Lurifaksen Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Er det noen som har erfaring med bruk av flere skjermer i linux? (i X) Finnes det noen programmer eller skjulte funksjoner jeg ikke finner? Har fått satt opp desktopen i Xinerama mode, og alt fungerer egentlig greit, men så veldig effektivt er det ikke. Secondary skjermen er helt tom, dvs ikke taskbar der heller. Er det mulig å få en taskbar på andre skjermen også? (I windows bruker jeg UltraMon til det). Er det mulig å legge til noen knapper, hurtigtaster eller noe sånt til å flytte på ting mellom skjermene? Er utrolig tungvindt å få et vindu som er maksimert på en skjerm, over på den andre. Må først gjøre vinduet lite, så dra det over, og så maksimere det når det er på den andre skjermen... (i win trykker jeg på F8 for å gjøre det samme...) Noen som har noen generelle tips ang flere skjermer i linux? Endret 18. juli 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Kommer vel ganske an på hvilken vindusbehandler du bruker tenker jeg. I ion3 er flere skjermer like effektivt å bruke som flere "skrivebord/workspace/hvaenndukallerdet" Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg bruker KDE (3.2) Lenke til kommentar
connect Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hva med å lage en bar for den andre skjermen? legge til de knappene du trenger... det gjorde jeg iallefall og... i gnome kan du iallefall bare dra over vinduet mens det er maksimert... da flytter du det maksimert fra en skjerm til den andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå