Gå til innhold

En revolusjonerende måte å forbedre CPU kraft!

kenski

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-25 17:20, engen skrev:

Må si meg enig med keithho. Blir fort lynsjestemning her. Om han er inne på noe glupt, så er det ikke mye støtte å få her nei.

For oss ser det ut som han påstår at epler faller fra bakken og opp i treet. Hvis det hadde vært mindre latterlig, så hadde sikkert stemningen vært annerledes. Dessuten roter han med begreper gjennom alle innleggene sine.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 00:41, Hondaen skrev:

Og til alle dere sivil ingeniører, ingeniører, vk folk og whatever...SKAM DERE! Hva skjer når man likeretter en firkantpuls fra en oscillator ?? Får ut en ren likespenning,f=0Hz, trenger ikke glatte den engang! Er alvorlig bekymret for nivået på dere her inne
:grin:

Jeg tviler på at firkantpulsene er helt firkantete. Kikk på dem i et oscilloskop så ser du hva jeg mener. Likte forresten uttalelsen hans om at oscilloskopet "ser frekvensen, ikke føler" :smile: Lurer på om han bruker tunga?

Lenke til kommentar

Etter min oppfattning var han jo ikke akkurat ute etter folks meninger eller liknende, men kom med flere ganske bastante påstander:

"En revolusjonerende måte å forbedre CPU kraft! ".

"Jeg har funnet en ny revolusjonerende måte å likerette prosessorsignalene, for å reversere klokketeknikken, kan man nå ufattelige klokkefrekvenser"

Og når folk ikke er enige at det fungerer så er det jo naturlig å siifra.

Men noen av uttalelsene til enkelte folk kan kanskje virke mere negativt enn nødvendig.

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-04-25 17:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 17:06, keithho skrev:

<klippe>

Einsteins teori er noe tull!!! (har ingenting med innslaget å gjøre..)

Hilsen en 2kj+3kj 2fy+3fy 2mx+3mx Russ

Hva mener du med at Einsteins teori er noe tull? Forstår du den ikke? Ikke jeg heller - selv Einstein forsto den bare fullt ut når han hadde en god dag. Er den noe tull for det? Neppe. Mange fysiske fenomener kan forklares ved hjelp av hans teorier, f.eks. den unormalt lange levetiden til partikler som beveger seg ved store hastigheter.

Lenke til kommentar

HEI fjordleik!

Tror du har drittet deg ut så loddrett og vannrett at den vondte lukten din stinker +- uendelig.

Ja det er eple som falle mot treet.... Etter Einstein sin relativitets teori:!!!! Følg med torsk!

Så er det ikke eple som faller mot jorden (hvis du ser jorden som et system) Men det er jorden som faller mot eple! Og TIDEN ER BØYD for å TILPASSE forandringene! FORSTÅ DU DEN!!?!!?!?!?? Vær forsiktig hva du sier...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 17:57, keithho skrev:

HEI fjordleik!

Tror du har drittet deg ut så loddrett og vannrett at den vondte lukten din stinker +- uendelig.

Ja det er eple som falle mot treet.... Etter Einstein sin relativitets teori:!!!! Følg med torsk!

Så er det ikke eple som faller mot jorden (hvis du ser jorden som et system) Men det er jorden som faller mot eple! Og TIDEN ER BØYD for å TILPASSE forandringene! FORSTÅ DU DEN!!?!!?!?!?? Vær forsiktig hva du sier...

Jeg har "drittet" meg ut nøyaktig en gang ved å påstå at kondensatoren på 2 farad ikke ville få plass, og det har jeg innrømt og sagt unnskyld for.

Hvor har du vist at eplet faller fra bakken og opp i treet, som var min (muligens dårlige) analogi til prosessoreksperimentet?

Selvfølgelig kan du definere ditt referansesystem slik at eplet er i ro og jorden faller mot eplet. Det er blant annet det relativitetsteorien(e) går ut på. Uansett referansesystem vil eplet øke avstanden til treet og minske avstanden til jorden. Jeg tror ikke du forstår noe mer av dette enn jeg gjør, i så fall ville du ikke skreket over deg på den måten.

Her motsier du forresten deg selv: "Så er det ikke eple som faller mot jorden (hvis du ser jorden som et system) Men det er jorden som faller mot eple!"

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Fjodleik på 2002-04-25 19:19 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Fjodleik på 2002-04-25 19:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 17:59, keithho skrev:

<klippe>

men tilbake til pointet... vi trenger mindre kritikere, men trenger oppmuntring og veiledning...

Vi trenger i høyeste grad flere kritikere. Dersom ingen kritiserte det etablerte (det være seg vitenskapen, politikk eller religion) ville vi fremdeles ha vært i steinalderen. Tilsvarende er det viktige å komme med kritikk når noen hevder å ha opphevet gjeldende teorier.

Dersom det viser seg at fyren virkelig har klart å øke prosessorhastigheten på denne måten, så forventer jeg at han gjør som han sier og publiserer resultatene sine enten ved å søke patent eller ved å få dem trykt i et tidskrift. Inntil dette skjer stoler jeg ikke noe mer på utsagnene hans enn hvilke som helst andre uverifiserbare påstander. Et koblingsskjema over hva han har gjort kunne fjerne all tvil på en enkel måte.

Lenke til kommentar

Fjordleik

Hadde verden bare hatt slike "type" mennesker som deg så vil den har gått temmelig fort under.. :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 19:27, keithho skrev:

Fjordleik

Hadde verden bare hatt slike "type" mennesker som deg så vil den har gått temmelig fort under..

Om vi ikke hadde kritiske mennesker ville vi fremdeles trodd jorden var flat, at solen og de andre planetene gikk i bane rundt jorda (Kritiker: Galileo Galilei), at bakterier kunne oppstå spontant ut av intet (Kritiker: Louis Pasteur), at radiobølger å ha et medium å bevege seg i (eteren) osv. Listen over alminnelige oppfatninger som er blitt motbevist av nettopp kritikere er endeløs. Mennesker som ikke har kritisk sans tilfører ingen ny kunnskap.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 17:06, keithho skrev:

Uansett om han har rett eller ikke så får han en "BIG!" plus for "å" eksperimentere og ligge ned et innslag om hans "kreativitet"

Dere siv. ing. og teknikere som kritisere med deres "fysiske" kunnskaper og teorier,bør heller gi råd ikke gjør narr... dere er nemlig ikke noe bedre :sad:

Einsteins teori er noe tull!!! (har ingenting med innslaget å gjøre..)

Hilsen en 2kj+3kj 2fy+3fy 2mx+3mx Russ

Einsteins teori ? Einsteins TEORIER mener du.

Han er den mest fremragende fysiker gjennom tidene sammen med Plankc og Bohr.

Et lite eksempel fra Mr Einstein:

E = M*C^2

Dette forteller jo deg hvilken energi du får ut fra masse.. Fungerer en atombombe ? Spør japsene som fikk forfedrene stekt levende.

Du er ganske så stor i kjæften til kun å ha videregående fag.. hadde du bare hatt en brøkdel av Einsteins IQ :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 17:38, Fjodleik skrev:

Quote:

Og til alle dere sivil ingeniører, ingeniører, vk folk og whatever...SKAM DERE! Hva skjer når man likeretter en firkantpuls fra en oscillator ?? Får ut en ren likespenning,f=0Hz, trenger ikke glatte den engang! Er alvorlig bekymret for nivået på dere her inne

Jeg tviler på at firkantpulsene er helt firkantete. Kikk på dem i et oscilloskop så ser du hva jeg mener. Likte forresten uttalelsen hans om at oscilloskopet "ser frekvensen, ikke føler" :smile: Lurer på om han bruker tunga?

De er såogsi firkantete. De har en flanketid som gir en litt stigende og synkende kurve, en blanding mellom firkant og sagtann. Men cluet er at likeretter man de pulsene..hehe..så får man 5 volt ut da vettu... hilsen en som har 2 vektall i grunnleggende digitalteknikk.

[ Denne Melding var redigert av: Hondaen på 2002-04-25 20:05 ]

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke noen med litt ekstra penger bare liksom TESTE dette? med en ny CPU?

Det høres sykt ut, og mange har ledd av ideen, men hvis det funker med den 200mhz'en så funker det (med den 200mhz altså). og da er det vel ikke noe å le av?

Det er jo bare en måte å få det bekreftet på...

(ikke det at jeg tror han er smartere enn amd og intel osv.)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 20:02, Hondaen skrev:

Quote:

On 2002-04-25 17:38, Fjodleik skrev:

Quote:

De er såogsi firkantete. De har en flanketid som gir en litt stigende og synkende kurve, en blanding mellom firkant og sagtann. Men cluet er at likeretter man de pulsene..hehe..så får man 5 volt ut da vettu... hilsen en som har 2 vektall i grunnleggende digital teknikk.

Jada, jeg spikker fliser her, men likeretter man de pulsene så får man et lite, kort spenningsfall ved hver nullgjennomgang i firkantpulsen. Hilsen en som også har noen vekttall i digitalteknikk :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Fjodleik på 2002-04-25 20:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 20:09, GeeZuZz skrev:

Hvorfor kan ikke noen med litt ekstra penger bare liksom TESTE dette? med en ny CPU?

Det høres sykt ut, og mange har ledd av ideen, men hvis det funker med den 200mhz'en så funker det (med den 200mhz altså). og da er det vel ikke noe å le av?

Det er jo bare en måte å få det bekreftet på...

(ikke det at jeg tror han er smartere enn amd og intel osv.)

Jeg kan gjerne teste dette, men da må jeg ha en bedre forklaring enn det kenski har vært i stand til å spa opp. Dessuten forbeholder jeg meg retten til å la være å teste dersom jeg finner ut at teorien hans ikke holder vann. Har ikke noe mer lyst enn deg til å svi hovedkort+prosessor.

Kort sagt: gi oss dokumentasjon, kenski!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...