Gå til innhold

En revolusjonerende måte å forbedre CPU kraft!

kenski

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2002-04-23 20:09, kenski skrev:

absolutt tøv!

Dette fungerer, ellers hadde jeg aldri komt ut med noe slikt. Prosessor firmaer har vel bare tenkt mer på å lage bedre prosessorer istedenfor å forbedre dem som allerede finnes. Man hadde overdrive, som fungerte lignende, men var ikke tilstrekkelig siden den gikk bare opp til 200MHz.

Dessuten så snakker du om +5v -5v.

Der er bare et dumt oscilloscope du har prøvd dette på da! De "ser frekvensen, ikke føler!"

Hvor snakker jeg om +5V -5V?

Mitt oscilloscope er sikkert dumt... hehe (kan jeg få lov til å kalle deg usakelig??)

Kan du forklare det hele litt mere saklig?

Jeg påstår ikke at det er komplett umulig, men at jeg tror ikke det er mulig slik du forklarer det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Di som sier at en kondensator som er på 2 farad er stor som **** har IKKE PEILING! man kan få en kondensator på 2 farad like stor som tommelen din, det er bare snakk om hvor mange Volt den skal kunne tåle. i dette tilfelet er det jo ikke snakk om mer enn 2-3 volt og derfor må den ikke være så stor, kanskje bare litt større en dem i strømforsyninga di.

Alos (Elektro ingeniør)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-23 20:38, alos skrev:

Di som sier at en kondensator som er på 2 farad er stor som **** har IKKE PEILING! man kan få en kondensator på 2 farad like stor som tommelen din, det er bare snakk om hvor mange Volt den skal kunne tåle. i dette tilfelet er det jo ikke snakk om mer enn 2-3 volt og derfor må den ikke være så stor, kanskje bare litt større en dem i strømforsyninga di.

Alos (Elektro ingeniør)

Du har så rett, jeg var litt kjapp i stad. Tommelstørrelse stemmer bra med de backup-kondensatorene som finnes f.eks. i Elfa sitt sortiment. Spørsmålet er hva han skulle med en kondensator med så stor kapasitans i utgangspunktet. Nå viste det seg jo at det var mikrofarad han mente. Uansett kan vi vel være enige om at inntil han kommer med en detaljert forklaring på hva han har gjort, og dette lar seg etterprøve, bør vi ta dette med en spade salt eller så.

Jeg mener fortsatt han troller.

Fjodleik (siv.ing.)

Lenke til kommentar

Eg er veldig lei meg for storleik-påstanden min, men inntil denne fyren faktisk beskriv korleis dette funkar på ein fornuftig, forståeleg måte så går eg ut frå at det er bull.

Spesielt det med at dette gir mindre varmeutvikling enn vanleg overklokking.

Bør kanskje få det publisert i ei meir etteretteleg blekke enn ITavisen?

Lenke til kommentar

Det utroligste er mulig i elektronikken. Men ett spenningslager over en av CPU pinnene kan ikke være bra. Klokkefrekvensen blir akkurat det samme så lenge du ikke tukler med klokkepulsen til CPU`en. Dette kalles heller overklokking for min del. CPU`en er designet for å kjøre sine 200Mhz ikke mer ikke mindre.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-23 22:29, Ola PeK skrev:

Eg er veldig lei meg for storleik-påstanden min, men inntil denne fyren faktisk beskriv korleis dette funkar på ein fornuftig, forståeleg måte så går eg ut frå at det er bull.

Spesielt det med at dette gir mindre varmeutvikling enn vanleg overklokking.

Bør kanskje få det publisert i ei meir etteretteleg blekke enn ITavisen?

Helt enig.

Lenke til kommentar

Kanskje andre og vil vise dette fram når vi har fått dokumentasjonen helt klar, og enkel forstående til allmenheten. Dette er nå ikke helt aktuelt, men det blir jobbet på saken.

Er interresert i å høre om noen har prøvd lignende eksperimenter!

Lenke til kommentar

du farer nok med taskenspill - riktig nok nevner du overdrive, men når noen av verdens kjappeste ingeniører hos AMD, Intel, IBM, Motorola osv. "ikke har kommet på dette"... Ingen forsker ville ha valgt dette forumet til å offentlig-gjøre teorier. Hadde jeg hørt dette fra dr.ing'er hadde jeg også vært skeptisk (de kommer jo fram til litt av hver de og), men det haddde likevel vært verdt en tanke. Uansett, med en sunn vitenskaplig skepsis... dette går bare ikke opp

KC (siv.ing)

Lenke til kommentar

Ok...

Sånn jeg har forstått det så har han økt klokkefrekvensen på cpu ved å dobbelt likerett den. Det kan jeg være med på. Den reagerer på topper, så man trenger ikke ha "perfekte" firkantpulser heller.

MEN... ble de to pinnene bare klipt av? Nå hakke jeg akkurat satt meg inn i skjemaet til en Pentium MMX, men burde ikke de pinnene ha en funksjon? I så fall er det jo ikke i nærheten av å funke.

Hvorfor i all verden skulle dette kreve mindre kjøling? Det er jo ren overklokking av klokkefrekvensen som cpu kjøres på. Greit nok at man ikke overklokker fsb samtidig, men det finnes jo grenser for hvor mye varme som kommer fra resten av komponentene på hk'et.

Dermed krever det også at prosessoren takler frekvensen, og det er jo akkurat det som stopper overklokking av cpu'er i dag. Så hvis det funka på den prosessoren, så betyr det jo ikke mer enn at den takla frekvensen.

Man overklokker allerede prosessorene nok, og har ganske bra kontroll over dette i nyere hk.

Etter min mening ser det ut som noen er ute og plukker bær... Eller forhåpentligvis bare kødder. Hvis ikke, hadde det ikke stått en melding i forumet her, men den pussige introduksjonen.

Da hadde han nok heller hengt på et eller annet patentkontor...

åja... og siden alle andre er så flashy på titler her:

[snart høg.ing, data]

Happy Chanucha

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-23 19:12, kenski skrev:

Jeg er meget interresert i elektronikk. Jeg har gode kunnskaper og skal bli forsker en dag, fordi jeg forsker mye på egen hånd.

Jeg har funnet en ny revolusjonerende måte å likerette prosessorsignalene, for å reversere klokketeknikken, kan man nå ufattelige klokkefrekvenser.

Dette kan jeg forklare slik:

Denne ideen har jeg tenkt ut en god stund, og kom fram til dette. Jeg tok ganske enkelt og klippet vekk to pins på den høyre siden nede på prosessoren, og satte en kondensator ned i de to ledige punktene i slot´en. Den hadde en størrelse på 2 Farad.

Jeg satte også to lysdioder ved siden av prosessoren, for å måle gjennomgangen av spenningen.

Jeg fikk et utslag på 15 svingninger pr/sek (frekvens / hertz) som utgjør 150 mhz som legges til ut av en standard x86 200mhz prosessor. Ved å dobbelt likerette spenningen, øker man altså klokkefrekvens. Ved å doble den som er angitt oppnår man dobbel effekt, altså 300 mhz i tillegg. Prosessoren blir mindre varm enn det den blir ved vanlig overklokking, men det anbefales å bruke god kjøling i tilfelle.

HAHAHAHAHAHAHA du er flink til å skrive pisspreik!

Likerette klokkefrekvensen ? Dette har INGEN hensikt, hvorfor lage klokkefrekvenser og etterpå fjerne dem igjen ? :grin:

1.DU vet ikke hva likeretting betyr engang :grin:

Klippet enkelt vekk to pinner.. ROFLOL :grin: Og hva gjør kondensatoren ?

2.Du vet ikke hva en kondensator er engang :grin:

Måler "gjennomgang av spenning" med to lysdioder? Du mener gjennomgang av STRØM og man måler ikke strøm ved å bruke lysdioder.

3.Du vet ikke forskjell på STRØM OG SPENNING :grin: ROFLOL

"15 svingninger pr/sek (frekvens / hertz) som utgjør 150 mhz" 15 svingninger/sek = 15 Hz

4. Du vet ikke hvordan man regner ut frekvens engang :grin: ( ei heller at 150mhz = 150 tusendels hz, m = milli, M = Mega )

Dobbelt likerette spenningen ? Eneste som øker her er ditt idioti :grin:

5. Du vet ikke hva likeretting medfører :grin: Vil du øke frekvensen så ordner du på oscillatoren.

6. Økende frekvens i cpu = mer varme fordi kapasititansen øker med frekvensen Xc =1/( 2*pi*f*C)

Transistorer får en kapasitiv virkning ved høye frekvenser..

Hadde du det gøy når du skrev det der ? Du må kjede deg gitt :grin: Pisspreik alt sammen.

Lenke til kommentar

Og til alle dere sivil ingeniører, ingeniører, vk folk og whatever...SKAM DERE! Hva skjer når man likeretter en firkantpuls fra en oscillator ?? Får ut en ren likespenning,f=0Hz, trenger ikke glatte den engang! Er alvorlig bekymret for nivået på dere her inne :grin:

Lenke til kommentar

Hei, Dette var interessant, kan ikke du legge in en beskrivelse av hvilke pin's, og deres egenskaper du koblet deg inn på? Og med tanke på p55c prosessorenes spenning (3,3v/2,8v) så kan du gjerne legge ved diode tilkoblingen også, så får vi se om dette er verdt å prøve.

Lenke til kommentar

For hvis det er som du sier,- At du kobler deg inn på nedre - høyre side, så er det ikke til å unngå at du treffer en NC/INC pin, og det er jo ikke mye vits, siden disse ikke er i bruk av p200mmx (c55p), og om du skulle være så uheldig at du har holdt prosessoren opp/ned ( :smile: ) så burde du treffe Vss blokk seriene, og hva skal du med de?

Lenke til kommentar

Uansett om han har rett eller ikke så får han en "BIG!" plus for "å" eksperimentere og ligge ned et innslag om hans "kreativitet"

Dere siv. ing. og teknikere som kritisere med deres "fysiske" kunnskaper og teorier,bør heller gi råd ikke gjør narr... dere er nemlig ikke noe bedre :sad:

Einsteins teori er noe tull!!! (har ingenting med innslaget å gjøre..)

Hilsen en 2kj+3kj 2fy+3fy 2mx+3mx Russ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...