Gå til innhold

En revolusjonerende måte å forbedre CPU kraft!

kenski

Anbefalte innlegg

Jeg er meget interresert i elektronikk. Jeg har gode kunnskaper og skal bli forsker en dag, fordi jeg forsker mye på egen hånd.

Jeg har funnet en ny revolusjonerende måte å likerette prosessorsignalene, for å reversere klokketeknikken, kan man nå ufattelige klokkefrekvenser.

Dette kan jeg forklare slik:

Denne ideen har jeg tenkt ut en god stund, og kom fram til dette. Jeg tok ganske enkelt og klippet vekk to pins på den høyre siden nede på prosessoren, og satte en kondensator ned i de to ledige punktene i slot´en. Den hadde en størrelse på 2 Farad.

Jeg satte også to lysdioder ved siden av prosessoren, for å måle gjennomgangen av spenningen.

Jeg fikk et utslag på 15 svingninger pr/sek (frekvens / hertz) som utgjør 150 mhz som legges til ut av en standard x86 200mhz prosessor. Ved å dobbelt likerette spenningen, øker man altså klokkefrekvens. Ved å doble den som er angitt oppnår man dobbel effekt, altså 300 mhz i tillegg. Prosessoren blir mindre varm enn det den blir ved vanlig overklokking, men det anbefales å bruke god kjøling i tilfelle.

Maskin som ble brukt i dette eksperimentet:

200MHz pentium mmx

128MB SDRAM

3.6GB IDE Harddisk

Diamond Stealth 3d skjermkort (selges)

Dette har blitt dokumentert, og blir publisert på itavisen.no i nærmeste tid.

(brukeren har selv ansvar for eventuelle skader)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-23 19:21, Ola PeK skrev:

Ein kondensator på 2 Farad ja..... Og den fekk du plass til i kabinettet ditt?

Dr.doom med nytt nick?

anticube er enda eit nytt nick?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-04-23 19:24 ]</font>

hmmm litt rart det ..

Trur det er kødd jeg ..

Lenke til kommentar

Håper du gleder deg til å bli ledd av når du publiserer dette. Vet du i det hele tatt hvor stor en kondensator på 2 Farad er? Kondensatorer i den størrelsen blir brukt på vaskemaskiner og sånt for å "sparke igang" motoren. Det ser ikke ut som du har særlig stor forståelse for elektronikk i det hele tatt.

Lenke til kommentar

kewlt.. Men har du mulighet for og gjere dette på nyere cpu`er da ? Når du fe det ut på itavisen.no så post adressa i denne tråden da :smile:

Chieftec Tower 300w

AMD Athlon XP 1,4 ghz@1,53 ghz (uopplåst)

Abit Kr7a

Creative Live! 5.1

Gainward Geforce3 ti200 128 mb ddr 230@487

3DMark01SE: 7183 Deffault test

3DMark00 : 9991 Deffault test (sukk)

Idle: 40C

Full Load

[ Denne Melding var redigert av: ahdrage på 2002-04-23 19:51 ]

Lenke til kommentar

I teorien er dette meget mulig, og jeg ser ikke bort ifra at det vil fungere like perfekt som det har gjort med min litt eldre datamaskin.

Jeg vil senere teste dette på en AMD Athlon 1.4Ghz

for å se om det må noen modifikasjoner til, men som sagt, i teorien skal det fungere perfekt.

Lenke til kommentar

Jeg har absolutt ingen tro på dette. Kom ikke her å påstå at AMD, Intel og andre ikke hadde funnet ut dette for lenge siden hvis det var fakta.

Tror liksom at noen da hadde utnyttet dette for å selge maskiner med dobbel Mhz hastighet hvis det gikk.

En likeretter (også dobbel) vil ca halvere den totale spenningen fra en sinus kurve.

En dobbel likeretter (uten kondensatorer) vil (enkelt forklart) bare legge både den positive og negative svingningen vedsiden av hverandre. Dette vil føre til noe som kan kalles "sagtann" pulser og vil langt ifra fungere som sinus spenning.

En digital puls (firkantspenning) vil (vanligvis) variere mellom 0V og en positiv spenning (vanligvis +5V). Denne vil det ikke være noe poeng i å likerette da spenningen allerede varierer mellom feks. +5V og 0V. (dvs. du vil få ut det samme som går inn i likeretteren).

Lenke til kommentar

absolutt tøv!

Dette fungerer, ellers hadde jeg aldri komt ut med noe slikt. Prosessor firmaer har vel bare tenkt mer på å lage bedre prosessorer istedenfor å forbedre dem som allerede finnes. Man hadde overdrive, som fungerte lignende, men var ikke tilstrekkelig siden den gikk bare opp til 200MHz.

Dessuten så snakker du om +5v -5v.

Der er bare et dumt oscilloscope du har prøvd dette på da! De "ser frekvensen, ikke føler!"

Lenke til kommentar

Man skulle egentlig tro det var ganske farlig å gjøre no slikt, men dette var en liten omvei jeg tok. Dette fungerte trygt og fint, men det bør gjerne flere sikkerhets reguleringer til før folk bør begynne å bruke det til vanlig.

Man bør ha god innsikt i elektronikk og da selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...