olejohan Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Eg har noken stygge bobler i tanken i vannkjølinga mi. Koffor kjem disse boblene? Vannet er rent vann fra springen. Det har stått og gått lenge og dei forsvinn ikkje. BOBLE Ole-Johan Lenke til kommentar
kverna Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 det var jo fint! få litt leds på den tanken så blir det dritt stilig! Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Skal ha leds i tanken. Når eg finner dei... Lenke til kommentar
gepe Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Snu litt på tanken? Det gjorde i alle fall susen for vannblokkene til WaterChill-settet mitt. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Viss det er vann i slangane må du jo lufta stige opp so då hjelper det ja. Men med slike bobler er det noko heilt anna. Dei går liksom ikkje bort. Men den den skal no gå til i morga so får eg sjå. Lenke til kommentar
gepe Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hm, jeg er langt ifra noen ekspert på dette punktet, men jeg ville ha snudd tanken opp-ned og dunket litt forsiktig i glasset slik at boblene "løsner" fra glasset. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hm, jeg er langt ifra noen ekspert på dette punktet, men jeg ville ha snudd tanken opp-ned og dunket litt forsiktig i glasset slik at boblene "løsner" fra glasset. Right on target. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 rent vann fra springen er jo ikke noe som akkurat er til å anbefale da.. med tanke på alle mineraler osv som setter seg i slanger og radiator.... kjøp batterivann på en bensin stasjon... Lenke til kommentar
nAD Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hvis ikke vannet du bruker i systemet skal ikke alger kunne leve.. Alger MÅ ha lys for og leve.. tipper det er luftbobler.. Se hva som skjer hvis du varmer opp vann i en gryte, luften går ut etterhvert som vannet blir varmere.. Kok opp vannet, da vil lufta gå helt ut av vannet, og jeg vil tippe at du ikke får de boblene.. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 rent vann fra springen er jo ikke noe som akkurat er til å anbefale da.. med tanke på alle mineraler osv som setter seg i slanger og radiator.... kjøp batterivann på en bensin stasjon... Ja. vann ifra springe inneholder alt for mye dritt. Det kan i verstefall foresake korusjon på deler i metall. Jeg ville også byttet ut vannet med "Destilert batterivann" som kan kjøpes på samtlige bensinstasjoner. Lykke til Lenke til kommentar
lornix Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Anbefaler å kjøre systemet i eddik vist dere har kjørt med vanli vann lenge. Eddik rensker systemet for alger o.l. Jeg hadde heller brukt kjøleveske istede for batterivann. Men det er jo bare min mening om det hele da Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Eh...bare springvasser? Det blir det bænkers korrusjon av. Bytt til batterivan og kjøl oppi korrusjonsmiddel(acfluid fra micro er å¨anbefale) fortere enn svint og håp på det beste! Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Hvis det er lettere kjøp sterilisert vann på apoteket. Var å kjøpte 3l på apotek1. 1l = 16 kr 1/2l = 17 kr Lenke til kommentar
Mira Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Kok opp vannet, da vil lufta gå helt ut av vannet, og jeg vil tippe at du ikke får de boblene.. "Lufta" du har snakker om er vannet i seg selv som fordamper, så tviler på at det å koke vannet får ut "lufta". Du kan jo koke helt til det ikke er noe vann igjen, da er det helt sikkert ikke noe "luft" igjen i vannet Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) -slettet- Endret 25. juli 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg ville også byttet ut vannet med "Destilert batterivann"... batterivann er destilert vann. man kan ikke få destilert batterivann... heh Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Eh...bare springvasser? Det blir det bænkers korrusjon av. Vel, det er og ta hardt i. Hvis springvannet var så aggresivt, så ville vannrørene opp til alle blandebatteri i huset ditt være opptært for lenge siden. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Eh...bare springvasser? Det blir det bænkers korrusjon av. Vel, det er og ta hardt i. Hvis springvannet var så aggresivt, så ville vannrørene opp til alle blandebatteri i huset ditt være opptært for lenge siden. Det har faktisk vært eit stort problem i enkelte områder på sotra. Etter bare 5-10 år, så har kobberrøra vert så opptærte at dei var nådt til å skifte. Men i eit vannkjølingssystem med frostveske i, så er det nokk eit langt mindre problem. Men batterivatn er no altids å anbefale over springvann, p.g.a. algevekst, kalk og annan forureining. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 . Alger MÅ ha lys for og leve.. ... noen algetyper krever -svært lite- lys for og leve ¨¨¨¨¨¨¨¨ ¨¨¨¨¨ ¨¨¨¨ Har du fått uy boblene? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Sant det der. Vi opplevde en kjempelekkasje i kjellern i huset vårt for noen år siden, det pipla vann ut av ene vannrøret akkurat ved ei lita kran. Så han tenkte at det sikkert ville hjelpe å skru på krana (bare en sånn hendel og ei kule med hull inni). Da gikk bare håndtaket tvers av og det spruta rett ut. Det viste seg at kobberet som kula var laget av (som skulle holde vannet på plass) var korrodert HELT vekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå