Arctic Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Det viste seg at kobberet som kula var laget av (som skulle holde vannet på plass) var korrodert HELT vekk. Kobber i en vannkran? Hmm, er du nå helt sikker på det? Bruker vanligvis å bare være messing, plast, keramikk, stål og gummi. Men det er ikke det at kobber ikke kan tære. Men at de skulle gjøre det før du har skiftet delene i vannkjølingen ut for lengst, høres rart ut... Endret 1. august 2004 av Arctic Lenke til kommentar
karamba Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Kobber i en vannkran? Hmm, er du nå helt sikker på det? Bruker vanligvis å bare være messing, plast, keramikk, stål og gummi. Men det er ikke det at kobber ikke kan tære. Men at de skulle gjøre det før du har skiftet delene i vannkjølingen ut for lengst, høres rart ut... Det jeg har sett av rør-deler til opplegging av vann har stort sett vært enten kobber eller forkromma kobber (også på rørleggerverkstedet på jobb). Ballofix'er og andre smådeler er jo av og til i rustfritt stål. Avløpsrør er ofte i plast. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Jeg snakket kun om selve kranen siden det var nevnt en kule i denne. Rørene opp til kranen er korrekt nok i kobber. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 vel.. jeg bruker springvann og frostveske jeg.. Nå har ikke jeg hatt vannkjøling så lenge da, men jeg tror problemet er mye mindre enn mange tror. Og som andre sier her, du har byttet delene for lenge siden før det går hull på noe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå