Gå til innhold

Hjelp, jeg har fått meg ny PC!

Anbefalte innlegg

Bestilte disse basis-komponentene som grunnlag for min nye PC fra komplett.no:

• Chieftec BX Tower m/dør Sort og Sølv Kabinett m/360W BX-03B-B-SL P4 / AMD
  • EPoX EP-8HDA5j Hovedkort for Socket 754 K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Lyd
  • AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED
  • TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

I tillegg hadde jeg fra før et Radeon 9600xt-kort, SB Audigy 2, 80+40gb hd, skjerm, CD-brenner og DVD-rom.

Vel.. Etter å ha skrudd og lirket i en god time, var jeg endelig klar til å starte opp herligheten for første gang, men gjett hva? Ingenting skjer, bortsett fra at CPU-viften begynner å gå. Ingen LED-lys, ingen POST, ingen beep-koder; KRISE!

Når jeg fjerner skjerm-kortet (som virker fin-fint i min gamle PC) kommer jeg litt lengre. LED-lyset slår seg på. Får beep-kode (1 langt, 2 korte), og så stopper det opp. Harddisken blir ikke lest, og det nytter ikke å boote fra CD. Etter litt googling fant jeg ut at beep-koden indikerer at det er noe i veien med skjermkortet - ganske naturlig siden det ikke er til stede, duh. Ettersom hovedkortet ikke har innebygd skjermkort er det ganske håpløst å drive noe videre feilsøking.

Har noen peiling på hva som kan være feilen? Korrupt AGP-port? Ikke-kompatibelt skjermkort? Annet?

HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde samme problemet da en kamerat av meg bygde sin.

da var det en liten strømkontakt som ikke var plugget i hovedkortet.

så den ikke for den var blandt alle de andre ledningene. plugget den i like ved den store strømkontakten

Lenke til kommentar

1 lang + 2 kort pip = video error hvertfall (logisk siden du tok ut skjermkortet)

Har titta litt på forums og sett " mange " har problemer med ATI skjermkort på epox hovedkort. Dette var dog helst på nforce hovedkortene, men likevel. Har du sjansen til å forsøke med et nvidia kort f.eks?

Endret av talisar
Lenke til kommentar

cm630et: Skal prøve et par ganger til.. (Har allerede prøvd en del ganger, men det skader vel ikke å prøve noen ganger til :) .) Skal også prøve å skifte ut minne, og resette CMOS'en, selv om jeg ikke kan skjønne at det skulle ha noe med det å gjøre.

thomas_c24: Er nok ikke noe strømkontakt på det skjermkortet, men alle forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...