Asus Radeon 9800XT Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Bortkastet. Hva er bortkasta? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Bortkastet. Hva er bortkasta? Akkurat den posten hans var bortkastet. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Ærlig talt, dette er sløseri med penger. Du får en dritrå PC for halve prisen, og som bare er minimalt lavere i ytelse - så lite at du ikke kommer til å merke forskjell. Dessuten bærer hele oppsettet preg av å ikke være skikkelig gjennomtenkt. 1) Gå for en AMD64-cpu. Helt klart mest ytelse for pengene, og koster en brøkdel av hva du legger ut for den FX-53'en. 2) Hva skal du med SCSI-disker etter? Sats på et hovedkort som støtter flere S-ATA-disker og kjøp deg en stabel med WD Raptor 74GB-disker som du kjører i raid. Finner du et hovedkort som støtter både raid 1 og 0, så får du både hastighet, kapasitet og sikkerhet. 3) Til en sånn supermaskin som du helt tydelig har råd til, bør du ha vannkjøling, uansett om du skal overklokke eller ei. Bruk pengene du sparer på å ikke kjøpe FX-53 CPUen og kjøp deg et (eller enda bedre, flere) vannkjølingssett som du kobler til å kjøle alt fra CPU til harddisker. Da øker du både levetid og stabiliteten på delene. 4) Kjøp mere RAM! Med ditt budsjett hadde jeg gått for 2 GB RAM med lave timings. Minst! 5) Tenk nøye igjennom hvilket hovedkort du trenger. Det lyser LANG vei at dette ikke er noe du har satt deg godt nok inn i, og jeg får VONDT ved tanken på at du skal blåse masse penger på småsjabre deler som ikke vil snakke sammen. Hvis CPUen er hjernen i en datamaskin, så er hovedkortet sentralnervesystemet og er følgelig tilsvarende viktig. 6) Utsett kjøpet til det kommer flere hovedkort med PCI-express. Det tar en stund før barnesykdommene er luket ut av så ny teknologi som dette. 7) Har du først så mye penger å brenne opp (for det er det du gjør, om du kjøper den maskinen du har listet opp), så prioritèr en bedre PSU høyere. Det koster ikke all verden, relativt sett, for en skikkelig god en. Er PSUen dårlig, er resten av systemet ditt ustabilt, uansett hvor gode delene er. Hvis du er heldig. Er du uheldig kan en dårlig PSU (Q-Tec, for eksempel) føre til at maskinen din er en dårlig sammensatt slaggklump. 8) Lykke til, og la oss få vite hva du til slutt kjøpte, og hvordan det funker! Endret 20. juli 2004 av Aetius Lenke til kommentar
Asus Radeon 9800XT Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) PCI-express vil jo også ha en hæv med barnesykdommer! Uansett tror oppsettet blir slik: -AMD 64 FX-53 socket 939 -X800XT (Merke ikke bestemmt) -Corsair 3200XL Pro 1024mb -2x cheetah 15k 18gb (får de billig, hørt også at de er relativt stillegående) -DC-390U4W (kontrolør) -Seagate Barracuda 120gb 7200rpm S-ATA -Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 (hovedkort) -Chieftec Dragon bigtower (kjøper bedre PSU om ikke så lenge) -Logitech Internet Navigator SE -2x PAPST 12db 80x80x25mm vifter -Kjøpt 21" Panasonic -Vurderer også og kjøpe en Vapochill LS når den tid kommer. Tror det skulle være det Endret 20. juli 2004 av Asus Radeon 9800XT Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) -2x cheetah 15k 18gb (får de billig, hørt også at de er relativt stillegående) Jeg har 4 stk. Cheetah 10000 rpm. i HotSwap bay og jeg kan love at de ikke er stillegående. Skyldes nok delvis HotSwapen, men som du sier så er det med lyd noe relativt. Endret 20. juli 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 PCI-express vil jo også ha en hæv med barnesykdommer! Eh - ja? Var det ikke akkurat det jeg sa, da? Lenke til kommentar
Asus Radeon 9800XT Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 PCI-express vil jo også ha en hæv med barnesykdommer! Eh - ja? Var det ikke akkurat det jeg sa, da? Missforstod deg, men hvorfor utsette, det kommer alltids noe nytt. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Bortkastet. Hva er bortkasta? Du kan f eks kjøpe 2stk 250Gb hd'er istedenfor de SCSI harddiskene, og bruke en 74Gb Raptor som systemdisk... Og når du først kjøper så dyr pc, blir et Chieftec Dragon som omtrent alle har, mishandling av delene i pc'en når den er såpass bra... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Og når du først kjøper så dyr pc, blir et Chieftec Dragon som omtrent alle har, mishandling av delene i pc'en når den er såpass bra... Det synes ikke jeg. Chieftec's kabinetter er prima. Lenke til kommentar
Asus Radeon 9800XT Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Bortkastet. Hva er bortkasta? Du kan f eks kjøpe 2stk 250Gb hd'er istedenfor de SCSI harddiskene, og bruke en 74Gb Raptor som systemdisk... Og når du først kjøper så dyr pc, blir et Chieftec Dragon som omtrent alle har, mishandling av delene i pc'en når den er såpass bra... Selv om alle har Chiefetec så er det bra. Når det gjelder SCSI, så er vel bare det en drøm og bruke. Ser ikke noe galt i det gjør du untatt prisen? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 (endret) Bortkastet. Hva er bortkasta? Du kan f eks kjøpe 2stk 250Gb hd'er istedenfor de SCSI harddiskene, og bruke en 74Gb Raptor som systemdisk... Og når du først kjøper så dyr pc, blir et Chieftec Dragon som omtrent alle har, mishandling av delene i pc'en når den er såpass bra... Selv om alle har Chiefetec så er det bra. Når det gjelder SCSI, så er vel bare det en drøm og bruke. Ser ikke noe galt i det gjør du untatt prisen? Til den prisen så bør du spandere på deg et Lian Li. Chieftech er OK det, men tror egentlig ikke man ser hvor midt på treet den er inntil man får kloa i et Lian Li *Edit* Post nr 900! Woohoo Endret 20. juli 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 LEK med de som kan det. Og kjøp med (siden det ikke ligger i produktguiden ennå) RAM Kabinett CPU kjøler Det følger med en "garantert morsom opplevelse" garanti også!! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Vet ikke om jeg ville brukt så mye penger på SCSI nå som SAS og SATA med NCQ er i ferd med å gjøre sitt inntog. Tror jeg ville ventet litt og sett hvilken ytelse det er snakk om. Seagate sier bla. at deres 7200 rpm SATA disk med NCQ er like rask som Raptoren. Nå har Raptor en gjennomsnittlig søketid på 4,5 ms mens de Cheetah SCSI diskene har 3,6 ms. så hvem vet hva WD har i ermet når det gjelder Raptor og TCQ (Tagged Command Queing) som de kaller sin NCQ versjon. Litt skal på plass bla. på kontrollersiden så det kan nok gå litt tid enda før vi får se hva dette egentlig innebærer. Lenke til kommentar
Asus Radeon 9800XT Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Angående SCSI utstyret, så får jeg det utrolig billig. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Angående SCSI utstyret, så får jeg det utrolig billig. Noe som du har nevnt mange nok steder til at el-asso kunne sett det Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Angående SCSI utstyret, så får jeg det utrolig billig. Noe som du har nevnt mange nok steder til at el-asso kunne sett det Når du sier det så. Lenke til kommentar
Asus Radeon 9800XT Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Slik blir oppsettet. - CPU: AMD Athlon 64 FX-53 (Socket 939) - Hovedkort: Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 - Harddisk 1: Seagate Barracuda 120gb - Harddisk 2 og 3: Seagate Cheetah 15k U320 18gb - SCSI kontroller: Tekram DC-390U4W Ultra320 (68pin) - SCSI kabel: AC Ryan Roundcable SCSI LVD/U320 - Minne: Corsair 3200XL Pro 1024mb - Skjermkort: Sapphire Radeon X800XT - Kabinett: Chieftec Dragon bigtower blått (ikke klag) - Tastatur: Logitech Internet Navigator SE - Mus: Logitech MX510 - Skjerm: Panasonic 21" (ikke kommenter denne) - Høyttalere: JBL Pro (ikke kommenter disse heller - DVD brenner (ikke noe og si om denne) - Vanlig brenner (heller ikke denne) Ja slik blir min pc, hva synes dere Mvh: Thomas W Endret 23. juli 2004 av Asus Radeon 9800XT Lenke til kommentar
KTV Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 ikke så dum den nei! men den kommer til å koste spenn!!! Lenke til kommentar
KTV Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 han kommer til å bruke pc`en til spilling, hvis han skulle gjort noe som var mindre krevende burde han aldri i verden kjøpt så dyre deler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå