anderre Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg er på utkikk etter ett bra program til å lage slideshows med. Så engang en serie som en fyr viste frem på en Mac hvor det så ut som om en saaakte og trinnløst zoomet en inn i bildet under visning. Overgangseffekten var en sakte ut/inn fading av bildet en så på og neste bilde i serien.. Jeg vet dette kan høres noe banalt ut for noen av dere, men håper dere tar dere tid til å hjelpe meg litt uansett.. Roger Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hei. Tar det litt på sparket, men min første tanke er Jasc MediaCenter (Shareware) fra Jasc.com. Et greit program som lar deg scanne inn alle bilder fra dir og kjøre slide direkte. Gir deg og full mulighet til å organisere bilder, lyd, video osv. Litt tynt på slide effekter, men gjør jobben. Noe annet som er litt mere jobb, men som gir et mere gjennomtenkt resultat, er MS Powerpoint (Buyware) som har en del mer muligheter på oppsett av showet ++. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Vel, tror neppe noen av de programmene er hva han ser etter. OS X har et fantastisk vindusystem, mye bedre enn Windows sitt, - dermed er slike programmer veldig lette å lage. OS X har også bedre vindusystem enn Linux, selv om det jobbes med å lage det bedre hele tia (vel, Windows har også noe i ovnen, Longhorn skal visst ha et nytt vindusystem som likner det OS X har, og Linux til dels har idag.) Allikevel finnes det nok et slikt program, - kan tenke meg det kunne være laget med OpenGL eller DirectX for å få flotte overtoninger med sømløs og pen skalering. - Du får bare søke. Siden det er et Windows program du søker vil ikke jeg ha noen nytte av det, så jeg søker ikke for deg IrfanView har også slideshow, men har nok ikke så flotte overganger. Jeg har en G5 her på siden, må få prøvd denne slideshow funksjonen da. :] Lenke til kommentar
anderre Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg har en G5 her på siden, må få prøvd denne slideshow funksjonen da. :] Kanskje rette veien blir å switche fra PC til Mac. Jeg bruker jo bare PCen til Internett, e-post, bildelagring/redigering og musikk Gi meg en tilbakemelding hvis du finner ut noe mer om slideshow effektene. Har dere forøvrig lagt merke til mange bildedokumentarer på NRK hvor bildene skifter sømløst og "levende"? For NRK bruker vel stort sett bare Mac, eller? Roger Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg bruker Linux på denne maskina. Og liker det bedre enn OS X, selv om jeg liker OS X bedre enn Windows. - G5 maskina bruker jeg til videoredigering, det er ei flott maskin. Har lyst til å installere Linux på den, men jeg må ha en redigeringsmaskin Dessuten er OS X litt sexy sånn rent utseendemessig Er litt glad i OS X også, har ikke noe stort imot det utenom at Apple er et slemt firma da (jøss, for noen priser på "oppdateringer").. Altså, - når du har slike innzoominger på TVen så er dette kjeeempeenkelt å lage. - Du trenger bare et videoredigeringsprogram, de fleste har denne muligheten. - Jeg kan enkelt lage noe slikt her i Linux med de programmene som finnes. Lenke til kommentar
tofo1 Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Et svært brukervennlig program som kan lage flotte bildeshow av digitalbilder er "tvCD". Kan legge på musikk m.m. Koster bare 129 kr. Fikk karakter 9,6 av 10 i bladet "digital foto nr.4/2004. Du kan også bruke videoredigeringsprogram, og lage masse effekter ut av bildeshowet. Har gjort det i pinnacle 9. Ble utrolig stilig! Lenke til kommentar
TheChef Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det ultimate program for å lage pene bildeshow med pene overganger, mange effekter og funksjoner: sjekk Proshow! :-) http://www.photodex.com/ Dette er det mange "proffer" som bruker. Tror det bare finnes for Windows. Ble vel litt å "dra frem" ett gammelt innlegg, men jeg fant dette temaet ved søk på disse sidene og da kan det tenkes at andre vil gjøre det samme senere :-) Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Når vi først har vekket en død tråd; effekten er kjent som Ken Burns effect. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå