Gå til innhold

UT serien - Beste multiplayer spill noensinne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir spennende og se UT2005 komme ut:)

 

Er enig i at UT serien er de beste MP FPS spillene noensinne...

 

UT2006 kommer vel med Unreal Engine 3 også... og det kan bli ganske spennende:)

Tror ikke det kommer noe UT før 2007, det har vært snakk om det...

Jeg har ingen kilder, men det er vel noen andre her som har det!

Lenke til kommentar
[iC' date=25/07/2004 : 14:37] Og det synes du er bra? :dontgetit:

Det ser jo helt latterlig ut jo!

Eg er likegyldig til det, men mange, spesielt dei som spelar TDM eller 1on1 meinar at ein må ha det for at spelet skal bli 'competetive'. Ein kan samanlikna det med OSP til Quake 3.

Lenke til kommentar
[iC,25/07/2004 : 14:37] Og det synes du er bra? :dontgetit:

Det ser jo helt latterlig ut jo!

Eg er likegyldig til det, men mange, spesielt dei som spelar TDM eller 1on1 meinar at ein må ha det for at spelet skal bli 'competetive'. Ein kan samanlikna det med OSP til Quake 3.

Men hva faen er det som er så mye bedre med glødende folk, i stedet for folk som ser _litt_ mer realistiske ut??? :dontgetit::nei:

Lenke til kommentar
[iC' date=25/07/2004 : 19:31]
[iC,25/07/2004 : 14:37] Og det synes du er bra? :dontgetit:

Det ser jo helt latterlig ut jo!

Eg er likegyldig til det, men mange, spesielt dei som spelar TDM eller 1on1 meinar at ein må ha det for at spelet skal bli 'competetive'. Ein kan samanlikna det med OSP til Quake 3.

Men hva faen er det som er så mye bedre med glødende folk, i stedet for folk som ser _litt_ mer realistiske ut??? :dontgetit::nei:

Jeg tror faktisk at Epic ikke prøvde å lage _Unreal_ tournement realistisk

Lenke til kommentar
[iC,25/07/2004 : 19:31]
[iC,25/07/2004 : 14:37] Og det synes du er bra? :dontgetit:

Det ser jo helt latterlig ut jo!

Eg er likegyldig til det, men mange, spesielt dei som spelar TDM eller 1on1 meinar at ein må ha det for at spelet skal bli 'competetive'. Ein kan samanlikna det med OSP til Quake 3.

Men hva faen er det som er så mye bedre med glødende folk, i stedet for folk som ser _litt_ mer realistiske ut??? :dontgetit::nei:

Jeg tror faktisk at Epic ikke prøvde å lage _Unreal_ tournement realistisk

Det er jo ikke det jeg snakka om da, din _fjomp_!!! :mad:

Jeg mener at folkene ser mer realistiske ut på den måten at grafikken ser bra ut!

Hvis man skal ha gløde-lamper som løper rundt og kverker hverandre, kan man likesågod spille....mario for den saks skyld! det ser jo patetisk ut når man har slik glow-mannskit-skins!

Lenke til kommentar

tja, skrev en rimelig lang post som svar på det du tar opp tidligere men den kom visst ikke med her så for å si det kort: gameplay > gfx

 

personlig syns jeg ikke det er noen vits eller gøy for den saks skyld å spille et fps (fast paced, unreal, quake) etc.spill i dm/tdm om man IKKE ser modellene... det handler om antall frags her ikke antall flak caps som i CTF.

 

skal man ha hide `n seek opplegg (UT/quake er IKKE det!) så gå og spill CS, så hva er vitsen med brightskins? treffe de lettere?! haha, nei, for å kunne se dem uten å måtte anstrenge øynene for mye på et punkt for lenge av gangen.

 

om du begynner å ta spillet litt mer seriøst i TDM scenen så kanskje du fatter hva jeg mener, men om du ikke er interessert så gidder ikke jeg å forklare om og men for deg :-)

 

bare et siste spm på dette temaet: hvor tror du Q3 ville vært idag uten OSP (eller hva det heter)? :)

 

/daC!

Lenke til kommentar
personlig syns jeg ikke det er noen vits eller gøy for den saks skyld å spille et fps (fast paced, unreal, quake) etc.spill i dm/tdm om man IKKE ser modellene... det handler om antall frags her ikke antall flak caps som i CTF.

Dette problemet har eg ikkje unntatt på maps med lightning bug problemet (skiftar mellom team colour og svart) slik som til dømes Grendelkeep. TTM fiksar dette. Ellers ser eg modellane fint.

 

så hva er vitsen med brightskins? treffe de lettere?! haha, nei, for å kunne se dem uten å måtte anstrenge øynene for mye på et punkt for lenge av gangen.

Hensikten er ein fin ting, men det som er minst lika viktig er konsekvensen, og konsekvensen blir at ein treff lettare. Det gjer at våpen som LG blir veldig dominerande. Kjekt for nokre, slik som fiber-folka i Sverige med 20 i ping, mindre kjekt for andre som trivest up, close and personal med rockets, flak osv.

 

 

om du begynner å ta spillet litt mer seriøst i TDM scenen så kanskje du fatter hva jeg mener, men om du ikke er interessert så gidder ikke jeg å forklare om og men for deg :-)

Det hadde vore greit om modellane var lika greie som i UT1. Dei MÅ jo ikkje gløda, det ser eg heller på som ei billig reserve hasteløysing som TTM-folka kom med i UT2k3 som har vore der sidan.

(CTF klanen vår slo s3xy i ein TDM practice ein gong, men me er ikkje aktive i TDM enno. =P)

 

bare et siste spm på dette temaet: hvor tror du Q3 ville vært idag uten OSP (eller hva det heter)? :)

I dei fleste MP fps av oldschool typen er det 90% vanlege spelarar og 10% hardcore/competetive spelarar det første året eller månadane. Etterkvart fell dei vanlege spelarane vekk fordi dei mistar interessen og competetive miljøet blir etterkvart majoriteten. For å holda på desse òg blir spelet gjort meir hardcore med å utvikla OSP og liknande. Slik ser eg det. Men det er kanskje ein uting at competetive delen av spelet blir gjort hardcore med ein gong det kjem ut? Kanskje det skremmer vekk nytt blod?

Det var ein taktikk som blei brukt i den første CTF cupen på Clanbase: Ikkje bruka TTM eller UTComp og berre out-of-the-box-maps, for å ikkje skremma vekk nye klanar.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar

Ser ut som eg ikkje er heilt oppdatert på UTComp. UTComp kan ha denne løysinga som eg synest er perfekt:

 

"And the neon brightskins are not as widely used as you think. Most server admins set UTComp to use the epic style brightskins and line of sight hitsounds, because they (like you) realise that the neon brightskins are not needed when the epic style brightskins do the job. These brightskins do not look like tellytubbies - they just arn't affected by map's lighting so much."

Lenke til kommentar

"And the neon brightskins are not as widely used as you think. Most server admins set UTComp to use the epic style brightskins and line of sight hitsounds, because they (like you) realise that the neon brightskins are not needed when the epic style brightskins do the job. These brightskins do not look like tellytubbies - they just arn't affected by map's lighting so much."

Dette er tydlig skrevet av en som ikke har stor erfaring med TDM scenen. Det er kanskje 2 spillere i TDM communitien som vil ha epic style skins istedetfor glowskins. med vanlige UTCOMP settings kan man selv velge på klienten hvordan du vil at skinsene skal se ut. skjønner ikke hvorfor det skal være noe problem for andre at man spiller med grønne skins hvis de selv kan slippe det. Hvis svensker som treffer mye med LG er et veldig stort problem, så burde linja di byttes og ikke skinsene tilpasses den dårlige pingen din. Det finnes linjer i norge som gir OK ping til alle steder som trengs. Communitien har talt og grønne glowskins er helt akseptert, det er ingen som spiller uten, og hvis noen gjør det, så kviner de iaffal ikke om det.

Endret av lax0r
Lenke til kommentar
med vanlige UTCOMP settings kan man selv velge på klienten hvordan du vil at skinsene skal se ut.

Eg er ikkje ekspert på UTComp sidan eg brukar det lite. Speler kanskje berre ein 1on1 ein sjeldan gong, men går det ikkje ann å tvinga igjennom server-side kva for settings som skal/kan brukast?

 

skjønner ikke hvorfor det skal være noe problem for andre at man spiller med grønne skins hvis de selv kan slippe det.

Det er mange som hatar dei og nektar konsekvent å spela på serverar med brightskins. Det vil kanskje òg vera ein turn-off for newbies.

 

Hvis svensker som treffer mye med LG er et veldig stort problem, så burde linja di byttes 

'La dem spise kake'-argument fungerer dårleg. Problemet er at nokre kan ha 20 eller lavare i ping (fiber), mens andre slit med å koma ned i 50-60 uansett kva for ein løysing som blir valgt av dei som er tilgjengelege.

 

Communitien har talt og grønne glowskins er helt akseptert

Ikkje heilt akseptert. Det er dei som ville ha sett dei fjerna, òg kjente TDM-spelarar. Einaste grunnen til å ha brightskins i ut2k4 (i ut2k3 var dei nødvendige) er pga. lys-/skyggefeilen på nokre maps (compressed, grendelkeep osv.). Epic brightskins+glow gjer den samme jobben lika bra.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hehe, du må ikke tro at eneste grunnen til at det brukes glowskins og ikke epic skins er pga skyggefeil, communitien har talt og ville at det skulle være som det var i ut2003, selvom det er en håndfull spillere i verden som vil spille med epic skins, så kan de enten spille seg imellom, eller sette utcomp til å bruke standard epic skins på clienten og heller infinne seg med at faktisk "ja, motstandern ser meg som en grønn klatt" . Det er taktikken og aimeskillsa ut går på, ikke å hjemme seg i mørke hjørner, og overfalle folk bakfra, i en UT2004 1on1, så er motstanderen alltid klar over hvor han andre er, fordi lydeffektene i spillet er så høye. Pickup lyder etc. spillestilen passer faktisk veldig bra til å ha glowskins. og ang den ping kommentaren din, så er jeg enig i at hvis du bor i autsbygdi eller et eller annet annet bondsk sted, så skjønner jeg at det tilbudet du får av inett kanskje ikke er så bra, men de fleste befolkede steder i norge kan man få en sdsl linje med 5 - 10 i grunnping, og har da max 44 ping på europeiske servere, det er kanskje fortsatt ufair å spille mot en tysker på kplay, og en svenske på swedengames, men det er jo like utrettferdig for de å spille på f.eks. en catch-gamer server mot en nordmann. Mange svensker som også sitter på slitene adsl linjer med 15 - 20 grunnping.

Lenke til kommentar
hehe, du må ikke tro at eneste grunnen til at det brukes glowskins og ikke epic skins er pga skyggefeil, communitien har talt og ville at det skulle være som det var i ut2003, selvom det er en håndfull spillere i verden som vil spille med epic skins, så kan de enten spille seg imellom, eller sette utcomp til å bruke standard epic skins på clienten og heller infinne seg med at faktisk "ja, motstandern ser meg som en grønn klatt" . Det er taktikken og aimeskillsa ut går på, ikke å hjemme seg i mørke hjørner, og overfalle folk bakfra, i en UT2004 1on1, så er motstanderen alltid klar over hvor han andre er, fordi lydeffektene i spillet er så høye. Pickup lyder etc. spillestilen passer faktisk veldig bra til å ha glowskins. og ang den ping kommentaren din, så er jeg enig i at hvis du bor i autsbygdi eller et eller annet annet bondsk sted, så skjønner jeg at det tilbudet du får av inett kanskje ikke er så bra, men de fleste befolkede steder i norge kan man få en sdsl linje med 5 - 10 i grunnping, og har da max 44 ping på europeiske servere, det er kanskje fortsatt ufair å spille mot en tysker på kplay, og en svenske på swedengames, men det er jo like utrettferdig for de å spille på f.eks. en catch-gamer server mot en nordmann. Mange svensker som også sitter på slitene adsl linjer med 15 - 20 grunnping.

Litt historieleksjon her: Det var etter the CPL rett etter at ut2k3 hadde kome ut at det blei klart at brightskins/ein competetive mod var nødvendig. Så arbeidet på TTM starta. Det var fordi det ikkje fantest skikkelege brightskins/teamskins originalt den gongen. Berre stygge skulderlys. I ut2k4 finnest det "brightskins" originalt ut av pakka, så glowsticks har blitt overflødige. Eg er ikkje sikker på at du har skjønt kva eg snakkar om sidan du snakkar om å gøyma seg i skyggar. Så her er eit bilete som illustrerer:

 

lightskins.jpg

 

Skinsene har eit eige lys og blir ikkje påverka av lyset på brettet. Noko som gjer det ganske umogleg å gøyma seg i skyggar. Ein fordel med originale skins er at dei ikkje er buggete, slik glowsticks er. (Og du treng forresten ikkje fortelja meg korleis ein 1on1 fungerer for det har eg spelt ein del av). UTComp gir forresten meir lag og mindre framerate enn utan. Der blir det berre lagt til funksjonar utan å tenkja på ytelse. Der er TTM betre. Utviklarane optimaliserer TTM for ytelse.

 

Når det gjeldt "mi" eiga linje, så er den ikkje min. Det er husverten sin. Så eg kan ikkje skifta. Eg bur i Bergen og har 1700/512 NGT ADSL. NGT ADSL er kjent for å vera ganske unplayable, og eg pinger ofta opp til 70-80 på ein 10/10 CTF NGZ server. Det ville derfor blitt endå meir urettferdig om natives der nede får endå ein fordel i tillegg til ping når det kjem til aim.

 

Konklusjonen er altså: Glowsticks er overflødige, stygge og buggete (UTComp). Og gir meir fordelar for dei som har mest fordelar frå før.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...