Gå til innhold

ATI 9600 Pro/XT Voltmod verdt strevet?

Hoax

Anbefalte innlegg

Jeg fant en guide her på http://www.rojakpot.com/default.aspx?locat...var1=114&var2=0

Lurte på om det er noen som har prøvd voltmodding av GPU og 3D-Kort RAM på ATI 9600 Pro/XT kort, og hvor mye sånn ca det er å hente på dette?

Det koster jo litt å modde, 150 for termisk lim og 15Kr pr stk ramsink av rent kobber (Microplex.no)

Har et HIS Excalibur 9600Pro 128MB DDR AGP og det funker jo sånn som det er nå, men det begynner kanskje å slite litt i "oppoverbakkene" Hadde vært fint å gi det en liten dytt på sine siste måneder.

(Har ikke lyst til å gjøre "Pencil trick" skal det gjøres så må det gjøres så det holder med loddebolt og litt risky hehe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også 9600Pro kort og lurer på dette, er det mye ytelse å hente på dette så hadde det vært morsomt å prøvd, men jeg må finne noen som kan lodde for jeg er ikke så flink til det.

Går det ikke ann å softmodde noen 9600Pro kort også? har den typen med 128mb ram på

Lenke til kommentar
Jeg fant en guide her på http://www.rojakpot.com/default.aspx?locat...var1=114&var2=0

Lurte på om det er noen som har prøvd voltmodding av GPU og 3D-Kort RAM på ATI 9600 Pro/XT kort, og hvor mye sånn ca det er å hente på dette?

Det koster jo litt å modde, 150 for termisk lim og 15Kr pr stk ramsink av rent kobber (Microplex.no)

Har et HIS Excalibur 9600Pro 128MB DDR AGP og det funker jo sånn som det er nå, men det begynner kanskje å slite litt i "oppoverbakkene" Hadde vært fint å gi det en liten dytt på sine siste måneder.

(Har ikke lyst til å gjøre "Pencil trick" skal det gjøres så må det gjøres så det holder med loddebolt og litt risky hehe)

Hvor så du pencil trick?

Jeg må få tak i det!

Lenke til kommentar

Hvor så du pencil trick?

Jeg må få tak i det!

Pencil trick anbefales ikke..

Både jeg og en annen her på forumet brukte pencil trick på våre X800PRO kort, begge gikk rett i dass..

Jeg hadde std kjøling og økte vcore fra 1,41v til 1,44v også etter 15 min i windows så døde kortet..

Samme med han andre og han hadde jo vannkjøling..

Lenke til kommentar

Hadde et 9600pro som jeg moddet.(lodding seff)

Hadde en hjemmelaget vannblokk på det.

Før voltmodd klarte det ca 530mhz core(398mhz std.) og ca 360mhz mem(298mhz std.)

Etter modden klarte det 621mhz!!! core og 378mhz mem (4cm lange ramsinks og 80mm delta :thumbup: )

I ytelse gav dette i feks. 3dmark03 en økning fra ca 3300 poeng til 4800 poeng

Voltmod av disse kortene anbefales, gav mange mange timer morro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...