Winged Monkey Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Bestilte disse basis-komponentene som grunnlag for min nye PC fra komplett.no: Chieftec BX Tower m/dør Sort og Sølv Kabinett m/360W BX-03B-B-SL P4 / AMD EPoX EP-8HDA5j Hovedkort for Socket 754 K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Lyd AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs I tillegg hadde jeg fra før et Radeon 9600xt-kort, SB Audigy 2, 80+40gb hd, skjerm, CD-brenner og DVD-rom. Vel.. Etter å ha skrudd og lirket i en god time, var jeg endelig klar til å starte opp herligheten for første gang, men gjett hva? Ingenting skjer, bortsett fra at CPU-viften begynner å gå. Ingen LED-lys, ingen POST, ingen beep-koder; KRISE! Når jeg fjerner skjerm-kortet (som virker fin-fint i min gamle PC) kommer jeg litt lengre. LED-lyset slår seg på. Får beep-kode (1 langt, 2 korte), og så stopper det opp. Harddisken blir ikke lest, og det nytter ikke å boote fra CD. Etter litt googling fant jeg ut at beep-koden indikerer at det er noe i veien med skjermkortet - ganske naturlig siden det ikke er til stede, duh. Ettersom hovedkortet ikke har innebygd skjermkort er det ganske håpløst å drive noe videre feilsøking. Har noen peiling på hva som kan være feilen? Korrupt AGP-port? Ikke-kompatibelt skjermkort? Annet? HJELP! Lenke til kommentar
k-zen Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 hadde samme problemet da en kamerat av meg bygde sin. da var det en liten strømkontakt som ikke var plugget i hovedkortet. så den ikke for den var blandt alle de andre ledningene. plugget den i like ved den store strømkontakten Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Mener du P4-kontakten? En liten 4-pins strømkontakt som ser litt ut som en 'sukkerbit'? I så tilfelle har jeg nok plugget den inn.. Uansett, takk for rask tilbakemelding! Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hadde samme problemet. Slet fælt men etter å ha tatt ut og satt inn skjermkortet noen ganger så kom det seg. (Var forresten Epox hovedkort det også) Lenke til kommentar
talisar Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) 1 lang + 2 kort pip = video error hvertfall (logisk siden du tok ut skjermkortet) Har titta litt på forums og sett " mange " har problemer med ATI skjermkort på epox hovedkort. Dette var dog helst på nforce hovedkortene, men likevel. Har du sjansen til å forsøke med et nvidia kort f.eks? Endret 18. juli 2004 av talisar Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Har du husket å sette inn strømkontakten på skjermkortet Er ikke sikker på om det er det på 9600 korte men Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 cm630et: Skal prøve et par ganger til.. (Har allerede prøvd en del ganger, men det skader vel ikke å prøve noen ganger til .) Skal også prøve å skifte ut minne, og resette CMOS'en, selv om jeg ikke kan skjønne at det skulle ha noe med det å gjøre. thomas_c24: Er nok ikke noe strømkontakt på det skjermkortet, men alle forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 talisar: Har desverre ikke noe Nvidia-kort tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå