadde flydd til mars. Hjemmesidene hans ble stengt pga. alt for mye helt-på-viddene fortellinger og artikler. Stakkars, at ingen har tvangsinnlagt han på mental-avdelingen.. Hva er det som får folk til å bli sånn? For mye LSD i morsmelka? Uansett: beklager, det var ikke meningen å sammenligne dere med han. Jeg ble bare litt revet med. Samtlige her har vel minst 100 IQ mer enn han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå