Gå til innhold

Bestiller ny PC i morgen. Hjelp søkes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
btw; hva skal du bruke pcen til?

Sikert litt lett Word skriving og litt powerpoint :p

Neida, kunne bare ikke dy meg. skal sikkert brukes til spill.

Synes også det var et rart vald med 512 ram burde ha minst 1024.

Hovedkortet kunne vert et fjell bedre. gigabyte sine f.eks.

Ville heller kjøpt en annen prossesor og kjøpt et heftig lydkort og høyttalere, som hever spillopplevelsen mer en den lille ytelses økningen med prossesoren gir

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9

Har MSI K8T (Socket 754) og har ikke hatt et eneste problem med det. Forstår ikke hva dere kviner etter.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du fikk med deg det noen sa tidligere her. men det SCSI-kortet vil du ikke få til å virke. Det krever PCI-X port. Og på det kortet du skal kjøpe har du bare PCI porter. Skal du ha SCSI må du enten ta en 160 kontroller (kan kansje ikke bruke de disk'ene du fant heller da!?!) eller vurdere Opteron på socket 940 da man får mange hovedkort til disse med PCI-X port(er). Da trenger man dog reg-minne.

Men trenger(!) du virkerlig SCSI disker da. Raptor diskene til wd er jo ganske kjappe de også. For da kan du jo kjøre de i raid0 og få bedre ytelse og kontrolleren ligger jo alleredet i kortet.

Og skal du bruke så mye penger på en opsett burde du vel vurdere lian-li eller termaltake. Ny psu trenger du nok uansett til det oppsettet....

Men konge pc det der. renger med at du skal ha min 2 av de minnebrikkene!?!

Håper dette hjalp litt! :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er fordi de har hatt en test av det - de har ikke brukt det over tid i sin egen pc. Problemet med msi er at kvaliteten som regel er dårligere enn de fleste andre produsenter. (den fysiske kvaliteten, f.eks. at kontakter el.l. blir ødelagt under vanlige bruk)

I tillegg vet jeg at msi sine kort til socket 478 og socket a er kort som til tider er rimelig ustabile. Men det vet jeg ikke så mye om med det hovedkortet som er aktuelt for deg, så jeg skal ikek angripe så hardt der.

Men anbefaler likevel å styre unna msi, siden du finner (minst) like gode produkter hos andre produsenter :yes:

Jeg har hatt hovedkort fra Asus, Abit, MSI og mange andre produsenter over de siste 3-4 åra, og jeg kan ikke si at MSI har visst seg å være dårligere enn de andre... faktisk har jeg sendt tilbake flere Abit kort enn MSI... Ikke far med usannheter, bare fordi du har en "følelse".

Lenke til kommentar
Skal kjøpe flere minnebrikker etter at systemet er kjøpt, men det du sa med PCI-X ble jeg litt nervøs for. Så altså den kontrolleren funker ikke på mitt hovedkort? Kan du i såfall henvise til et hovedkort som funker til dette SCSI kortet?

Fortsatt ingen med peiling på dette?

PCI-x fungerer så vidt meg bekjent også i vanlige PCI spor.

Les her.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe flere minnebrikker etter at systemet er kjøpt, men det du sa med PCI-X ble jeg litt nervøs for. Så altså den kontrolleren funker ikke på mitt hovedkort? Kan du i såfall henvise til et hovedkort som funker til dette SCSI kortet?

Fortsatt ingen med peiling på dette?

PCI-x fungerer så vidt meg bekjent også i vanlige PCI spor.

Les her.

Skal ikke si du har feil her men PCI spor kjører på 33mhz og PCI-X kjører på henholdshvis 100mhz og 133mhz (eller var det 66mhz på pc og det andre på mac!?!) så jeg skjønner ikke at det skal funke.... Men jeg har lest noe om at PCI og PCI-X er bakoverkompatible men vet ikke hvilken vei.

Endret av ganilsen
Lenke til kommentar

Men hvorfor SCSI? Har du en forkjerlighet for det eller noe?

Men uansett, hvis du skal ha SCSI så kan du som sagt kjøre 160 (tror det blir 68 pins men er absolutt ikke sikker). Jeg klarer i allefall ikke å finne noen socket 939 kort som har PCI-X spor, dess.

Men du er vel klar over at SCSI diskene bråker noe jævlig. Jeg skjønner ikke helt at du vil ha det fremfor et par raptor disker. Det ligger en test av de her under tester --> harddisker, hvor jeg tror de sammenligner ytelsen mot en SCSI disk. Men er SCSI er must må du nok klare deg med SCSI160 og da tror jeg ikke du kan bruke 15krpm, da er det nok 10krpm. Men det går nok fort som faen fordet..

Lenke til kommentar

Men hvorfor SCSI? Har du en forkjerlighet for det eller noe?

Men uansett, hvis du skal ha SCSI så kan du som sagt kjøre 160 (tror det blir 68 pins men er absolutt ikke sikker). Jeg klarer i allefall ikke å finne noen socket 939 kort som har PCI-X spor, dess.

Men du er vel klar over at SCSI diskene bråker noe jævlig. Jeg skjønner ikke helt at du vil ha det fremfor et par raptor disker. Det ligger en test av de her under tester --> harddisker, hvor jeg tror de sammenligner ytelsen mot en SCSI disk. Men er SCSI er must må du nok klare deg med SCSI160 og da tror jeg ikke du kan bruke 15krpm, da er det nok 10krpm. Men det går nok fort som faen fordet..

De skal fungere på det tekram kortet jeg har valgt, og jeg trenger ikke PCI-X.

Hørt at de ikke bråker noe spesielt jeg da. Noen sier at Enkelte 7200rpm'er bråker mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det noen her spyr ut om MSI er bare bs. Dumt for dere at erfaringene deres tilsier at MSI er en dårlig produsent, noe som de faktisk ikke her. MSI sine S 754 HK er glimrende og deres 939-kort sikkert ikke dårligere. Dessuten ville jeg valgt et MSI-kort basert på nForce 3 250 over alle andre produsenters VIA-baserte kort any day.

Edit: Selv hadde jeg gått for et S 754 system.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...