Gå til innhold

RAM: 1GB vs 512MB


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke måles i 3dmark poeng om du ikkje har så lite ram at pcen må "cache" på hardisken. Men frekvens og timings på rammen kan lett måles da. Men du vil oppdage at spill kan loade raskere og flyter bedre, igjen pga at brett kan lastes rett inn i minnet og slipper å gå via disken. Enkelte spill som farcry med enorme maps vil gå mye bedre på de store brettene.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
er du en av disse som installerer alt f.eks. telenor sier du burde ha, så trenger du nesten 2gb ram, hvis ikke så skal man ha en del programmer kjørende før man trenger mer enn 512 (har selv 256 og jeg sliiiiiiiiiiiiiiiiter)

Eller så kan man bare starte FarCry, så trenger man mer enn 512 MB ram. Hadde 700 MB ledig, åpnet FarCry og da var det 80 MB igjen. Fungerer jo selvfølgelig med 512 MByte, men det blir fort mye swap bruk.

 

Så dersom du har planer om å spille nyere spill (FarCry, Doom 3 og lignende) bør du ha minst 1GB ram.

Lenke til kommentar
er du en av disse som installerer alt f.eks. telenor sier du burde ha, så trenger du nesten 2gb ram, hvis ikke så skal man ha en del programmer kjørende før man trenger mer enn 512 (har selv 256 og jeg sliiiiiiiiiiiiiiiiter)

Eller så kan man bare starte FarCry, så trenger man mer enn 512 MB ram. Hadde 700 MB ledig, åpnet FarCry og da var det 80 MB igjen. Fungerer jo selvfølgelig med 512 MByte, men det blir fort mye swap bruk.

 

Så dersom du har planer om å spille nyere spill (FarCry, Doom 3 og lignende) bør du ha minst 1GB ram.

"ok"

 

spiller bare ordentlige spill, så jeg visste ikke om det. ok, siden noen spill har funnet ut at de skal støtte ram-produsenter så ville jeg si at du burde oppgradere.

Lenke til kommentar
er du en av disse som installerer alt f.eks. telenor sier du burde ha, så trenger du nesten 2gb ram

 

hmm... :hmm: det er Telenor sin skyld altså :hmm:

 

Ja det er helt utrolig hva de finner på (og hva de får skylden for)

 

On topic: Jeg var for ikke lenge siden en ivrig forkjemper for at "alt over 512MB var tull". Jeg skal innrømme at jeg nå mener at 1024 kan være kjekt å ha.

 

Det kommer selvfølgelig an på hvilke programmer du kjører, men ulempen med å ha for lite minne er de gangene maskinen begynner å veksle mot disk, f.eks. hvis du åpner en eller flere store filer, og da går det virkelig tregt med for lite minne ...

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...