Gå til innhold

Bytte abonement men ikke nummer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Men prosessen tar gjerne noen få dager, siden papirer skal sendes fram og tilbake i posten. Så du kan oppleve at telefonen er uten abn. i noen dager.

Det koster ingenting å portere annet enn innmeldingsavgift hos leverandøren du porterer til. Sikkert 150 kroner. Du får jo et abonnement hos dem istedet for den gamle operatøren.

Du får nok full informasjon hvis du ringer kundeservice til din leverandør.

Jeg jobbet i Telenor Mobil kundeservice for noen år siden, akkurat mens portering kom på markedet, men husker ikke hele prosessen i farta.

Lenke til kommentar
Jepp. Men prosessen tar gjerne noen få dager, siden papirer skal sendes fram og tilbake i posten. Så du kan oppleve at telefonen er uten abn. i noen dager.

Det koster ingenting å portere annet enn innmeldingsavgift hos leverandøren du porterer til. Sikkert 150 kroner. Du får jo et abonnement hos dem istedet for den gamle operatøren.

Du får nok full informasjon hvis du ringer kundeservice til din leverandør.

Jeg jobbet i Telenor Mobil kundeservice for noen år siden, akkurat mens portering kom på markedet, men husker ikke hele prosessen i farta.

flotte saker...... Noen her som har bestilt Tele2 ab på nett, og har brukt porteringsfunksjonen? Erfaringer med det?

Lenke til kommentar

Jeg har portert Netcom -> Telenor og Telenor -> Chess.

Siste gang var jeg uten telefon en halvtimes tid. Irriterende, men helt greit synes jeg.

 

Når du porterer, ordner det nye selskapet oppsigelse og alt med det gamle.

Du trenger bare bestille, så blir resten ordnet for deg!

 

Du får brev med nytt simkort og dato med tidspunkt for når du skal hive ut det gamle og inn det nye. Tar som regel et par uker fra du bestiller før du har byttet.

 

Det eneste du betaler er innmeldingsavgift, og ingenting ekstra for porteringen av nummeret.

Lenke til kommentar

The President

 

Jeg har nylig kjøpt en Siemens M65 med nummerportering fra Tele2.no. Tele2 tar ingenting for selve porteringen, bare innmeldingsavgiften som alle må betale.

 

Tele2 skriver forøvrig på sine nettsider at kjøp av telefon med portering kan ta opptil 25 virkedager, men i mitt tilfelle gikk det iallefall mye raskere. toppen 8-10 dager, husker ikke nøyaktig.

 

Skiftet mellom operatørene gikk forresten raskt, på et tidligere opplyst klokkeslett og dato, ca en uke etter at jeg fikk telefonen.

Endret av JohnBlond
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...