Gå til innhold

Bestiller 939 i morgen. Kan noen se over?

Anbefalte innlegg

har ikke nøyaktig pris, emn kan be netshop poste prisen her i morgen :D

Jeg har valgt 6800 foran x800xt fordi:

1) Nivida har fått så mye juling de siste to åra (av 9800 serien til ati) at de ikke har råd til å møte opp kun for å få juling igjen

2) den har Pixelshader 3.0

3) Den har 2 x DVI kontakter ut bak (og jeg trenger begge)

4) Gøy med noen nytt for en gang skyld

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ikke nøyaktig pris, emn kan be netshop poste prisen her i morgen :D

Jeg har valgt 6800 foran x800xt fordi:

1) Nivida har fått så mye juling de siste to åra (av 9800 serien til ati) at de ikke har råd til å møte opp kun for å få juling igjen

2) den har Pixelshader 3.0

3) Den har 2 x DVI kontakter ut bak (og jeg trenger begge)

4) Gøy med noen nytt for en gang skyld

Kjempe valg må jeg si!

Du blir garantert fornøyd ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hva du skal med slikt minne, hvis ikke du skal ha det i fremtiden. Jeg vet ikke når AMD går over til DDR-2, men med et system som du har satt opp der trenger du ikke nytt system før den tid. Uansett sier du at du skal ha nytt hk i feb, sikkert for å selge før det blir for gammelt eller noe. Spar heller på både hk (må da finnes et billigere et?) og Ram, og bytt begge når nødvendig (RAM senere enn hk) AMD trives som sagt bedre med lave timings, men dette vet du jo.. Ser bare ikke hva du skal med så høye hastigheter til AMD systemer....

Lenke til kommentar

ok tipper muligens over på rammen.

Ingen som har noe å si på hk?

Vet at det er ett pris dropp på amd i slutten av august. Men det gjelder ikke FX. FX er liksom noe eget det....

hvis noen lurer: Utrolig hva man får til gjennom hjemmepc ordning via jobben :D

Lenke til kommentar

Hvis du leser anandtech så tester de begge typer minne. Corsair får bra konklusjon men til A64 er OCZ EB bedre:

".....Corsair has done a great job with 3200XL. If your memory needs are for top performance on Intel from 400 to 450, 3200XL is the top choice. If your overclocking concentrates more on the 450 to 500 range, the 3200 XL is still a good choice, but OCZ EB is a better choice. On the Athlon 64, OCZ3700EB is still a better choice, but that may soon change with Corsair updates to the 3200XL SPD. It is great to have choices in the memory market, and Corsair 3200XL is clearly one of the top memories that you can currently buy. Corsair pioneered this new 2-2-2 memory and even if every other memory maker eventually comes to market with a similar part, Corsair deserves praise for first seeing the potential of the new Samsung PC4000 memory and being the first to market with a new DDR400 2-2-2 product....."

Men du får et supert minne uansett hvilket du velger.

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2057

test med OCZ EB pc 3500 og A64

Endret av mantra17
Lenke til kommentar

ok folkens holder meg til første valget mitt her :D

Da er det kun HK som jeg er usikker på.....

Warer:

PCIe vil nok ikke bli aktuellt for meg før tidligst et år, grunn:

1) Flaskehalsen er ennå ikke i agp delen, da den ennå ikke utnytter potensialet der

2) PCIe vil ha masse barnesykdommer

Optron har ikke samme ytelse i spill :D

Lenke til kommentar
oivind_dahle Skrevet 19/07/2004 : 08:38

Frode:

Den kjøleren er da ikke til 939 ?

Cooler Master CPU-kjøler, "Hyper 6"

- Socket478/Socket754/940

Ops! Leste feil gitt, jaja sånt skjer tidlig mandags morning. :whistle:

Kos deg med OCZ minnet i så fall!

Lenke til kommentar

PCIe er ikkje for Skjermkort, eg skal ha det for eventuelle raid kort og gigabit ethernet kort.

Dual opteron klarer seg kasnkje ikkje så veldig bra i spill, men Dual følelsen er noe helt for seg selv, sitter med 2 Athlon 1600 nå og har ingen spill som ikkje funker på min pc enda.

Trur du ville spart en del med å gå ned noen hakk på CPUen, du kan sikkert bytte den ut med en raskere om eit halvt år og fortsatt spare peng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...