Gå til innhold

Bestiller 939 i morgen. Kan noen se over?

Anbefalte innlegg

hvis noen lurer: Utrolig hva man får til gjennom hjemmepc ordning via jobben :D

Heldiggris... :)

Etter min erfaring vil jeg heller si at det er helt utrolig hva som ikke er mulig å få til gjennom hjemmepc-ordning. Kommer helt ann på arbeidsgiver...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PCIe er ikkje for Skjermkort,

Det er det selv om det foreløpig er begrenset utvalg i hovedkort og skjermkort.

Dagens AGP 8x med en båndbredde på 2,1 GB/s erstattes av en 164-pins x16 PCIe-slott med en teoretisk båndbredde på rundt 4 GB/s hver vei.

Lenke til kommentar

Da var det gjort :)

beholdt ram og hk, men skiftet faktisk skjermkort!!

Valget ble:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3625 - Gigabyte GeForce 6800 Ultra

Denne PC'n kan kjøpes på netshop for den nette pris av

26100,-ink.mva

men siden jeg alltid handler med rabatter vil andre som bestiller akkurat det samme få den til 24990,-

Deres valg. jeg har nå ny PC på vei i posten :p

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøre et corsair minne med strammere timings, og lavere Hz?

Det er det jeg er usikker på da....

angående Hk: hvis det er minne slots det skal gå på er det ikke intressant å bytte. Jeg bytter HK i januar uansett og skal kun bruke to minneslots :)

Hva er det som kommer i januar som du skal bytte til?

Lenke til kommentar
sikkert noe nytt i januar som er bedre b-ql

det som er med datakjøp er at man kan ikke hele tiden vente til det kommer noe bedre, da får man aldri skaffet seg maskin.

Maskinen ser bra ut den Øyvind. Men jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha en FX-53. I følge tester så er det ikke så stor forskjell på den og en 3500+ som er 2700,-billigere. Det er snakk om 5-8% forskjell, og om vi snakker Doom 3 og 60FPS så er det mellom 3-5FPS forskjell, så om du vil betale 2700 for kanskje 5 FPS så er jo det litt overbetaling om du spør meg =)

Som du sier også, det vil være noe bedre i januar, så hvorfor ikke spare de 2700 og heller kjøpe en ny CPU i januar? =)

Lenke til kommentar
Har du hørt om å ha det beste? Det er ganske kult!

Jo jøss, men tror vel ikke det er verdensmesterskap i hjemme-pc han sikter til. Det "beste" vil ikke være det "beste" om et par måneder, så hvorfor betale 2700 mer for maksimum 8%? Det vil ikke være noen merkbar ytelsesforskjell i spill fra 3500+ til FX-53, her er det snakk om at det eneste som man vil merke forskjell på er 3dmark score. Spesielt når de nyeste spillene er mer opptatt av hva slags skjermkort du har fordi en 3500+ er mer enn nok til å takle CPU kravene.

Skal selv ha en ny maskin om ikke så mange ukene, og selv om jeg får trukket i fra 28% av fullpris, så vil jeg ikke ha en FX-53 fordi ytelsen ikke rettferdigjør prisen.

Lenke til kommentar
Det "beste" vil ikke være det "beste" om et par måneder,

Det nest beste i dag vil heller ikke være det nest beste om ett par måneder, men det 3.beste. Kjøper du det beste i dag vil du ihvertfall ha det nest beste noen måneder senere.

Har man råd så hvorfor ikke kjøpe det beste. Om den %-vise ytelses forskjellen objektivt sett ikke står i forhold til den %-vise prisøkningen er så, men det hele blir til slutt en personlig vurdering av hva man vil ha.

Lenke til kommentar

hehe! fint oppsett det dær Øyvind!

kan si det ligna på mitt oppsett :D he he he

etter som jeg skal også skifte hoved kort i januar og (Nforce 4) blir det vel, så ser jeg ike vits til å skifte nå..da, det du har valgt der holder i massevis og lenger!

Rammen etter min mening er OKEY!

Men vi snakkes senere! serru!

på MSN

Btw: nettopp ståttopp!

Lenke til kommentar
Erikoed.

Er usikker der...

Ser ut til å bli 2 x 2180 ux (NEC)

Nec MultiSync LCD2080UX+ mener du vel? 2180 vil vel i såfall være en 21"...

Tror Øivind vet hva han mener jeg ;) 2080UX+ ble for liten for han :p

Tror du forresten denne skjermen kan være noe?

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=17900

23", 16ms og widescreen dribble.gif

Jobber med å få tak i den ;) Endret av enden
Lenke til kommentar

hanigjen.

Philips skjermen så nydelig tu den. Våre første erfaringer med Philips blir gjort av DAG aka vammaveien i disse dager... Jeg har store forventninger til den produsenten

Og jeg mente 2180 ux... Jeg leker ikke med skjermer :D

Lenke til kommentar
Og jeg mente 2180 ux... Jeg leker ikke med skjermer :D

Ok, trodde det var skrivefeil da jeg ikke fant den i produktguiden :) Hvor mye koster noe slikt?

:hmm: Det skal jeg fikse

Prisen ligger vel på rundt 17.000

Sjekk produktguiden igjen om en time eller to så skal vi se :)

Ding! Dinner is served

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...